نشست خبری فدراسیون والیبال با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد ؛ داورزنی: والیبالیست های ما برای مدال طلای بازیها تلاش می کنند

نشست خبری فدراسیون والیبال با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد  ؛ داورزنی: والیبالیست های ما برای مدال طلای بازیها تلاش می کنند
در ادامه نشست های خبری فدراسیون های اعزامی به هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون ظهر امروزنشست خبری فدراسیون والیبال با حضور محمدرضا داورزنی رئیس این فدراسیون در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد .

به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، محمدرضا داورزنی در این نشست های خبری ابتدا یاد و خاطره حسین معدنی را گرامی داشت و گفت: جای زنده یاد معدنی در بین ما و روی نیمکت تیم ملی والیبال واقعا خالی است.

وی در باره ترکیب بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در بازی های آسیایی افزود: ما همان فهرست 22 نفره قهرمانی جهان را به کمیته برگزاری بازی های آسیایی اعلام کردیم و تیم با 12 بازیکن اصلی خود به این رقابت ها اعزام می شود. با وجود این امکان تغییر دو یا سه نفر با توجه به شرایط آمادگی بازیکنان و مصدومیت های احتمالی وجود دارد.

رییس فدارسیون والیبال در باره زمان اعزام تیم ملی والیبال ایران به بازی های آسیایی گفت: در حال حاضر دو مسیر پروازی برای این تیم در نظر گرفتیم که اگر به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جهان راه یابیم مستقمی از لهستان و از مسیر استانبول با پرواز بیزنیس راهی کره جنوبی خواهند شد.

وی تصریح کرد: اگر تیم ملی والیبال ایران به مرحله نهایی راه نیابد، ملی پوشان ایران به تهران باز خواهند گشت و چند روز بعد از طریق دوبی راهی اینچئون کره جنوبی خواهند شد.

داورزنی با بیان اینکه بازی های آسیایی جایگاهی در تقویم مسابقات فدراسیون بین المللی والیبال ندارد به فاصله اندکی که بین مسابقات جهانی و بازی های آسیایی وجود دارد اشاره کرد و افزود: به دلیل کثرت مسابقات و خستگی مفرط بازیکنان و از طرفی انتظارات بالایی که از والیبال وجود دارد، کار بسیار دشواری در پیش داریم .

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود با تیم ملی ب در بازی های آسیایی شرکت کنیم، ولی چون جای قهرمانی در بازی های آسیایی در کارنامه تیم خالی است و علاوه بر این اهمیتی که کسب مدال طلا برای کاروان اعزامی ایران به این بازی ها دارد، تصمیم گرفتیم با تیم اصلی به اینچئون برویم.

رییس فدراسیون والیبال تاکید کرد: حضور ایران برای رقبا هم اهمیت فراوانی دارد به طوریکه در جلسه هیأت رییسه که در اردیبهشت در اینچئون برگزار شد، اولین سوال مسوولان کره ای از من در مورد این بود که با چه تیمی به بازی های آسیایی می رویم، چون این کشور به عنوان میزبان برای کسب مدال طلا برنامه ریزی کرده است. تیم های ژاپن و چین هم مصمم به کسب نتایج خوبی در والیبال این بازی ها هستند.

وی تصریح کرد: اگر به جمع 6 تیم نهایی مسابقات جهانی راه پیدا کنیم، باید روز 28 شهریورماه (19 سپتامبر) و اگر به مرحله بعد برسیم، باید تا 29 شهریورماه (20 سپتامبر) در لهستان بازی کنیم. بنابراین با وجود اینکه مسابقات اول بازی های آسیایی زیاد سنگین نیست، ولی نگران سلامت بازیکنان و ریکاوری آنها هستیم.

داورزنی به درخواست ایران از کنفدراسیون والیبال آسیا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تیم های چین، کره جنوبی و ژاپن در مسابقات قهرمانی جهان حضور دارند، از کنفدراسیون والیبال آسیا درخواست کرده بودیم که مسابقات این چهار تیم را بعد از 25 سپتامبر آغاز کند. البته چون پیش بینی نمی شد که چین و کره جنوبی به مراحل پایانی برسند، مسابقات آنها زودتر شروع می شود ولی تیم ایران از روز 25 سپتامبر (سوم مهرماه) به بعد بازی دارد.

وی در مورد لزوم ایجاد تغییرات برای تقویت کادر فنی خاطر نشان کرد: به دلیل حضور در روند مسابقات تلاش ما برای حفظ وضعیت موجود است. از سوی دیگر تیم ها تمرینات خود را چندین ماه قبل از برنامه زمان بندی آغاز می کنند در نتیجه بعد از درگذشت حسین معدنی تصمیم گرفتیم به دلیل آشنایی رحمان محمدی با کادر فنی و کواچ و همچنین رابطه خوبی که با بازیکنان داشت و از ابتدا در کنار معدنی در تمرینات حضور داشت، وی با نظر کواچ درکنار تیم بماند. ولی هر تغییری در سال آینده با شروع اردوها متناسب با اهداف و برنامه های تیم انجام خواهد شد.

رییس فدراسیون والیبال در خصوص در نظر گر فتن پاداش برای ایجاد انگیزه در بازیکنان گفت: پاداش سال گذشته بازیکنان روز جمعه پرداخت شد، ولی برای موفقیت های امسال با سجادی و گودرزی صحبت هایی انجام شده است و نامه ای را ارسال کرده ایم که اگر به جمع 6 تیم برتر صعود کنیم، بتوانیم به کمک دولت تقدیر قابل توجهی از بازیکنان انجام دهیم و در این راستا تمام تلاش خود را انجام می دهیم. با وجود این مهمترین چیز برای تیم ایران لبخند رضایت مردم است و اینکه از سوی دولت دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند. تا کنون هیچ رشته گروهی نتوانسته به موفقیت های والیبال دست یابد، بنابراین اعضای تیم باید به اندازه این کار بزرگ مورد توجه قرار گیرند.

وی گفت: در تلاش هستیم به غیر از جوایز نقدی، اقداماتی برای نخستین بار برای تشویق تیم صورت دهیم. از این رو سعی می کنم قبل از رفتن به لهستان جلسه ای با وزیر ورزش و جوانان داشته باشم تا دست پر به لهستان بروم. اگرچه ارزش کار بازیکنان در رابطه با تأثیری که روی مردم و عزت ملی داشتند، با میلیاردها دلار قابل قیاس نیست.

وی در مورد برنامه های فدراسیون برای حضور تیم های بزرگ در ایران نیز گفت: چند سالی است که با تیم های بزرگ و صاحب سبک تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم و قصد داریم تورنمنت های چند جانبه برگزار کنیم. برنامه های خوبی هم برای رده های سنی پایه داریم که پشتوانه خوبی برای تیم ملی خواهند بود.

 

۱۶ شهریور ۱۳۹۳ ۱۵:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.