نشست خبری فدراسیون شمشیربازی درکمیته ملی المپیک برگزار شد؛باقرزاده : جایگاه شمشیربازی ایران در دنیا متحول شده /صرف نظر از رنگ و تعداد در اینچئون مدال می گیریم

نشست خبری فدراسیون شمشیربازی  درکمیته ملی المپیک برگزار شد؛باقرزاده : جایگاه شمشیربازی ایران در دنیا متحول شده  /صرف نظر از رنگ و تعداد در اینچئون مدال می گیریم
بعد از برگزاری نشست های خبری فدراسیون های ووشو،ژیمناستیک،هندبال،کبدی ، تکواندو و قایقرانی در سالن جلسات کمیته ملی المپیک صبح امروز نشست خبری فدراسیون شمشیربازی با حضور مسئولان این فدراسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در این نشست فضل اله باقرزاده   رئیس فدراسیون شمشیربازی، پیمان فخری دبیر فدراسیون ، سیامک فیض عسگری مدیر تیمهای ضمن ارائه گزارشی از روند آماده سازی تیم ملی شمشیربازی   برای بازیهای آسیایی اینچئون به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند .
 در ابتدای این نشست  فضل اله باقرزاده  با اشاره به  حضور قدرت های اصلی این رشته  در آسیا به جایگاه متفاوت و متحول این رشته در حال حاضر پرداخت و اظهار داشت : شرایط ما نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده ما جایگاه ویژه ای در آسیا و جهان بدست آورده ایم علاوه بر این استعدادهای خوبی در رده های پایه  در این رشته شناسایی و آموزش داده شده اند .
رئیس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: 6 شمشیر باز برتر دنیا در حال حاضر به منظور برگزاری اردوی مشترک با ملی پوشان ما در آکادمی ملی المپیک مستقر هستند و قرار است 4 شمشیرباز دیگر نیز فردا به این جمع ملحق شوند تا بتوانیم آخرین مراحل آماده سازی تیم را با بهترین شرایط از لحاظ فنی   و البته با کمترین  هزینه پشت سر بگذاریم .
پیمان فخری دبیر فدراسیون در ادامه این نشست  گفت: 8 ورزشکار در قالب دو رشته سابر و اپه به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند. از این تعداد فقط سه نفر در بازی‌های آسیایی گوانگژو حضور داشتند که سه نفر اصلی تیم ملی و جزو برترین‌های آسیا هستند. تیم ملی 15 ماه در اردو حضور داشته است.
وی در خصوص هدایت تیم های ملی توسط مربیان داخلی ادامه داد :  در اسلحه فلوره تیم ملی از سال 68 تا 89 زیر نظر مربیان خارجی کار کرده و از این پس به دلیل مشکلات مالی و تورم  ما مجبور شدیم  تیم های ملی را با استفاده از تجربیات مربیان داخلی اداره و هدایت کنیم و  این فرصت به مربیان ایرانی داده شد تا روی تیم ملی کار کنند.  اگرچه این اتفاق از منظر خیلی ها یک تهدید بود ولی به  نظر من بهترین فرصت بود برای استفاده از مربیان داخلی .
دبیر فدراسیون در ادامه اظهار داشت : شمشیربازان ما در اسلحه سابر در مقام دوم آسیا و دهم جهان قرار دارند و در مجموع تیم  ما در اسلحه سابر با توجه به اردوهای برگزار شده در شرایط آمادگی خوبی قرار دارند  ،شمشیربازان اسلحه فلوره جوان هستند. باید به مربیان ایرانی نیز فرصت داد تا ورزشکاران این اسلحه را به سطح ورزشکاران اسلحه‌های سابر و اپه برسانند. نمی‌توانم بگویم چقدر زمان لازم داریم که این تیم به شرایط ایده‌آل برسیم. قول مدال بازی‌های آسیایی اینچئون را می‌دهم اما درباره رنگ و تعداد آنها قولی نمی‌دهم. چین، کره، قزاقستان و هنگ‌کنگ حریفان اصلی ما در این رقابت‌ها هستند. ولی آنچه مسلم است ما در بازیهای آسیایی مدال می گیریم .
 

۳ شهریور ۱۳۹۳ ۱۲:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.