نشست خبری فدراسیون تکواندو درکمیته ملی المپیک برگزار شد؛پولادگر:ملی پوشان ما با تمام توان به مصاف حریفان آسیایی می روند

نشست خبری فدراسیون تکواندو درکمیته ملی المپیک برگزار شد؛پولادگر:ملی پوشان ما با تمام توان به مصاف حریفان آسیایی می روند
بعد از برگزاری نشست های خبری فدراسیون های ووشو ، ژیمناستیک ، هندبال و کبدی در سالن جلسات کمیته ملی المپیک صبح امروز نشست خبری فدراسیون تکواندو با حضور مسئولان این فدراسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛به دنبال برگزاری نشست های خبری فدراسیونهای اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون،سید محمد پولادگر   رئیس  فدراسیون تکواندو،  غلامحسن  ذوالقدر مدیر سازمان تیمهای ملی   و بیژن مقانلو  سر مربی تیم ملی تکواندو    صبح  امروز با حضور در محل کمیته ملی المپیک ضمن ارائه گزارشی از روند آماده سازی تیم ملی تکواندو  بانوان و آقایان  برای بازیهای آسیایی اینچئون به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند .
سید محمد پولادگر در این نشست پس از ارائه گزارشی در مورد مدال آوری‌های تکواندو در سالی که گذشت گفت: امسال سال خوبی برای تکواندوی ایران به ویژه در بخش بانوان بود و شاید بتوان امسال را سال بانوان گذاشت. آخرین این موفقیت‌ها هم طلای کیمیا علیزاده در المپیک نانجینگ بود که اولین مدال طلای تاریخ بانوان ایران در بازی‌های المپیک بود و از این بابت خیلی خوشحالم.
وی در مورد پیش‌بینی نتایج احتمالی تکواندو در بازی‌های آسیایی اینچئون، افزود: ترکیب تیم ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون نسبت به گوانگجو خیلی تغییر کرده است، اما ملی‌پوشان در عین جوانی خیلی پرتوان و قوی هستند. آنها قطعا تمام تلاش خود را می‌کنند.
پولادگر ادامه داد: برای تیم بانوان اردوهای خوبی در نظر گرفته بودیم و تدارکات مناسبی هم انجام شد آخرین مسابقه تدارکاتی هم همین مسابقات سیزم بود که تیم‌های خوبی شرکت کرده بودند و امیدواریم بتوانند در اینچئون تمام توانایی خود را نشان دهند.
رییس فدراسیون تکواندو همچنین گفت: با توجه به برخی مشکلات مالی  که وجود داشت این غیر منطقی است که بگوییم این اتفاقات هیچ تاثیری روی نتایج تیم‌ها در بازی‌های آسیایی اینچئون نمی‌گذارد. از زمانی که شرایط مهیا شد به رشته‌هایی که شانس کسب مدال داشتند توجه ویژه‌ای شد و شرایط ما در چند ماه اخیر نسبت به قبل خیلی متفاوت بود.
وی ادامه داد: برنامه‌های ما بر مبنای حمایت‌هایی که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان داشتند ادامه یافت هر چند که برخی از آنها را که در اولویت نبودند کنار گذاشتیم. شرایط ما نسبت به بازی‌های آسیایی گوانگجو خیلی متفاوت است. در وهله اول این که کره جنوبی میزبان است و ثابت شده که هر دوره میزبان است نهایت بهره‌برداری را از این میزبانی کرده است.
پولادگر افزود: تکواندو یکی از رشته‌هایی است که کره‌ای‌ها می‌خواهند نهایت بهره‌ را ببرند. مطمئنا ملی‌پوشان ما نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند همان طور که در مسابقات قهرمانی آسیا تلاش کردند و قهرمان شدند در بازیهای آسیایی اینچئون نیز با تمام توان به مصلاف حریفان می روند.
رییس فدراسیون تکواندو در مورد نامه اعتراض آمیز فدراسیون تکواندو به فدراسیون جهانی گفت: برخی اظهار نظرها در مورد این نامه که می‌گویند نامه را بابت توجیه باخت در اینچئون نوشته‌اند از روی بی‌اطلاعی است. شرایط قهرمانی ما در مسابقات آسیایی خیلی سخت بود چرا که اتحادیه تکواندوی آسیا نهایت تلاش خود را هم در سیستم‌ داوری و هم در سیستم‌ برگزاری کردند که ما قهرمان نشویم.
پولادگر ادامه داد: در این مسابقات تخلف زیادی صورت گرفت که مبنای نوشتن نامه اعتراض آمیز ما به فدراسیون جهانی شد و رونوشت آن به کمیته ملی المپیک ارسال شد. چند نمونه از تخلفاتی که انجام شد این بود که از هر کشور دو داور دعوت شده بود، ولی کره‌ای ها هشت داور داشتند. نکته دیگر این که در تمام مبارزاتی که ایرانی‌ها حضور داشتند یک داور کره‌ای حضور داشت و به نوعی اعمال نفوذ می‌کرد خب طبیعی است که برای بازیهای آسیایی اینچئون نگران چنین رفتارهایی باشیم.
وی گفت: ما با کسب عنوان قهرمانی اعتراض خودمان را به فدراسیون جهانی ارائه کردیم و از این بابت خوشحالم. اولین ثمره اعتراض ما تغییر ناظر فنی بازی‌های آسیایی اینچئون بود. قبل از این نایب رییس اتحادیه آسیا که یک فیلیپینی کره‌ای الاصل ناظر بود که ارتباط خوبی با تکواندو ما نداشت. "لین" از سنگاپور که فردی معتدل است جایگزین او شد و از این بابت خوشحالیم.
رییس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون باز هم روی همان تفکر خود مبنی بر سیستم‌ استفاده از تمام داشته‌های مربیگری در تیم ملی پایبند است؟ گفت: حرفی که آن زمان گفتیم حاصل تفکر جمعی بود و پایبند هستیم، ولی شرایط کسب سهمیه المپیک دست ما را در تغییر و تحول بست. کادر فنی تدابیر لازم را برای حضور قدرتمند در تمام مسابقات پیش‌رو را انجام داده، اما کار سخت است. با توجه به تمام شرایط مبنای ما این است که ثبات بیشتری در بخش کادر فنی وجود داشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا توقعات بالا از موفقیت تکواندوکاران در بازی‌های آسیایی اینچئون فشار مضاعفی روی ملی‌پوشان می‌آورد و آیا روی عملکرد آنها تاثیر منفی می‌گذارد؟ گفت: قطعا این توقعات فشار زیادی روی ورزشکاران می‌آورد. حتی وزیر ورزش هم در مصاحبه‌های خود روی بحث نتیجه‌گرایی و تاثیر آن روی ورزشکاران و تاثیر نتایج روی جامعه گفته است. ما همه باید تلاش کنیم تا این فشارها را از روی ورزشکاران برداریم. این نتیجه‌گرایی روی ورزشکاران و نقش ورزش در جامعه تاثیرگذار است. هدف ورزش ایجاد نشاط و تندرستی است، اما پرداختن به بحث نتیجه‌ در ورزش باعث می‌شود که اگر نتیجه‌ای در مسابقات حاصل نشد به جای تاثیر مثبت و شادابی، تاثیر افسردگی از بابت نتیجه‌ نگرفتن حاصل شود که این اصلا خوب نیست.
در بخش دیگری از این نشست بیژن مقانلو ، سرمربی تیم ملی به تغییرات انجام شده در ترکیب تیم اعزامی به اینچئون نسبت به گوانگجو گفت: ما پنج تغییر داشتیم و جوانانی با انگیزه را در اختیار داریم. البته نباید فراموش کرد تیمی که چهار سال قبل در گوانگجو مدال گرفت حاصل دو سال و نیم تمرین کردن بود اما تیم امسال ما تنها 9 ماه تمرین کرده است.
وی با اشاره به این که یوسف کرمی در ماه‌های اخیر تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته است، گفت: یوسف کرمی اکنون 60 تا 65 درصد آماده است و می‌تواند در مدت باقی مانده تا بازی‌های آسیایی به اوج برسد. او بازیکن بزرگی است باید همه از او حمایت کنند.
حسن ذوالقدری، رییس سازمان تیم‌های ملی تکواندو هم به شروع برنامه‌های آماده سازی تیم ملی از نیمه دوم سال 92 اشاره کرد و گفت: با حمایت فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های ما خوب پیش رفت و استعدادهای ما برای کسب سهمیه تلاش زیادی کردند. آنها اکنون بین بهترین‌های رنکینگ جهانی و المپیک هستند و امیدوارم در بازی‌های آسیایی اینچئون هم موفق شوند.

۱ شهریور ۱۳۹۳ ۱۵:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.