لحظات الهام بخش در نانجینگ؛کمک ورزشکار آلمانی به صفویه در زمان دریافت مدال

لحظات الهام بخش در نانجینگ؛کمک ورزشکار آلمانی به صفویه در زمان دریافت مدال
بازی های المپیک نوجوانان با لحظات انسان دوستانه همراه بود که سوژه یکی از آنها، "صفویه"وزنه بردار نوجوان ایرانی بود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت Business wire؛ بازی های المپیک نوجوانان در نانجینگ علاوه بر رقابت شدید بین ورزشکاران با لحظاتی انسانی و دوستانه همراه بود. نوآوری بازی ها که در برخی رقابت ها ورزشکارانی از کشورهای مختلف را در قالب یک تیم میکس قرار می داد، فرصت های زیادی را برای نشان دادن روحیه جوانمردانه و دوستی فرای مرزها در ورزش پدید آورد.
یکی از این لحظات زمانی بود که رامین صفویه در مسیر کسب طلای مسابقات وزن 100- کیلوگرم آسیب دید و برای ایستادن روی سکو دچار مشکل شد. در این زمان "دومنیک شولفت" از آلمان که مدال برنز را برده بود به کمک وی آمد تا صفویه با تکیه بر او مدال خود را دریافت کند.
یک لحظه تلخ و شیرین دیگر در روز هشتم بعد از مسابقه دو 400 متر پسران پیش آمد. "مارتین منلی" بازیکن جامائیکا که مدال طلا را برده بود بعد از مسابقه شماره خود را از روی پیراهن کند تا پشت آن را به دوربین ها نشان دهد. منلی نام "کاوان مک کنزی" هم تیمی سابق خود را روی برگه درج کرده بود. مک کنزی در فوریه سال جاری میلادی به طور ناگهانی در حین یک مسابقه دو و میدانی در توباگو جان خود را از دست داده بود.
تیم آفریقای جنوبی هم در خارج از زمین مسابقه دل مردم نانجینگ را به دست آورد. "پاناییوتس استیس" پدر یکی از ورزشکاران سوارکاری جان یکی از مردم محلی نانجینگ را نجات داد که در رودخانه "کینهوای" در حال غرق شدن بود.
مسئولان محلی به طور رسمی در یک مراسم از استیس تشکر کردند و پاداشی هم برای کار وی در نظر گرفتند که استیس از آنها خواست این مبلغ را به خیریه ای در نانجینگ اهدا کنند.

۴ شهریور ۱۳۹۳ ۱۵:۲۱

نظر مخاطبان

مسعود واعظی
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ Iran
0
0
0

آقای رامین صفویه جودو کار میباشند نه وزنه بردار لطفا" تصحیح بفرمائید


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.