نشست خبری فدراسیون فوتبال با حضور کادر فنی تیم ملی امید در کمیته ملی المپیک برگزار شد؛وینگادا:از تلفیقی از بازیکنان زیر 23 و 21 سال استفاده می‌کنیم

نشست خبری فدراسیون فوتبال با حضور کادر فنی تیم ملی امید در کمیته ملی المپیک برگزار شد؛وینگادا:از تلفیقی از بازیکنان زیر 23 و 21 سال استفاده می‌کنیم
در ادامه نشست های خبری تیمهای اعزامی به هقدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون؛صبح امروز با حضور وینگادا سرمربی تیم ملی فوتبال امید و هومن افاضلی مدیر فنی تیم ملی امیدنشست خبری فوتبال در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در نشست خبری که امروز در کمیته ملی المپیک برگزار شد وینگادا در ابتدای نشست  گفت: خوشحالم که اینجا هستم. فوتبال رشته خاصی در بازی‌های آسیایی است و جذابیت‌های خاص خودش را دارد. متاسفانه روند آماده‌سازی ما دیر شروع شد اما عذری نیست و می‌توانیم کار را پیش ببریم.
وی ادامه داد:‌ما می‌توانیم از بازیکنان زیر 23 سال استفاده کنیم. برای آماده سازی انتخاب بازیکن مرحله اول از تمرینات برگزار شد که قبل از من افاضلی کار را شروع کرده بود. ما می‌خواهیم این تیم را برای المپیک آماده کنیم که در سال 2016 در برزیل برگزار می‌شود. بازی اول ما در بازی‌های آسیایی که چالش مهمی است در دیدار با ویتنام خواهد بود.
وی افزود: با توجه به صحبت و توافقی که با کمیته المپیک داشتیم تلفیقی از بازیکنان زیر 23 و 21 را استفاده می‌کنیم. از بازیکنان بزرگسال استفاده نمی‌کنیم. در تمامی ادوار گذشته مسابقات آسیایی ایران از بازیکنان بزرگسال هم بهره برده اما این بار تصمیم بر این شده که فقط از نفرات زیر 23 سال استفاده کنیم. با وجود محدودیتی که داشتیم از هر باشگاه حداکثر دو نفر را به اردو دعوت کردیم. از همین امروز کمتر از دو هفته تا شروع بازی اول وقت داریم. این برای اولین بار است که هر 20 بازیکن را در یک اردو در اختیار داریم.
 وینگادا تاکید کرد: افاضلی از ماه‌ها قبل زحمت می‌کشد و تیم را حمایت می‌کند. امیدوارم آنها هم از ما حمایت کنند و با حمایت خود به بالا بردن روحیه بازیکنان کمک کنیم. حضور در این رقابت‌ها برای بالا بردن تجربه بین‌المللی است.
سرمربی تیم ملی امید در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: قبلا خودم مربی باشگاه بودم و به همین خاطر تلاش کردم همکاری و تعامل خوبی با باشگاه‌ها داشته باشیم. حداقل دو بازیکن را از هر تیم به اردو دعوت کردیم تا هیچ باشگاهی لطمه نخورد. برایم خیلی راحت است که عذر و بهانه بیاورم و بگویم بازیکنان را در اختیار نداشتم و باشگاه‌ها آنها را به من ندادند اما این باعث می‌شود که با روحیه نامساعد به بازی‌ها برویم. اکنون تمام سعی و تلاش ما این است که بازیکنان با روحیه و انگیزه فراوان وارد مسابقه شوند تا بتوانند کیفیت بالایی از خود به نمایش بگذارند. کمیته المپیک و وزارت ورزش نیز در این راستا از ما حمایت کردند.
وینگادا در مورد نحوه آماده‌سازی تیم ملی امید تصریح کرد: آماده‌سازی ما در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول آماده‌سازی ما در کشور چین برگزار می‌شود با توجه به اینکه چین تا کره یک ساعت فاصله دارند این امر می‌تواند بازیکنان را به شرایط آب و هوایی اینچئون تطبیق دهد. آماده‌سازی دوم ما در خود کشور کره جنوبی محل برگزاری مسابقات است. از امروز که کار را شروع می‌کنیم پنج‌شنبه راهی چین می‌شویم، با توجه به اختلاف زمانی که وجود دارد مدتی طول می‌کشد که بازیکنان با شرایط آب و هوایی خود را تطبیق دهند.دوشنبه یک بازی دوستانه با چین خواهیم داشت که این می‌تواند محک مناسبی برای بازی اولمان مقابل ویتنام و بازی‌های آسیایی باشد. همیشه اولین چیزی که به ذهن من می‌رسد بازی بعدی است و بازی به بازی برنامه‌هایم را می‌چینم.
وی افزود: حریف اول ما ویتنام است، ما خودمان را از پیش برنده نمی‌دانیم و در واقع بر این مبنا کار می‌کنیم که حریف سختی داریم. در بازی‌های آسیایی گذشته که ایران مقابل ویتنام قرار گرفته است تیم ملی ایران سه بازیکن بزرگسال دراختیار داشته و با وجود همه این شرایط یک بر صفر توانسته ویتنام را شکست دهد، بنابراین ما باید به تیم مقابل‌مان احترام بگذاریم و این را هم بدانیم که ویتنام در بازی‌های آسیایی کره قرار است از سهمیه بزرگسال خود استفاده کند.
سرمربی تیم امید ادامه داد: ما آرزویمان این است که بازیکنان خود را دراختیار داشته باشیم، البته در این مدت افاضلی تمام تلاش خود را انجام داده است و برای اینکه همه بازیکنان را دور خود داشته باشد کار سختی پیش رو داشته، البته این را بدانید که بودن بازیکنان در تیم امید هم برای خود آنها خوب است، هم برای باشگاه‌هایشان، چون این بازیکنان صاحب تجربه بین‌المللی می‌شوند. درست است که یک ماه دراختیار باشگاه‌شان نیستند اما مزایایی در آینده خواهد داشت و این سود دو طرف است.
سرمربی تیم ملی امید در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه هدف‌گذاری تیم ملی امید در مسابقات آسیایی جیست، عنوان کرد: با توجه به تجربیات گذشته‌ام به عنوان تیم المپیک این حق را داریم که از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. اگر سؤال شما در رابطه با هدف ما است باید بگویم ما مرحله به مرحله فکر می‌کنیم و در حال حاضر فقط به کسب پیروزی مقابل ویتنام می‌اندیشیم و سپس به فکر بازی بعد هستیم.
وی درمورد اینکه ابتدا اعلام شد در اینچئون از بازیکنان زیر 21 سال استفاده می‌شود و حالا می‌بینیم 7 بازیکن زیر 23 سال به تیم ملی دعوت شدند خاطرنشان کرد:‌من هیچ وقت این مسئله را بیان نکردم و شاید فدراسیون این مورد را اعلام کرده باشد. ما باید تیم را برای المپیک برزیل هم آماده کنیم و دو هدف متفاوت داریم. اگر بازی‌های مقدماتی المپیک بلافاصله پس از رقابت‌های اینچئون برگزار می‌شد بهتر بود از نفرات زیر 21 سال استفاده کنیم اما با توجه به اینکه زمان زیادی تا شروع رقابت‌های المپیک باقی مانده است، این فرصت وجود داشت تا از بازیکنان دیگری هم بهره ببریم.
سرمربی تیم ملی امید در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اینکه گفته می‌شود او برای رسیدن به نتیجه می‌خواهد از بازیکنان زیر 23 سال استفاده کند اما نگاه فدراسیون و هومن افاضلی شکستن طلسم 40 ساله و صعود به المپیک است، خاطرنشان کرد: من و افاضلی تفکراتمان یکی است.ابتدا که به ایران آمدم از مقررات اطلاعی نداشتم اما سپس مقررات تیم ملی مشخص شد و بر اساس آن تصمیم‌گیری کردیم.
وینگادا در پایان تأکید کرد: باید بگویم که شما در یک طرف قرار دارید و ما در طرف دیگر، اما ما مقابل هم نیستیم و بلکه خواهش می‌کنم که کنار هم باشیم و از این جوانان حمایت کنیم. این بازیکنان فقط برای نسل آینده نیستند بلکه همین حالا هم بازی می‌کنند و در تلاشند تا برای تیم ایران مفید باشند. امروز شخصی با من تماس گرفت و گفت که من ناراحت هستم،‌ اما اینطور نیست. من ناراحت نیستم و خیلی هم خوشحالم که همه بازیکنان را کنار خود می‌بینیم، البته من فقط در مورد فوتبال این صحبت را نمی‌کنم و امیدوارم سایر رشته‌ها هم همینطور باشد. من سایر رشته‌ها را هم پیگیری می‌کنم و اکنون که لباس تیم ملی ایران را بر تن دارم برای همه کاروان ایران آرزوی موفقیت می‌کنم.

۱۱ شهریور ۱۳۹۳ ۱۲:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.