نشست خبری فدراسیون وزنه برداری با حضور رئیس فدراسیون در محل کمیته برگزار شد؛رضا زاده:اگر دو طلا بگیریم طلسم شکسته ایم

نشست خبری فدراسیون وزنه برداری با حضور رئیس فدراسیون در محل کمیته برگزار شد؛رضا زاده:اگر دو طلا بگیریم طلسم شکسته ایم
در ادامه نشست های خبری فدراسیون های اعزامی به هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون صبح امروزنشست خبری فدراسیون وزنه برداری با حضور حسین رضا زاده رئیس فدراسیون و بهمن زارع سرمربی تیم ملی در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد .

به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک،در ابتدای این نشست حسین رضازاده توضیحی را در مورد وضعیت تیم ملی بیان کرد و گفت: نزدیک 22 نفر از 9 اسفند ماه 92 برای حضور در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی به اردوی تیم ملی آمده‌اند که زیر نظر بهمن زارع، سرمربی و هادی پانزوان، مربی کار کرده‌اند. مربیان شهرستانی را نیز که شاگردان خوبی تربیت کرده‌ بودند چند نوبت از وجودشان استفاده کردیم. در مدتی که تیم ملی در اردو بود یک اردوی 35 روزه در چابکسر و یک اردوی برون‌مرزی در مجارستان برای ملی‌پوشان در نظرگرفتیم. در حال حاضر آن‌ها در تهران مرحله آخر اردوی تیم ملی را پشت سر می‌گذارند. گروه اول نیز 23 شهریور و گروه دوم سه روز بعد یعنی 26 شهریور به بازی‌های آسیایی اعزام خواهند شد.
رضازاده افزود: شروع مسابقات نیز از 29 شهریورماه خواهد بود که ما برای اولین بار بعد از انقلاب در دسته 56 کیلوگرم نماینده خواهیم داشت و مجید عسگری بر روی تخته می‌رود. او پیش از این در دسته 62 بود که وقتی متوجه شدیم وزنش از یک حدی بالاتر نمی‌آید با مشورت خودش قرار شد در دسته 56 کیلوگرم وزنه بزند. اگر ما بتوانیم مدال این دسته را به دست آوریم، مدال مهمی را کسب کرده‌ایم. عسگری در رکوردگیری تیم ملی نیز توانست رکورد نصیری را بعد از 41 سال بشکند اما در روز مسابقه حریفانی از کره شمالی و چین دارد که آن‌ها قوی هستند و مدال‌های این دسته را همیشه از آن خود کرده‌اند.
وی ادامه داد: در دسته 69 کیلوگرم جابر بهروزی در مسابقات دانشجویان جهان توانست مدال طلا بگیرد و در مسابقات جهانی نیز چهارم شد. او نیز رقیبانی از چین، کره‌شمالی، کره‌جنوبی، ژاپن دارد که آن‌ها رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده‌اند. در 85 کیلوگرم نیز کیانوش رستمی و رسول تقیان حضور دارند که رسول تقیان یک سال پیش در 77 کیلوگرم بود و اکنون یک دسته بالاتر آمده است. در 105 کیلوگرم نواب نصیرشلال و محمدرضا براری حضور دارند که در این وزن ما باید با وزنه‌برداران ازبکستان، کره‌جنوب و قزاقستان دیدار کنیم. در فوق سنگین نیز بهادر مولایی و بهداد سلیمی وزنه می‌زنند که در فوق سنگین چندین سال است که ایران حرف اول را در آسیا و جهان زده است. این دو وزنه‌بردار روز آخر یعنی 4 مهرماه بر روی تخته می‌روند که فکر می‌کنم رقیبی از کره‌جنوبی داشته باشند.
در ادامه این نشست حسین رضازاده در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند ملی‌پوشان بتوانند پس از گذشت سال‌ها طلسم‌شکنی در مورد افزایش تعداد مدال‌های طلای ایران از یک مدال داشته باشند، گفت: وزنه‌برداران نزدیک هشت ما در اردوی شبانه‌روزی بوده‌اند، اگر ما دو مدال طلا بگیریم طلسم شکسته می‌شود، اگر بتوانیم سه مدال طلا بگیریم که نتیجه خیلی خوبی است اما این کار خیلی سخت است چرا که همه کشورها برای کسب مدال طلا می‌آیند. توکل ما نیز بر خدا است و امیدواریم هر هشت وزنه‌بردار بتوانند مدال بگیرند با این حال ما خودمان بر روی چهار، پنج مدال حساب باز کرده‌ایم اما همان‌طور که گفتم اگر بتوانند دو مدال طلا بگیرند طلسم شکسته خواهد شد.
بهمن زارع ادامه داد: همان‌طور که من همیشه گفتم انگیزه ورزشکاران نقطه قوت کار ما بوده است. با توجه به اتفاقات گذشته و شرایط روحی که بر روی وزنه‌برداران حاکم بود از همان ابتدای کارمان نیاز بود که با بچه‌ها صحبت کنیم و با یکدیگر همدل شویم. طی صحبت‌هایی هم که با آن‌ها داشتم متوجه شدم که خیلی انگیزه دارند و انگیزه‌ها بالا است اما از آنجا که وزنه‌برداری رشته مدال‌آوری و سطح توقعات نیز از این رشته زیاد است فکر می‌کنم بچه‌ها از این جهت مسئله بی‌انگیزگی را مطرح کرده‌اند که انتظار دارم به همان نسبتی که از آن‌ها توقع کسب مدال وجود دارد رسیدگی و ایجاد انگیزه هم شود زیرا در سال‌های گذشته همیشه نزدیک مسابقات رفت و آمدها و قول و قرارها وجود داشته و بچه‌ها از این بابت نگران هستند اما همچنان انگیزه‌ای که وزنه‌برداران برای افتخارآفرینی دارند نقطه قوت کار ما است.
رضازاده در باره وضعیت کاری خود در فدراسیون و شورای شهر گفت: من تابع قانون هستم و اسفند ماه چهار سال دوره ریاست من در فدراسیون به پایان می‌رسد طبق قانون هر کاری که باید انجام داد من همان را هم انجام می‌دهم البته حضور در شورا شغل محسوب نمی‌شود که دوستان در بازرسی، مجلس و شورای شهر در حال بررسی این موضوع هستند که امیدوارم تا اسفندماه به نتیجه برسد.
رضازاده در مورد رکوردهای درون اردویی گفت: وقتی ما می‌گوییم رکورد شکست به این منظور نیست که رکورد جایی ثبت شده است همان طور هم که دیدید بهداد سلیمی وقتی 215 کیلوگرم را بلند کرد همه جا گفتند این رکورد به صورت غیر رسمی بوده‌ است در مورد وزن وزنه‌برداران نیز برنامه هفتگی کادر فنی مشخص است و ما در هفته سه روز وزن کشی داریم و با برنامه جلو می‌رویم براي نمونه شما می‌توانید همین الان به سالن بروید و مجید عسگری را بر روی باسکول قرار دهید. خواهید دید که او 57 کیلوگرم است و حتی ممکن است 100 گرم نیز پایین‌تر باشد اما در کل او یک کیلوگرم بالاتر از 56 کیلوگرم بود.
رضازاده در ادامه درباره وضعیت حضور توکلی در رده‌های پایه‌ نیز گفت: هنوز با توکلی کار می‌کنیم و حتی به او حقوق هم می‌دهیم اما مسابقات دیگری برای رده‌های سنی نوجوانان و جوانان در سال 2014 وجود ندارد در واقع برنامه کنفدراسیون آسیا غلط بود و مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا را اسفندماه برگزار کرده‌اند که مربوط به سال 93 می‌شد بنابراین این رقابت‌ها، رقابت‌های آسیایی و المپیک نوجوانان هم تمام شده است. پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور جوانان نفرات برتر رده‌های نوجوانان و جوانان برای مسابقات سال 2015 به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.
رضازاده در پاسخ به این پرسش که برنامه‌های فدراسیون برای استفاده از مکمل‌های مجاز چیست گفت: دو ماه پیش نادو لیستی از مکمل‌های مجاز و غیر مجاز را به ما داد که ما آن را در اختیار کادر فنی قرار دادیم. در واقع فدراسیون برای استفاده از مکمل‌های مجاز از طریق فدراسیون پزشکی عمل می‌کند . به همین منظور یک ماه پیش از تعدادی از مربیان دعوت کردیم که توسط کارشناس‌های نادو در مورد بحث استفاده از مکمل‌های مجاز و غیر مجاز آموزش ببینند زیرا آزمایشگاه کلن آلمان پیشرفته شده و تمام سیستم‌ها به روز است بنابراین فدراسیون پزشکی و نادو باید دقیق‌تر ورود کند و به تمام فدراسیون‌ها نیز در این مورد کمک کند.
رضازاده در مورد فاصله 45 روزه‌ای که میان بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی قرار دارد و مشکلاتی که ممکن است گریبان‌گیر ورزشکاران شود بیان کرد: حتی زمانی که خود من هم وزنه می‌زدم فاصله کمی میان بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی وجود داشت البته این فاصله 45 روزه کمتر بود که با نامه‌نگاری‌هایی که فدراسیون‌ها با فدراسیون جهانی داشتند قرار شد مسابقات جهانی عقب بیفتد. فاصله 45 روز فرصت خوب و نرمالی برای وزنه‌برداران است البته فشار زیادی به آن‌ها وارد می‌شود چرا که در بازی‌های آسیایی مدال مهم است، در مسابقات جهانی نیز علاوه بر کسب مدال باید امتیاز لازم برای کسب سهمیه المپیک نیز بدست آورند. به همین منظور بعد از پایان بازی‌های آسیایی وزنه‌برداران بلافاصله با اردو می‌آیند چون شرایط در مسابقات جهانی سخت‌تر است.
رضازاده در آخرین سؤال نیز که در مورد شانس ایران برای تکرار مقام چهارمی بازی‌های آسیایی بود گفت: تمام ورزشکاران رشته‌های مختلف تمرینات سنگینی انجام داده‌اند و زحمت زیادی کشیده‌اند. من خودم چون قبلاً این شرایط را تجربه کرده‌ام می‌دانم که آن‌ها برای کسب مدال چه ریاضتی کشیده‌اند. در حال حاضر باید دغدغه فکری ورزشکاران کم شود تا با خیال راحت تمرین کنند و باید به آن‌ها روحیه و انگیزه داد. با این حال ورزش برد و باخت دارد اما قطعاً همه برای افتخارآفرینی برای ایران کار می‌کنند که امیدوارم نتیجه خوبی بگیرند.
در پایان نشست سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد تک‌تک ملی‌پوشان اظهار نظر کرد:
مجید عسگری
حریف اصلی او از کشور چین است که امکان دارد حتی با دو وزنه‌بردار در این دسته شرکت کند همچنین او رقبایی از کره جنوبی، کره شمالی و ویتنام دارد. برای ما مهم این است که عسگری با تغییر وزنی که داشته و با همان روحیه‌ای که در شرایط تمرین دارد بتواند به عملکرد مطلوب برسد. البته باید اینجا نکته‌ای را بگویم که در روز مسابقه عوامل محیطی تاثیرگذارند و هدف ما از گذاشتن رکوردگیری نیز این بود که بچه‌ها را در شرایط روحی و روانی مسابقه قرار دهیم و نیاز داشتیم که عوامل محیطی را کنترل کنیم. امیدوارم خدا به عسگری کمک کند تا با بهترین عملکرد مزد زحماتش را بگیرد.
جابر بهروزی
در تمرین شرایط خوبی دارد البته فراز و فرودهایی داشته که در این هفت ماه تمام وزنه‌برداران این فراز و فرود را تجربه کرده‌اند و مهم برای ما این بود که بتوانند تکرار ثبات در کیلوها را داشته باشند که تقریباً ما به اهدافمان رسیده‌ایم. بهروزی در دسته 69 کیلوگرم رقابت سنگینی با وزنه‌برداران کره‌جنوبی، کره شمالی و ژاپن خواهد داشت.
رسول تقیان
تقیان با توجه به تغییر وزنی که داشته در این مدت به رکوردهای خوبی رسیده که امیدواریم ثبات پیدا کند. در دو ضرب خیلی بهتر کار کرده اما او بسیار پرانرژی است و از پتانسیل خوبی برخوردار است و امیدوارم که در مجموع بتواند کیلوهای خوبی را به ثبت برساند.
کیانوش رستمی
رستمی وزنه‌بردار بسیار قدرتمند، توانمند و هوشیاری است و خیلی خوب توانسته از شرایط تمرینی گذر کند. او برای ثبت رکوردهای خوب بسیار پرانگیزه است که در رقابت‌های لیگ و رکوردگیری این را ثابت کرده است. در رکوردگیری نیز به کیلوهایی رسید که نیاز نبود بیشتر از این به او فشار بیاوریم اما وزنه‌برداران ما در دسته 85 کیلوگرم رقبایی از چین و قزاقستان دارند با این حال ما روی کیانوش حساب کرده‌ایم اما شرایط سختی را پیش رو دارد که امیدوارم روز مسابقه بتواند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد.
نواب نصیرشلال
نواب نیز بسیار وزنه‌بردار توانمند و قدرتمندی است اما من باید نکته‌ای را بگویم که وزنه‌برداری شاید در نگاه رشته سختی باشد اما روحیه ورزشکاران آن بسیار لطیف است و نیاز است که روحیه آن‌ها بازسازی شود. نجابت خاصی که در وزنه‌برداران وجود دارد در نواب یک مقدار بیشتر است بنابراین ما سعی کردیم که در کنار انجام کارهای فنی بتوانیم از نظر روحی با بچه‌ها کار کنیم. نواب در شرایط تمرینی به کیلوهای خوبی رسیده و من از او رضایت دارم اما از آنجا که حتی در مسابقات لیگ نیز در ترکیب تیمش نبود سعی کردیم در رکوردگیری فضای مسابقه‌ای را برایش ترسیم کنیم و امیدواریم در روز مسابقه بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. رقیب اصلی او از ازبکستان است که سال گذشته توانست قهرمان جهان شود.
محمد رضا براری
او نیز به کیلوهای خوبی رسیده البته قبل از رکوردگیری دچار سرماخوردگی شد بنابراین تصمیم گرفتیم در رکوردگیری بیشتر از دو بار وزنه نزند که وزنه‌های هم که زد خیلی خوب بود. براری از روز اول اردو نیز بسیار پرانگیزه کار کرد.
105+
بهداد سلیمی از روز اول بسیار پرانگیزه بود که حتی این انگیزه بالا را به سایر ملی‌پوشان انتقال می‌داد و باعث شد بچه‌ها یکدل و هماهنگ کار کنند در واقع نیاز بود در شرایط تمرینی همه به یکدیگر کمک کنند. بهداد و بهادر هر دو از عنوان‌دارهای المپیک و جهان هستند و رقیب اصلی آن‌ها در بازی‌های آسیایی از کره‌جنوبی خواهد بود.

۱۷ شهریور ۱۳۹۳ ۱۴:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.