ششمین مرحله لیگ جهانی-ترکیه؛یک طلا و یک برنز کاراته کاهای ایران در نخستین روز

ششمین مرحله لیگ جهانی-ترکیه؛یک طلا و یک برنز کاراته کاهای ایران در نخستین روز
نخستین روز از ششمین مرحله لیگ جهانی(کاراته وان) ترکیه با یک طلا و یک برنز برای کاراته کاهای ایران همراه بود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در ششمین مرحله لیگ جهانی(کاراته وان) که از  روز گذشته به میزبانی استانبول ترکیه و با حضور 592 کاراته کا از 57 کشور برگزار شد، سعید احمدی در وزن منهای 67 کیلوگرم مردان در فینال موفق شد جیانلوکا دی وی وو از ایتالیا را با نتیجه 8 بر صفر شکست دهد و به مدال طلا برسد.
در وزن 75- کیلوگرم، بهمن عسگری به مدال برنز این وزن رسید.
در همین وزن ابراهیم حسن بیگی از رسیدن به مدال بازماند.
میثم رشوند دیگر نماینده این وزن گردونه رقابتها حذف گردید.
سعید حسنی پور از دور رقابتها کنار رفت.
شاهین جعفری در وزن 67- کیلوگرم شرکت کننده دیگری از ایران در دور نخست از سد توماس کاسه رر از اتریش گذشت اما در دومین مسابقه 2 بر یک نتیجه را به فهد الخطامی از عربستان واگذار کرد و حذف شد.
همچنین دادیار رهنما دیگر کاراته کای کشورمان در این وزن، در دور نخست یک به صفر مغلوب ایهور کوریایین از اوکراین و از دور پیکار ها کنار رفت.

هامون درفشی پور در وزن منهای 60 کیلوگرم مردان 5 بر 2 در دور نخست مقابل لوکا مارسکا ایتالیایی شکست خورد و در جدول شانس مجدد ابتدا 6 به صفر عبداله شلوان از قطر را مغلوب کرد ولی در مسابقه بعدی پس از تساوی یک بر یک مقابل سلواراجو از مالزی، در هانتی با رای داوران بازنده شد و نهایتا با عنوان نهمی به کار خود پایان داد.

در این وزن وحید حسنی پور دیگر شرکت کننده ایران ابتدا اوچار چومالی از کشور میزبان را 10 به صفر شکست داد، سپس 8 به صفر برابر آنتونیو واستولا از ایتالیا به پیروزی رسید اما در دور سوم نتیجه را 8 بر 5 به عبدالهادی الملکی از عربستان واگذار کرد و از گردونه پیکارها کنار رفت.
اما در بخش بانوان، در وزن 50-کیلوگرم، سحر کرجی در نخستین مبارزه برابر خمسی تیپاوان از تایلند 2 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن 55-کیلوگرم، فاطمه چالاکی ابتدا نماینده اوکراین را 2بر صفر از پیش رو برداشت، سپس مقابل ازگی کورت از ترکیه 2 بر یک به برتری رسید و در ادامه مقابل اهاب احمد از مصر قرار گرفت که 3 بر 2 نتیجه را واگذار کرد و از ادامه مسابقات بازماند.

طراوت خاکسار در وزن 61-کیلوگرم، موفق شد در نخستین مبارزه مقابل آیسن بلیچی از ترکیه با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی برسد .
خاکسار در دومین گام به مصاف نماینده اوکراین رفت و 2 بر یک مغلوب شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

در همین وزن رزیتا علیپور ابتدا موفق شد نماینده هنگ کنگ را 2 بر صفر از پیش رو بردارد، در دومین مبارزه مقابل حرف آلمانی قرار گرفت و 2 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و با توجه به نرسیدن حریفش به دور فینال، او هم از ادامه مسابقات بازماند.

دربخش کاتای انفرادی مردان، فرید حقیقی ابتدا مقابل انزو مونتارو فرانسوی 4 بر یک به برتری رسید و در مبارزه دوم مقابل علی سوف اوغلو از ترکیه 3 بر 2 شکست را پذیرفت اما با راهیابی این کاتارو به دور فینال، حقیقی در جدول شانس مجدد ابتدا نماینده کویت را 4 بر یک شکست داد، سپس کاتارویی از فیلیپین را 3 بر 2 مغلوب کرد اما در سومین مبارزه مقابل وفا امره از ترکیه 3 بر 2 شکست خورد و به عنوان هفتمی رسید.

آرمین روشنی دیگر کاتارویی بود که در نخستین مبارزه فلورین جنای آلمانی را 5 بر صفر از پیش رو برداشت و در دومین مبارزه مقابل ارسلان گالیشکان از ترکیه 5 بر یک به برتری رسید. اما مقابل مین داک از فرانسه 4 بر یک مغلوب شد. او در جدول شانس مجدد مقابل زید محمد از مصر 4 بر یک شکست خورد و عنوان نهمی را کسب کرد.

ابوالفضل شهرجردی کاتاروی کشورمان در نخستین مبارزه برابر لوکاس جنوت فرانسوی 3 بر 2 مغلوب شد و در ادامه با شکست خوردن این حریف، شهرجردی هم از دور رقابتها کنار رفت.


احد شاهین در نخستین مبارزه 4 بر یک مغلوب رمی مارتورانا از فرانسه شد و با نرسیدن حریف فرانسوی به فینال، شاهین از گردونه رقابتها کنار رفت.

داود شاهچراغی هم در نخستین مبارزه مقابل ویلیام جفری از فرانسه 3 بر 2 مغلوب شد و پس از آنکه این کاتاروی فرانسوی نتوانست به فینال برسد، شاهچراغی هم نتوانست در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد.

در بخش کاتای انفرادی بانوان هم، مهسا افسانه هم در مبارزه اول مقابل "من وولوک" هنگ کنگی 5 بر صفر به برتری دست یافت و در ادامه مقابل "کریستین هنریش" آلمانی 3 بر 2 نتیجه را واگذار کرد و با راه نیافتن این کاتارو به فینال، افسانه هم نتوانست بخت خود را در جدول شانس مجدد بیازماید.

نگین باقری در اولین مبارزه به مصاف "صوفیه واچتر" از آلمان رفت و موفق شد 3 بر 2 این حریف را شکست دهد. او در دومین مبارزه مقابل "اکتارینا چیزوخوا" از روسیه 3 بر 2 پیروز شد. اما در سومین مبارزه برابر "سندی اسکوردو" فرانسوی شکست خورد و با توجه به نرسیدن حریفش به فینال، باقری از دور رقابتها کنار رفت.

پریسا رحمانی دیگر نماینده کشورمان در نخستین مبارزه رودرروی "جزم شاهین" از ترکیه قرار گرفت و 5 بر صفر مغلوب این حریف شد و با نرسیدن این کاتاروی ترک به فینال، رحمانی از دور رقابتها کنار رفت.

گفتنی است امیر مهدی زاده در وزن 60-کیلوگرم و حسین سمندر در وزن 67-کیلوگرم با صلاحدید مدیر فنی تیم های ملی در رقابتهای امروز شرکت نکردند.

این پیکارها فردا در اوزان منها و به اضافه 68 کیلوگرم بانوان و نیز منها و به اضافه 84 کیلوگرم مردان و همچنین کاتای تیمی مردان و زنان پیگیری خواهد شد.

۱۶ شهریور ۱۳۹۳ ۰۸:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.