مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون؛رئیس کمیته المپیک: ارزیابی در مورد نتیجه کاروان زود است

مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون؛رئیس کمیته المپیک: ارزیابی در مورد نتیجه کاروان زود است
رییس کمیته ملی المپیک گفت: انتخاب کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون در یک فضای کاملا کارشناسی انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛مراسم بدرقه کاروان اعزامی ایران به بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی عصر روز گذشته با حضور مسوولان سیاسی و ورزشی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
 این مراسم در سالن خواجه نصیر صدا و سیما و با حضور دکترمحمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و سخنگوی دولت،دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان،کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک،شاهرخ شهنازی دبیر کل و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، معاونین وزارت ورزش و جوانان، رییسان فدراسیون های ورزشی،پیشکسوتان ورزش، کادرفنی و ورزشکاران اعزامی به اینچئون  برگزار شد.
در ابتدای مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک اظهار کرد: در ابتدا خوش‌آمد ویژه‌ای به آقای نوبخت می‌گویم که برای دومین بار میان جامعه ورزشی حضور دارند. همچنین خوش‌آمد می‌گویم به آقای گودرزی که با حمایت خود طی 8 ماه گذشته شرایطی را فراهم کردند تا کاروان بتواند در شرایط خوبی خود را برای بازی‌های آسیایی آماده کند. پیش از آنکه بخواهم گزارشی از وضعیت کاروان بگویم، باید از کاروان اعزامی به بازی‌های المپیک نوجوانان نیز تقدیر و تشکر کنم زیرا آن‌ها در دومین حضورشان توانستند 6 مدال، (3 طلا و 3 برنز) کسب کنند و در میان 204 کشور رتبه بیست و چهارم را به خود اختصاص دهند که نسبت به دوره قبل سه پله رشد داشته‌ایم. این موضوع شاید کمتر مورد توجه مردم قرار گرفت. همچنین در المپیک نوجوانان پرچمدار ما که خانم بود، توانست برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران، مدال طلای المپیک را به دست آورد که این موضوع نیز بسیار باارزش است.
وی در ادامه گزارشی از کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی ارائه داد و گفت: ایران از 17 دوره بازی‌های آسیایی در 13 دوره آن حضور داشته و در بازی‌های آسیایی 45 کشور شرکت می‌کنند. مجموعه فدراسیون‌ها در مدت کوتاهی که ما با آن‌ها بودیم، تلاش زیادی کردند که نفرات خوبی را روانه رقابت‌ها کنند. ما در بازی‌های آسیایی 282 ورزشکار در قالب 22 رشته ورزشی داریم که در 18 رشته امکان کسب مدال وجود دارد. 4 رشته نیز برای حمایت به بازی‌های آسیایی اعزام کردیم. البته ناگفته نماند که این 282 نفر از میان 3500 نخبه ورزشی انتخاب شده اند.
وی افزود: کاروان ایران نسبت به دوره گذشته کیفی بوده و 90 ورزشکار را ما به دلایل مختلف نسبت به دوره قبل کمتر به بازی‌ها اعزام می‌کنیم و امیدواریم این نفراتی که در بازی‌های آسیایی حضور پیدا می‌کنند با نتایج خوب خود بتوانند دل مردم را شاد کنند.
هاشمی در ادامه درباره روند انتخاب ورزشکاران نیز گفت: مسیر و فرآیند انتخاب ورزشکاران کاملا کارشناسی بود. در وهله اول خود بدنه کارشناسی فدراسیون ارزیابی را از ورزشکاران داشتند. پس از آن جلساتی را با روسا و کادر فنی تیم‌های مختلف ملی برگزار کردیم. در کنار آن ستادی نیز در وزارت ورزش و جوانان به ریاست دکتر گودرزی تشکیل شد و بنابراین در فضای کاملا کارشناسی نفرات و رشته‌های ورزشی انتخاب شدند. البته این را هم بگویم که رشته‌های زیادی لیاقت این را داشتند که اعزام شوند اما من شرمنده آن‌ها هستم و از همین جا از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم و می‌گویم که ما حتما در رقابت‌های بعدی جبران خواهیم کرد.
رییس کمیته ملی المپیک درباره ارزیابی خود از نتیجه کاروان نیز گفت: خیلی‌ها از من در مورد ارزیابی کاروان می‌پرسند اما من فکر می‌کنم زمان برای ارزیابی کردن زود است و امیدوارم که ابتدا تمام رشته‌ها به اوج آمادگی خود برسند.
در ادامه هاشمی با اشاره به کمک‌های اصحاب رسانه در این مدت بیان کرد: اصحاب رسانه در این مدت کمک‌های زیادی به ما کردند که امیدوارم در ادامه راه نیز آن‌ها کمک حال ما باشند تا کاروان بدون تنش آماده رقابت‌ها شود. ناگفته نماند که رسانه ملی خودش 31 نفر را برای پوشش رقابت‌ها به اینچئون اعزام می‌کند همچنین 30 نفر از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب نیز به بازی‌ها اعزام می‌شوند که امیدوارم بتوانند پوشش خوبی از بازی‌ها داشته باشند. در پایان نیز از تمام سرمربیان، سرپرستان، کادر فنی و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک‌ تشکر می‌کنم و خسته نباشید می‌گویم و از مردم عزیز نیز التماس دعا دارم و مطمئن هستم دعای آن‌ها کمک حال کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی خواهد بود.

۱۳ شهریور ۱۳۹۳ ۱۰:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.