مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون؛وزیر ورزش:مطالبات معوقه قهرمانان ورزشی پرداخت می شود

مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون؛وزیر ورزش:مطالبات معوقه قهرمانان ورزشی پرداخت می شود
دکتر محمود گودرزی در مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی گفت: این مطالبات در انتهای هفته جاری و یا اواسط هفته آینده طی یک مراسمی پرداخت می شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛وزیر ورزش و جوانان گفت:مطالبات چهار ساله قهرمانان المپیک، جهان و آسیا که در این چند سال انباشته شده است طی یک گردهمایی و به منظور تجلیل از این قهرمانان پرداخت می شود.
وی با قدردانی وتشکر ویژه از رییس جمهوری و معاون برنامه ریزی و سخنگوی دولت که برغم شرایط اقتصادی حمایت های خوبی از جامعه ورزش به عمل می آورند، گفت: با توجه به انباشته شدن مطالبات که باید در گذشته پرداخت می شد آنان تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا این مطالبات هر چه سریعتر استیفا شود.
گودرزی در باره کاروان اعزامی به اینچئون اضافه کرد: از کلیه دست اندرکاران و وزشکاران و مربیان که توانستند با تلاش های شبانه روزی کاروان کیفی را آماده کنند تشکر می کنم و امیدوارم که آنان نیز موجبات شادی جامعه را فراهم کنند.
گودزی خاطرنشان کرد: بازی های آسیایی فرصت مغتنمی در قاره کهن است تا بتوانیم رشد، توسعه و سربلندی کشور را رقم بزنیم. در آسیا قدرت های بزرگ اقتصادی وصنعتی حضور دارند و بخش بزرگی از جهان در این قاره است.
وی گفت: حضور ما دربازی های آسیایی باید معرف جامعه باشد. این مسئله از دو منظر قابل بررسی است. اول منظر فرهنگ، توسعه اقتصادی و فرهنگی چون رابطه مستقیم و معناداری بین توانمندی ورزشی و توسعه کشورها وجود دارد. بنابراین ورزشکاران ماباحضوری موفق می توانندنشان دهندباوجود همه فشارها و تحریم ها توانسته ایم به سطحی از توسعه برسیم.
وزیر ورزش و جوانان افزود: منظر دوم اینکه ورزشکاران می توانند ناقل پیام مردم با فرهنگ ما باشند و این مسئله می تواند با رفتار آنها عملی شود چون رفتار ما مبین غنای فرهنگی کشور ماست.ما به عنوان سفیران تکنیکی، فرهنگی و سیاسی می توانیم حضور موفقی داشته باشیم و با این نگاه وظیفه ما خطیرتر می شود.
وی اظهار داشت: البته آنچه در دنیا مطرح می شود این است که ورزش عاری از مسائل سیاسی است و این اعتقاد وجود دارد که باید از ورزش سیاست زدایی کنیم ولی در عمل چیز دیگری را شاهد هستیم. همین که پرچم کشورها به اهتزاز درمی آید نمادسیاسی کشورهاست و حتی دربازی های المپیک بسیاری از کشورهای جهان سوم در مقابل کشورهای ابرقدرت برخاسته اند.
گودرزی خاطرنشان کرد:یکی از ابعاد مهم موفقیت دررویدادهای ورزشی، تاثیر موفقیت ورزشکاران بر جامعه است زیرا پیروزی قهرمانان باعث ایجاد نشاط اجتماعی می شود به طوری که با هیچ ابزار دیگری نمی توان این خشنودی را ایجاد کردو از طرفی موجب انسجام اجتماعی می شود. ورزش مثل چسب است که در برهه ای از زمان اجتماع را به هم می چسباند.
گودرزی درادامه افزود: ما به عنوان خدمتگذار موظف هستیم تا شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که ورزشکاران با روحیه ای بسیار بالا در میادین ورزشی حضور پیدا کنندوبتوانند ارزش هاوهویت کشورمان را بیش از پیش به دنیا معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه ما هم اکنون در شرایط تحریه به سر می بریم خاطرنشان کرد: آنچه برای ما هزینه می شود متعلق به مردم است بنابراین کم تلاشی را فراموش می کنیم.
وزیر ورزش و جوانان ازتمامی مدیران ومسوولان ورزش کشور که شرایط مطلوبی را برای آمادگی کاروان ورزشی ایران فراهم کرده اند قدردانی کرد و گفت: شاید این بندرت اتفاق افتاده باشد که فضای اعزام کاروان به بازیهای آسیایی اینگونه در محیطی آرام و با آرامش فراهم شود. همه یکدل شرایطی را ایجاد کردند تا کاروان با تمرکز بیشتری بتواند در این رویداد مهم حضور یابد.

۱۳ شهریور ۱۳۹۳ ۱۰:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.