نشست خبری فدراسیون کبدی در کمیته ملی المپیک برگزار شد؛ مقصودلو : رقبای ما بیکار ننشسته اند

نشست خبری فدراسیون کبدی در کمیته ملی المپیک برگزار شد؛ مقصودلو : رقبای ما بیکار ننشسته اند
بعد از برگزاری نشست های خبری فدراسیون ووشو ، ژیمناستیک و هندبال در سالن جلسات کمیته ملی المپیک صبح امروز نشست خبری فدراسیون کبدی نیز با حضور مسئولان این فدراسیون برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ به دنبال برگزاری نشست های خبری فدراسیونهای اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون ، محمد رضا مقصودلو  رئیس  فدراسیون کبدی  و صغرا شیوایی نائب رئیس بانوان و غلامرضا مازندرانی سر مربی تیم ملی کبدی   صبح  امروز با حضور در محل کمیته ملی المپیک ضمن ارائه گزارشی از روند آماده سازی تیم ملی کبدی بانوان و آقایان  برای بازیهای آسیایی اینچئون به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند .
محمدرضا مقصود لو در ابتدای نشست خبری  در خصوص آماده سازی تیم ملی کبدی اظهار داشت: حدود یک سال و نیم است که برای بازی‌های آسیایی تدارک می‌بینیم. کادر فنی زحمت زیادی کشیده و حمایت‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم باعث شده تا این رشته در سطح اول آسیا و جهان باشد. ما توانستیم در این هشت سال کشورهایی که پیش‌روی ما  بودند را پشت سر بگذاریم  و آنچه ما را به هدف نزدیک کرد اجرایی کردن برنامه ها بود .
 مقصودلو ادامه داد: در حال حاضر 80 نفر در اردو حضور دارند که 40 نفر از آنها برای بازیهای آسیایی و 40 نفر برای بازیهای ساحلی پوکت آماده می‌شوند. ما از نظر فنی و مالی هر چه در توانمان بوده انجام داده‌ایم و به هیچ کس بدهکار نیستیم. از نظر مالی هم تمام حقوق ورزشکاران و مربیان را تسویه کرده‌ایم.
رئیس فدراسیون کبدی با بیان اینکه برای حضور در بازی‌های آسیایی 15 اردو پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: در بخش مردان از روز گذشته اردوی دوازدهم آغاز شد، هفته آینده هم قرار است تیم مردان به کیش برود، بعد از آن در یکی از شهرهای شمالی اردو خواهند داشت. تیم بانوان هم در حال حاضر در گرگان به سر می‌برد. همه تلاش می‌کنند تا تیم‌های ما در فینال باشند و رنگ مدال را تغییر دهند.
مقصودلو با بیان اینکه تیمی جوان به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود خاطرنشان کرد: از دوره قبلی بازیها چهار نفر در بخش مردان و دو نفر در بخش بانوان در اردوی ما حضور دارند. ما همچنین در بخش بانوان اردوی تدارکاتی در کره داشتیم تا نقاط ضعف بانوان مشخص شود.
رئیس فدراسیون کبدی درباره رقبای تیم‌های ملی در بازی‌های آسیایی عنوان کرد: ما رقبا را رصد کرده‌ایم که بازیکن ما در حال حاضر در هند حضور دارند که در یکی از مسابقات آنها شرکت می‌کنند. سرمربی تیم هم قرار است هفته آینده برای ارزیابی به این کشور برود، پاکستان هم رقیب دوم ماست که با آنها چند بازی تدارکاتی در تهران برگزار کردیم و حرفی برای گفتن نداشتند. کره، تایلند و سریلانکا را نیز رصد کرده‌ایم. رقبای ما بیکار ننشسته‌اند. بازی‌های آسیایی مانند جنگ است و همه برای مدال طلا می‌آیند.با این وصف ما تمام توان خود را برای کسب این مدال  متمرکز کرده ایم .
 در ادامه این نشست شیوایی  ، نائب رئیس بانوان  فدراسیون کبدی ضمن ابراز امیدواری برای کسب مقامی بهتر از دوره قبل  اظهار داشت : با 25 ورزشکاری که توسط کمیته استعدادیابی از سراسر کشور شناسایی شده بودند اردو ها را شروع کردیم و در حال حاضر 14 نفر در تیم ملی عضویت دارند که 12 تا از آنها راهی بازیهای آسیایی می شویم  .
وی ادامه داد : ما در دوره قبل علی رغم تمام بی تجربیگی ها و  اولین حضور در این  بازیها توانستیم مقام سوم و مدال برنز را بدست آوریم و امیدوارم در این دوره که دومین حضور ماست بتوانیم مدال خوشرنگ تری کسب کنیم .
 در هین نشست غلامرضا  مازندرانی ، سرمربی تیم ملی کبدی گفت : ما تاکنون دوازده اردو برگزار کرده‌ایم، در نخستین اردو 25 بازیکن دعوت شده‌اند و در حال حاضر هم چهار ورزشکار ما به لیگ ستارگان آسیا اعزام شده‌اند. ما دوازده نفر اعزامی به این بازی‌ها را مشخص کرده‌ایم که دو، سه بازیکنی که احتمال اضافه شدن به تیم ملی را دارند، در حال حاضر در اردوی ساحلی تمرین می‌کنند.
 وی ادامه داد: 80 درصد تیم ما جابه‌جا شده و بازیکنان علاوه بر فیزیک بدنی، سرعت خوبی هم دارند. بیشترین بازیکن ما 28 سال سن دارد و سایر بازیکنان زیر 26 سال هستند. بنابراین ما تیمی جوان را به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کنیم. بازیکنان باسابقه ما 7 تا 9 سال سابقه دارند و کمترین آنها 5 سال سابقه بازی داشته است.
سرمربی تیم ملی با بیان اینکه ملی‌پوشان به اندازه دلخواه اردو نداشته‌اند عنوان کرد: ما می‌خواستیم با هندوستان اردوی تدارکاتی برگزار کنیم که موافقت نکردند. تیم ما شرایط خوبی دارد و ما برای کسب مدال طلا به کره می‌رویم.
 وی در پاسخ به این سؤال که عنوان شده نایب‌قهرمانی دوره قبل شما یک جرقه بوده، گفت: شاید چهار سال قبل اینطور بود، اما ما عملکرد خوبی در سطح جهان داشتیم و در دیدار تدارکاتی با پاکستان 5 ترکیب مختلف را شرکت دادیم و نتیجه دلخواه‌مان را گرفتیم.
صغرا شیوایی نایب رئیس بانوان هم درباره شرایط ملی‌پوشان گفت: از سال قبل استارت اردوها زده شده، با 5 ورزشکار شروع کردیم، در حال حاضر 14 ورزشکار در اردو حضور دارند، بازی‌های آسیایی کره دومین تجربه ماست که در دوره اول ما موفق به کسب مدال برنز شدیم. امیدواریم این دوره مدالی خوشرنگ‌تر از دوره قبل کسب کنیم. وی ادامه داد: رقبای اصلی ما هند، کره، تایلند و ژاپن هستند.



۲۸ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.