ورزشکاران با رییس کمیته بین المللی المپیک دیدار کردند؛توماس باخ خطاب به قهرمانان: هرآنچکه می بینید به دیگران انتقال دهید

ورزشکاران با رییس کمیته بین المللی المپیک دیدار کردند؛توماس باخ خطاب به قهرمانان: هرآنچکه می بینید به دیگران انتقال دهید
ورزشکاران حاضر در بازی های المپیک نوجوانان با رییس کمیته بین المللی المپیک دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛با دعوت کمیته بین المللی المپیک از کشورهای حاضر در بازی های المپیک نوجوانان ۲۰۱۴ نانجینگ برای نشستی تحت عنوان "ملاقات قهرمانان المپیک با رییس کمیته بین المللی المپیک" کشورهای عضو کمیته بین المللی هر کدام یکی از ورزشکاران خود را برای دیدار با توماس باخ رییس آلمانی المپیک معرفی کردند که از کشورمان رامین صفویه قهرمان جودو المپیک به این نشست اعزام شد.
سعید افتخاری معاون سرپرست کاروان اعزامی به نانجینگ که  در این نشست حضور داشت در مورد این دیدار گفت: تمام ۲۰۵ عضو کمیته بین المللی المپیک نمایندگان خود را به این نشست فرستاده بودند. تعداد حاضرین در جلسه بیشتر از ۵۰۰ تن بودند که توماس باخ به حاضرین خوش آمد گفت و خواستار این شد که قهرمانان نظر خود در مورد المپیک نوجوانان را مطرح کرده و اگر انتقاد یا پیشنهادی دارند بگویند.

افتخاری در ادامه گفت: بیشتر از ۱۵ تن از قهرمانانی که در این جلسه حضور داشتند پشت میکروفن رفته و حرف زدند. بیشتر نفرات با ابراز رضایت از توجه ای که به مسائل فرهنگی شده و غرفه های فرهنگی در دهکده المپیک اسباب سرگرمی و آشنایی آنها در این دوره از بازی ها را فراهم کرده است، خواستار این بودند که در المپیک بزرگسالان نیز مسائل فرهنگی همچون المپیک نوجوانان مورد توج باشد که توماس باخ در واکنش به این موضوع اعلام کرد: تمام تلاش ما همین است؛ اما نباید فراموش کرد که در المپیک نوجوانان کمی بیشتر از سه هزار نفر حضور دارند و در المپیک بزرگسالان این تعداد به بیشتر از ۱۰ هزار نفر می رسد، برای همین توجه به فعالیت های فرهنگی در این بازی ها که در آن رقابت بسیار فشرده و در سطح بالایت کار آسانی نیست.

به گفته افتخاری در ادامه قهرمانان در مورد جنگ و صلح و فعالیت های کمیته بین المللی از رییس کمیته بین المللی المپیک سوال کردند که توماس باخ در پاسخ گفت: ما برای توقف جنگ و برقراری صلح در دنیا برنامه های زیادی داریم و با افراد تاثیر گذاری چون بانکی مون دبیر کل سازمان ملل در این باره گفت و گو کرده ایم. من نیز همچون شما مراحل قهرمانی را طی کرده ام تا به مدال مسابقات شمشیربازی المپیک برسم برای همین خیلی خوب احساس و خواسته های شما را درک می کنم. خواهش من از شما این است که هرآنچ می بینید به دیگران انتقال دهید.

۵ شهریور ۱۳۹۳ ۱۲:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.