نشست خبری فدراسیون دوومیدانی در کمیته ملی المپیک برگزار شد؛ داوری: موفقیت برای ما تثبیت یا ارتقاء رکوردهاست

نشست خبری فدراسیون دوومیدانی در کمیته ملی المپیک برگزار شد؛ داوری: موفقیت برای ما تثبیت یا ارتقاء رکوردهاست
بعد از برگزاری نشست های خبری فدراسیون های ووشو ، ژیمناستیک ، هندبال ، کبدی ، تکواندو ، قایقرانی ، شمشیربازی و تیرو کمان در سالن جلسات کمیته ملی المپیک صبح امروز نشست خبری فدراسیون دوومیدانی نیز با حضور مسئولان این فدراسیون برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ به دنبال برگزاری نشست های خبری فدراسیونهای اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون ،افشین داوری در این  نشست با اشاره به اهداف تعیین شده برای بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: پس از المپیک جریان پشتیبانی از ورزشکاران جهت حضور در بازی‌های اینچئون آغاز شد و از ابتدا 60 ورزشکار به همراه مربیان در اردوهای مختلف مورد پشتیبانی قرار گرفتند. اولین اردو نیز از 12 آبان گذشته در آکادمی ملی کمیته‌ المپیک آغاز شد.
وی با بیان این که برخی از ملی‌پوشان برای آمادگی جهت حضور در اینچئون به اردوهای برون مرزی اعزام شدند، گفت: علی‌رغم سختی‌های فراوانی که از نظر مالی داشتیم این اردوها بدون نقص انجام شد. در این راستا لیلا رجبی با توجه به فاصله‌ای که با سایر رقیبان خود در داخل کشور داشت به اردویی در بلاروس اعزام شد که نزدیک 5.5 ماه است زیر نظر مربی خود در این کشور تمرین می‌کند. او از بلاروس مستقیما به بازی‌های آسیایی می‌آید.
داوری به وضعیت تمرینی مریم طوسی و سپیده توکلی اشاره کرد و گفت: عملکرد آنها نسبت به دوره قبل بسیار تغییر کرده است. البته ما در بخش بانوان احساس می‌کردیم که بتوانیم تعداد بیشتر از سه نفر را به این رقابت‌ها اعزام کنیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. هر چند رکورد بانوان در رشته های مختلف بهتر شده، اما تنها این سه بانویی که قرار است به بازی‌های آسیایی بروند شرایط لازم را برای حضور در بازی‌های آسیایی دارند.
رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: در ادامه تمرینات ملی‌پوشان مریم طوسی و سپیده توکلی هم به اردوهای داخلی که پیش‌بینی شده بود اعزام شدند و پس از آن به اردو و مسابقات قزاقستان رفتند و در ترکیه و بلاروس اردو زدند.
وی در ادامه به وضعیت ملی‌پوشان اعزامی در بخش مردان به بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: ما در این بخش ورزشکاران بسیار خوبی داریم که شاید برخی از آنها نتوانستند ورودی‌های مورد نیاز را کسب کنند. این حد نصاب‌ها برای آن بود که شناخت کاملی از این ورزشکاران داشته باشیم.
رییس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: دوره قبل کاروان دوومیدانی که به بازی‌های آسیایی اعزام شد یک هندوانه قاچ نشده بود که خدا را شکر توانست نتایج بسیار خوبی را به دست بیاورد و نتایج به دست آمده نسبت به دوره‌های گذشته بی‌نظیر بود، اما حالا با توجه به این که ورزشکاران خود را تحت پوشش قرار داده‌ایم و مرحله به مرحله پیشرفت ‌کرده‌ایم می‌دانیم آنها در چه وضعیتی قرار دارند.
وی با بیان این که در بخش بانوان نیاز به کسب ورودی بازی‌های آسیایی نبود، گفت: در بخش مردان و در مرحله اول رکوردی را مطرح کردیم و بر اساس آن ورزشکاران وارد اردو شدند. پس از آن در اوایل سال 93 رکورد دیگری را ارائه دادیم که این رکوردها به کمیته‌های تخصصی نیز اعلام شد. ورزشکارانی که ورودی اولیه را به دست آورده بودند به اردوهای مختلف اعزام شدند و باید برای حضور در بازی‌های آسیایی حدنصاب جدید را هم به دست می‌آوردند که حاصل این برنامه در نهایت 18 نفری بود که توانستند این ورودی را به دست آورند.
داوری در ادامه به ورزشکاران ماده پرتاب دیسک به بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: ما در پرتاب دیسک دو نفر را در نظر گرفته‌ایم که بر اساس آن احسان حدادی و محمد صمیمی در لیست هستند. البته نباید از محمود صمیمی هم غافل شویم، او ورزشکار بسیار جوانی است که عملکرد بسیار خوبی داشته است.
رییس فدراسیون دوومیدانی به وضعیت تمرینات احسان حدادی اشاره کرد و گفت: حدادی به مدت شش ماه تمریناتش را در کیش آغاز کرد و پس از پشت سر گذاشتن چند مرحله مسابقه لیگ الماس و اردوهای کوتاه در فرانسه، آلمان و روسیه در حال حاضر به همراه امین نیک‌فر زیر نظر کیم در روسیه به سر می‌برد و قرار است ظرف چند روز آینده به ایتالیا برود. در نهایت نیز اردویی در آلمان خواهد داشت و پس از آن مستقیما به بازی‌های آسیایی می‌آید.
وی ادامه داد: محمد صمیمی هم زیر نظر عباس صمیمی تمریناتش را پشت سر گذاشت و در حال حاضر هم اردویی در اصفهان دارد که 10 روز دیگر مشخص می‌شود که تمریناتش در کجا ادامه خواهد یافت.
داوری در ادامه وضعیت تمرینی کاوه موسوی، ورزشکاران 4 در 400 متر ، رضا قاسمی و رضا تفتیان را تشریح کرد و درباره اردوی نفرات پرش ارتفاع هم گفت: کیوان قنبرزاده و محمدرضا وظیفه دوست هم اردوهای مختلفی را پشت سر گذاشتند. قنبرزاده حدود یک ماه در اردبیل اردو زد و حالا هم در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران تمرین می‌کند. او قرار است به اردوی گیلان برود. بیشتر اردوهای وظیفه دوست در تهران بود و کسب رکوردهای اخیرش حائز اهمیت است.
وی با بیان این که در یک ماه آخر مانده به مسابقات اینچئون نفرات اصلی تیم 4 در 400 مشخص خواهد شد، گفت: شش نفر یعنی مهدی زمانی، سجاد هاشمی، سینا روحانی، احسان طهماسبی، رحیمی و رضا قاسمی حضور دارند که دو تن از این ورزشکاران در لیست ذخیره قرار خواهند داشت.
رییس فدراسیون دوومیدانی محمدحسین ابارقی را یکی از چهره‌های بسیار خوب دوومیدانی توصیف کرد و گفت: این دونده حدود دو سال و نیم است که به همراه مربی‌اش تحت پوشش فدراسیون قرار دارد و همچون سایر دوندگان سرعتی اردوهای مختلفی را پشت سر گذاشته است. اما حسن تفتیان هم در حال حاضر در ترکیه حضور دارد و این مرحله دوم اردوی او در این کشور است. این ورزشکار با توجه به داشتن اسپانسر شرایطی برایش مهیا شد تا بتواند تمریناتش را در این کشور ادامه دهد و اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد به طور مستقیم به بازی‌های آسیایی خواهد رفت در غیر این صورت به ایران می‌آید و با کاروان اعزام خواهد شد.
وی درباره کاوه موسوی هم گفت: او در بلاروس زیر نظر تیخن تمرین می‌کند و شرایط خوبی دارد. او به صورت مستقیم به بازی‌های آسیایی می‌رود و به ایران باز نمی‌گردد. محمدرضا مقدم هم دیگر ورزشکار پرتاب چکش است که در حال حاضر تمریناتش را در گلستان ادامه می‌دهد و پیش از این هم در قزاقستان و ترکیه اردو داشته است.
رییس فدراسیون دوومیدانی در ادامه به وضعیت محمد ارزنده اشاره کرد و گفت: این پرنده طول یک آسیب جدی داشت که از سالیان سال با آ‌ن درگیر بود اما پزشکان این آسیب را برطرف کردند. ارزنده یک آسیب دیدگی جدی داشت که این موضوع یکی از حادترین آسیب‌های او بود که خو‌شبختا‌نه آن نیز بر طرف شده و او نیز توانست با این آسیب دیدگی‌ در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا هم مدال آور شود.
وی با بیان این که ارزنده در مسابقات لیگ دوومیدانی دچار آسیب دیدگی‌ شد، گفت: ما هم نگران بودیم که نتوانیم او را در بازی‌های آسیایی داشته باشیم، اما زمانی که از او MRI گرفتیم کمیته‌ پزشکی اعلام کرد که مشکلی ندارد و با توجه به این که این ورزشکار تنها یک سانتیمتر با ورودی مورد نظر فاصله داشت در لیست ما قرار گرفت و در مسابقات حضور خواهد داشت. به این ترتیب ما 19 نفر در لیست اعزامی به بازی‌های آسیایی داریم و من برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم. به گفته رییس فدراسیون دوومیدانی آخرین اردوی ملی‌پوشان دوومیدانی در گیلان است.
رییس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که کاروان دوومیدانی چند مدال از بازی‌های آسیایی کسب خواهد کرد، گفت: تعداد مدال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. این در حالی است که بیشتر روزها در اینچئون هوا بارانی است و این موضوع در عملکرد ورزشکاران ما هم تاثیرگذار خواهد بود. البته تلاش ‌کرده‌ایم که شرایط را طوری مهیا کنیم تا ورزشکاران ما به این وضعیت آب و هوایی هم عادت کنند. به هر حال عملکرد ورزشکاران نشان می‌دهد که نتایج قابل قبولی را به دست خواهند آورد یا خیر.




۸ شهریور ۱۳۹۳ ۱۵:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.