در سالن کنفرانس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک؛نشست هم اندیشی ورزش و محیط زیست برگزار شد

در سالن کنفرانس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک؛نشست هم اندیشی ورزش و محیط زیست برگزار شد
نشست هم اندیشی ورزش و محیط زیست با حضور اساتید حوزه ورزش و محیط زیست، فعالان و علامندان به مسایل زیست محیطی در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک به همت کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این نشست  که به منظور احیاء مجدد فعالیت های زیست محیطی با محموریت ورزش  برگزار شد در ابتدا مصطفی هاشمی طبا به عنوان عضو پیشین کمیسیون ورزش و محیط زیست IOC  به چالشهای موجود در جامعه اشاره و مقوله محیط زیست را یکی از چالشهای اساسی امروز جامعه ایران دانسته و افزود : سیاست های ما بایستی به سمتی حرکت کند که برای حفظ مجموعه ای با نام ایران باشد  من معتقدم که اگر روشی را که در دفاع مقدس به کار بردیم با همان روش به محیط زیست نگاه کنیم همه مسائل ما حل می شود .
 در ادامه این نشست دکترحمید رجبی  استاد دانشگاه با تاکید بر مسئله آلودگی هوا به عنوان یکی از فاکتورهای  تاثیر گذار در ورزش قهرمانی  کشور  با نگاه علمی و کارشناسی  به آسیب های جدی فعالیت های  ورزشی در هوای آلوده پرداخت و افزود : ورزش کردن در محیط آلوده خطراتی را به همراه خواهد داشت که باید به این موضوع توجه داشت.
خانم دکتر فاطمه آرتابه عنوان نماینده سازمان حفاظت از محیط زیست  از دیگر سخنرانان این نشست بود که با اشاره به شروع بحث محیط زیست در دنیا از تاریخ 1972 که منجر به گسترس مفهم توسعه پایدار شد  به  اهمیت بحث آموزش و بالارفتن فهم  اکولوژیکی عموم  جامعه پرداخت و خاطر نشان کرد:اگر ورزش با توجه به جایگاه ویژه ای که دارد به کمک محیط زیست بیاید  قطعا  در  ارتقاء فهم اکولوژیکی مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت .
وی در ادامه با تاکید مجدد بر مقوله توسعه پایدار، این عامل را در گرو رشد متوازن فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی دانست که لازمه آن حمایت و همت مردم می باشد .
این نشست در ادامه با سخنرانی امیر حسینی ، دکتر بهمن پور و  دیگر سخنران مدعو با تاکید بر بحث محیط زیست ادامه یافت.

۱۵ شهریور ۱۳۹۳ ۰۹:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.