نشست خبری فدراسیون تنیس روی میز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد؛رییس فدراسیون تنیس روی میز: به دنبال عنوان سومی تا پنجمی هستیم

نشست خبری فدراسیون  تنیس روی میز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد؛رییس فدراسیون تنیس روی میز: به دنبال عنوان سومی تا پنجمی هستیم
در ادامه نشست های خبری فدراسیونهای اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون نشست خبری فدراسیون تنیس روی میز ساعت 11 امروز با حضور زارع پور در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛بعد از نشست خبری فدراسیون کشتی از ساعت 11 نشست خبری فدراسیون تنیس روی میز با حضور محمد رضا زارع پور برگزار گردید.محمد زارع پور روز دوشنبه در نشست خبری فدراسیون های اعزامی به بازیهای آسیایی اپنچئون در محل کمیته ملی المپیک اظهار داشت: ما بعد از مسابقات جهانی 2010 مسکو برنامه ریزی های خود را برای حضور در بازی های آسیایی 2014 اینچئون آغاز کردیم و طبق برنامه بلند مدتی که داشتیم از جمله استفاده از مربیان خارجی و قرارداد با کمپ اشلایگر توانستیم در آلمان در رده 33 جهان قرار بگیریم.

وی افزود: تلاش کردیم در سال 2014 نیز در دسته یک جهانی قرار بگیریم ولی به دلیل بدشانسی نتوانستیم.

رییس فدراسیون تنیس روی میز با بیان این که تیم پینگ پنگ ایران تا کنون موفق به کسب دو مدال برنز در مسابقات تیمی و انفرادی بازی های آسیایی 1956 و 1966 شده است، افزود: در مسابقات آسیایی 2013 بوسان بعد از 17 سال موفق شدیم تا رده هشتم قاره ای بالا برویم.

زارع پور در ادامه به برنامه فدراسیون برای اعزام بازیکنان به بوندس لیگا اشاره کرد و گفت: بعد از پایان قرارداد اشلایگر قرار شد 4 نفر از بازیکنان به بوندس لیگا بروند اما به خواست خودشان ماندند و در لیگ ایران بازی کردند. اما بعد از بازی های آسیایی قرار است به لیگ های خارجی به خصوص لیگ اتریش اعزام شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر فاصله بازیکنان ما با برترین های آسیا زیاد است ولی با تیم جوانی که در اختیار داریم، آینده خوبی را پیش بینی می کنیم. افشین نوروزی کاپیتان تیم حداقل تا 8 سال دیگر می تواند برای ایران بازی کند و بقیه نیز می توانند دستکم 10 تا 15 سال دیگر بازی کنند.

زارع پور در مورد معیار انتخاب رحمت عالمیان به عنوان سرمربی تیم ملی برای بازی های آسیایی نیز گفت : ما از نظر آموزش و به خصوص بحث مربیگری 20 سال از دنیا عقب هستیم. با وجود این رحمت و نعمت عالمیان سال ها در کنار تیم بوده اند. از سوی دیگر مهران احدی پیشنهاد مربیگری تیم ملی را نپذیرفت و به دلیل مسایل مالی ترجیح داد در لیگ مربیگری کند. من تمامی مربیان داخلی را بررسی کردم و مربیانی مثل عالمیان، عمرانی و رهنما با وجود این که مدرک مربیگری ندارند ولی هر کدام دو بازیکن در سطح مسابقات بین المللی ساخته اند. در این میان عالمیان بهترین گزینه بود اما بعد از بازی های آسیایی قرار است از مربی خارجی استفاه کنیم.

زارع پور در ادامه به تلاش فدراسیون تنیس روی میز برای استعدادیابی و همچنین توسعه همگانی این رشته پرداخت و افزود: ما گلخانه ای کار نمی کنیم. بر اساس تفاهم نامه ای که در سال 89 امضا کردیم قرار شد 15 مدرسه شبانه روزی تنیس روی میز تاسیس کنیم که اکنون دو مدرسه در تهران راه اندازی شده است. علاوه بر این از سال 91 پینگ پنگ در مقطع پنجم دبستان اجباری شد و همچنین برگزاری مسابقات رده جوانان و نوجوانان را هم به مدارس واگذار کرده ایم.

۱۰ شهریور ۱۳۹۳ ۱۵:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.