نشست خبری فدراسیون شنا در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد؛رضوانی: هدف اصلی ما در بازی‌های آسیایی کسب سهمیه ورودی کازان روسیه است

نشست خبری فدراسیون شنا در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد؛رضوانی: هدف اصلی ما در بازی‌های آسیایی کسب سهمیه ورودی کازان روسیه است
در ادامه برگزاری نشست های خبری فدراسیونهای اعزامی به هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون صبح امروز بعد از نشست خبری فدراسیون پزشکی ورزشی،نشست خبری فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو برگزار شد که طی آن رئیس،دبیرو مربی تیم ملی شنا ضمن ارائه توضیحاتی درباره نحوه آماده سازی نفرات اعزامی به این رقابتها پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بودند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این نشست با حضور محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا،سمیعی زاده دبیر و حضرتی کادر فنی تیم ملی برگزار شد که در ابتدا محسن رضوانی درباره وضعیت تیم ملی شنا در بازی‌های آسیایی گفت: پیشرفت ما در شنا، گام به گام است. ما تمام تلاشمان بر این است که در بازی‌های آسیایی به حدنصابی که کمیته‌ فنی تعریف کرده است برسیم و بدون شک از برنامه‌هایی که برای چهار سال آینده پیش‌بینی ‌کرده‌ایم عقب نخواهیم ماند. هدف اصلی ما در بازی‌های آسیایی کسب سهمیه ورودی کازان روسیه است. اگر ما در بازی‌های آسیایی بتوانیم رکوردهای خود را جابجا کنیم بدون شک در روسیه نیز موفقیت کسب خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: دیدگاه ما امروز کسب مدال نیست، ولی اگر بتوانیم رکوردی را جابجا کنیم و پروسه‌ای را که در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو شروع ‌کرده‌ایم به سرانجام برسانیم یقینا تحول عظیمی را شنا ایجاد خواهیم کرد.
رضوانی اضافه کرد: در اینچئون ما با رقیبان سرسختی مواجه هستیم که همه برای شکستن رکورد و کسب مدال حاضر خواهند شد. ما نیز در این مسابقات دست و پا بسته حاضر نخواهیم شد و با پیشرفتی که شناگران ما امروز داشته‌اند سعی ‌کرده‌ایم با پوست اندازی در تیم ملی شنا، میانگین سنی شناگران خود را به پایین‌ترین حد ممکن برسانیم تا بتوانیم شرایط خوبی را در بازی‌های آسیایی اینچئون داشته باشیم. در این رقابت‌ها با شناسایی کاستی‌ها و نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود سعی خواهیم کرد بهترین نتایج را کسب کنیم.
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پاسخ به این سوال که تصور می‌کنید که در کدام ماده شانس شما بیشتر باشد؟ افزود: ما در بازی‌های آسیایی گوانگجو در 50 متر قورباغه قطعا می‌توانستیم به مدال دست پیدا کنیم، اما شانس با ما يار نبود، اما امروز با پوست اندازی که در تیم ملی شنا انجام داده‌ایم بدون شک خبرهای زیادی از اینچئون به دست رسانه‌ها خواهد رسید و مهدی انصاری یکی از کسانی است که ما امیدواریم که بتواند بعد از 10 سال رکورد حمید مبرز را جابجا کند. همچنین آریا نسیمی شاد شناگر 14 ساله‌ای که امروز نسبت به برنامه‌های خود جلوتر حرکت می‌کند و شرایط خوبی را برای بازی‌های آسیایی دارد، اما به هر حال ما راضی نیستیم و باید تلاش کنیم مسیر کوتاهتری را برای شکستن رکوردها و در نتیجه‌ راهیابی شناگران خود به فینال داشته باشیم. ما در این رقابت‌ها با 44 کشوری که با تمام قدرت ظاهر خواهند شد روبرو هستیم که در بخش تیمی رقابت‌های سنگینی را با کشورهای همچون اندونزی، سنگاپور، کویت و مالزی داریم و سعی می‌کنیم که در برابر این حریفان به سختی مبارزه کنیم و مطمئنا به کار خود ایمان داریم.
رضوانی همچنین درباره انتخاب پنج شناگر اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون،خاطر نشان کرد: انتخاب شناگران به بهترین شکل ممکن و با نظر کارشناسی صورت گرفته و این طور نبوده که ما بدون در نظر گرفتن منافع ملی سیاست خود را اعمال کرده باشیم. ما در زمینه انتخاب نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی با همکاری کمیته‌ فنی و خرد جمعی سعی کردیم بهترین نفرات را به مسابقات اعزام کنیم.
در ادامه نشست حضرتی – مربی تیم ملی شنا، شیرجه و واترپلو در رابطه با عملکرد تیم ملی شنا، خاطر نشان کرد: از سال 92 ما سعی کردیم تمرینات تیم را به صورت غیر متمرکز و سپس به صورت متمرکز در رده بزرگسالان و جوانان آغاز کنیم. از فروردین ماه امسال که حضور تیم ملی شنا برای حضور در بازی‌های آسیایی قطعی شد ما سعی کردیم یک فصل شش ماهه را برای شناگران در نظر داشته باشیم تا بتوانیم شرایط آنها را برای بازی‌های آسیایی از نظر تمرینی و شرایط روانی به بهترین شکل ممکن آماده کنیم. هر چند در دنیا معمولا یک فصل اردویی چهار ماه پیش‌بینی می‌شود، اما ما برای ارتقای عملکرد شناگران خود این زمان را در نظر گرفتیم تا بتوانیم تیم خوبی را برای بازی‌های آسیایی آماده کنیم. همچنین ما نزدیک به دو هفته‌ و نیم در مجارستان با 6 شناگر خود یک اردو و مسابقات تدارکاتی برگزار کردیم که این اردو از هر لحاظ راضی کننده بود.
حضرتی با اشاره به این که انتخاب نفرات برای حضور در بازی‌های آسیایی بر اساس سن آنها بود، افزود: ما در انتخاب نفرات سعی کردیم به ترتیب جمال چاووشی فر که 24 سال سن دارد در کرال پشت در اولویت قرار دهیم و سپس به ترتیب احمدرضا جلالی 22 ساله، مهدی انصاری 20 ساله، آرشام میرزایی 19 ساله و در نهایت آریا نسیمی شاد 14 سال و 9 ماه سن دارند که امیدواریم بتوانیم در بازی‌های آسیایی رکورد 200 متر قورباغه را توسط آریا نسیمی شاد جابجا کنیم.
در پایان سمیع‌زاده – دبیر فدراسیون شنا گفت: برای کسب نتیجه‌ در شنا نیاز به یک پروسه طولانی داریم. ما قطعا طی دو سال نمی‌توانیم معجزه کنیم و مدال کسب کنیم. امیدوارم که بتوانیم با کسب نتایج ارزشمند در بازی‌های آسیایی اینچئون بتوانیم ثابت کنیم که واقعا تغییرات بزرگی در این مدت در شنا اتفاق افتاده است و بر اساس آن بتوانیم برای بازی‌های آینده قدم‌های محکم‌تری نه تنها در شنا، بلکه در شیرجه و واترپلو نیز برداریم.

۹ شهریور ۱۳۹۳ ۱۴:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.