"اژدهای زرد در انتظار گردباد ایران" به قلم حسین اوجاقی

"اژدهای زرد در انتظار گردباد ایران"                   به قلم حسین اوجاقی

بازیهای آسیایی در واقع یک مسابقه سرعت در ابعاد مختلف است که برای زودتر رسیدن به خط پایان این رقابت باید به خوبی آماده نبرد با حریفان قاره کهن شوید.
باتوجه به کسب یک مدال طلا و یک نقره از بازی های آسیایی و حضور به عنوان مربی در بازی های آسیایی 2012 گوانگجو تجربه زیادی از این رویداد بسیار مهم دارم.
هم اکنون که به عنوان سرمربی تیم ملی در بخش ساندا فعالیت می کنم این تجربیات را در اختیار ورزشکاران گذاشته ام و تا زمان آغاز مسابقات همین روند را ادامه خواهم داد.
آنان که به عنوان ورزشکار، مربی و یا حتی خبرنگار در بازی های آسیایی حضور داشته اند به خوبی می دانند که این رویداد شور و حال خاصی دارد و با هر مسابقه دیگری قابل قیاس نیست.
کاروان ورزشی ایران هرگاه از لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی داشته است به نتایج درخشانی دست یافته که این مساله را به خوبی می توان در بازی های آسیایی 2010 گوانگجو لمس کرد چراکه آن زمان ورزشکاران به خوبی از لحاظ روحی شارژ شده و استرس را از خود دور کردند.
ایرانی ها به طور کلی انسان هایی با احساسات قوی هستند که با وجود تلاش فروان این مساله در ورزش ما نیز تاثیر گذار بوده و چه خوب است قبل از اعزام به اینچئون نیز ورزشکاران کشورمان به اوج قدرت روحی و انگیزه برسند.
در رویدادهای مهم همچون بازی های آسیایی و المپیک هرچقدر هزینه کرده و اردو و مسابقات تدارکاتی داشته باشید همان قدر می توانید به موفقیت برسید و باید به این مساله وافق باشیم که حریفان متمول آسیایی ما به خوبی برای موفقیت در اینچئون سرمایه گذاری کرده اند.
تیم ملی ووشو نیز از این قاعده جدا نیست و برای تکرار افتخارات دوره گذشته کار سختی دارد و علاوه برچین باید با دیگر کشورهای چشم بادامی رقابت کند.
زمانی چینی ها و حتی دیگر کشورهای شرق آسیا به ووشوی ایران نگاهی به عنوان یک حریف مطرح نداشتند اما اکنون همه چیز تغییر کرده و توانسته ایم بارها به اقتدار آنان پایان دهیم.
امیدوارم کاروان ورزشی ایران در این رویداد بزرگ با غیرت ایرانی، افزایش آمادگی روحی و انگیزه،دوباره افتخار آفرینی کند.

۹ شهریور ۱۳۹۳ ۱۶:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.