کنفرانس خبری ووشو در نانجینگ؛رؤسای سابق و فعلی IOC مدال های ووشو را توزیع می کنند

کنفرانس خبری ووشو در نانجینگ؛رؤسای سابق و فعلی IOC مدال های ووشو را توزیع می کنند
نمایندگان رشته ووشو امروز در نانجینگ محل برگزاری المپیک تابستانی نوجوانان، کنفرانسی خبری برگزار و از مشکلات ورود این رشته به المپیک صحبت کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ مسئولان فدراسیون جهانی  ووشو امروز در کنفرانس خبری رسمی مربوط به رقابت های ووشو در نانجینگ حاضر شدند و از امیدهای این رشته به المپیکی شدن صحبت کردند.
"وانگ ژیائولین" نماینده ویژه فدراسیون جهانی ووشو گفت: مشکل اصلی ما در المپیکی شدن این رشته قوانین کمیته بین المللی المپیک است که اجازه گسترش تعداد رشته های حاضر در المپیک را نمی دهد. المپیک 2008 اولین باری بود که کمیته بین المللی با حضور رشته ووشو در برنامه المپیک موافقت کرد . به نظرم در آن زمان یک قدم بزرگ برای شناساندن رشته ووشو در عرصه بین المللی برداشتیم. اما در صورتی که به دنبال رسمی کردن رشته ووشو در برنامه المپیک باشیم باید ابتدا خود این رشته را توسعه دهیم.
رویای رسمی شدن ووشو در المپیک
ژیائولین ادامه داد:  یک جنبه بزرگ برای ما رشد نحوه قضاوت در این بازی است به شکلی که قضاوت ها شفافتر و دقیق تر باشد و از خطاهای انسانی هم بیشتر دور بماند. رویای بزرگ ما رسمی کردن ووشو در برنامه المپیکی است و در حال حاضر برای رسیدن به این هدف کار می کنیم.
"آنتونی گوا" نایب رئیس فدراسیون جهانی ووشو نیز در این کنفرانس خبری گفت: من یک خبر هیجان انگیز برای شما دارم. "توماس باخ" رئیس کمیته بین المللی المپیک در شروع مسابقات ووشو (31 مرداد) حاضر شده و اولین مدال های طلا را به دست خود به برندگان اهدا می کند.
"ژاک روگ" رئیس سابق کمیته نیز در روز دوم شهریور برای تماشای مسابقات به سالن آمده و مدال های طلای آن روز را توزیع می کند.
ووشو متعلق به تمام دنیا
"لی چنگوا" سخنگوی کمیته برگزاری بازی های المپیک نانجینگ هم در این کنفرانس خبری حاضر شده و در مورد رشته ووشو گفت: ووشو یک نمونه عالی از فرهنگ چین است و هزاران سال سابقه دارد. هر چند پایگاه ووشو در کشور چین بوده است اما حالا متعلق به تمام جهان است.
رشته ووشو امسال در "آزمایشگاه ورزشی" نانجینگ هم به صورت نمایشی و بدون رقابت حضور دارد.

۲۷ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۶:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.