دومین دوره بازی های المپیک نوجوانان-نانجینگ ۲۰۱۴؛رقص رنگ ها و بازی نورها در افتتاحیه ای برای تمام تاریخ

دومین دوره بازی های المپیک نوجوانان-نانجینگ ۲۰۱۴؛رقص رنگ ها و بازی نورها در افتتاحیه ای برای تمام تاریخ
مراسم افتتاحیه دومین دوره بازیهای المپیک نوجوانان عصر روز گذشته در نانجینگ چین برگزار شد.ورزشگاه "المپیک اسپورت سنتر" شهر نانجینگ هسته اصلی بازی هاست و افتتاحیه رقابت ها نیز در این استادیوم برگزار شد. افتتاحیه ای با شکوه که به صورت غیر رسمی از ساعت ۱۹ شروع به کار کرد تا ساعت ۲۰ به وقت محلی به اوج خود برسد.

به گزارش خبرنگار اعزامی به دومین دوره بازیهای المپیک نوجوانان؛در این دوره از مسابقات مراسم رژه ورزشکاران حذف و تنها پرچمداران کاروان ها رژه رفتند و دیگر اعضای تیم های شرکت کننده از روی سکوها برنامه را دنبال کردند. البته برگزارکنندگان مراسم با هربار رفتن دوربین روی کشورهای شرکت کننده در لابلای مراسم، تیم های شرکت کننده را معرفی می کردند.
چینی ها با برگزاری یکی دیگر از افتتاحیه های فوق العاده خود نشان دادند که بهتر از هر کشوری می توانند رویدادهای ورزشی را میزانی کنند. نظم عالی ی که در هماهنگی کارها دارند می تواند برای هر ملتی به خصوص ما ایرانی ها آموزنده باشد. جالب اینکه جوانان کم سن و سال همه کارها را انجام می دهند و البته نیروهای نظامی همان سربازهای خودمان همچون کارگرانی سخت کوش در جابجایی وسایل برگزاری افتتاحیه انجام وظیفه می کردند تا این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود. افتتاحیه که در هوایی بارانی برگزار می شد بی تلاش سربازان که بلافاصله بعد از  برگزاری هر برنامه با گونی های بزرگ به خشک کردن زمین می پرداختند و این تلاش بی وقفه آنها آنقدر تماشاگران را تحت تاثیر قرار داده بود که بی وقفه تشویقشان می کردند.
در ادامه مراسم پرچم برگزار شد و چینی ها پرچم خود را با اهتزاز در آوردند و بعد پرچمداران کشورهای حاضر در بازی ها رژه رفته و معرفی شدند. کیمیا علیزاده پرچمدار کاروان کشورمان هم با پوششی آبی رنگ که نظرها را به خود جلب می کرد پرچم ایران را حمل کرد و در کنار دیگر پرچمداران قرار گرفت.
بانکی مون دبیر کل سازمان ملل، توماس باخ رییس فعلی کمیته بین المللی المپیک، ژاگ روگ رییس سابق این کمیته، شی جین پینگ رییس جمهور چین، چهره های شاخصی بودند که از نزدیک به تماشای افتتاحیه نشستند. از کشورمان هم حسین رضازاده، مهرزاد حمیدی و شاهرخ شهنازی از جایگاه مسوولان حضور داشتند.
پس از مراسم رژه پرچمداران رییس کمیته برگزاری مسابقات سخنرانی کرد. او به این موضوع اشاره کرد که در المپیک نوجوانان مهم تر از رقابت "ورزش، فرهنگ و آموزش" است.
 در ادامه ورزشکاران شاخص چین که در المپیک ها موفق بوده اند پرچم المپیک را حمل کرده و به اهتزار در آوردند.
نمایندگان ورزشکاران، مربیان و داوران سوگند یاد کردند و بعد از آن مراسم افتتاحیه به اوج خود رسید.
رقص رنگ ها و بازی نورها، یکی از زیباترین افتتاحیه های تاریخ را رقم زد. چینی ها افتتاحیه ای را طراحی و کارگردانی کردند که بی نظیر به نظر می رسید؛ زیر رو کردن تاریخشان و به تصویر کشیدن آن از زاویه یک دوربین یک، یک تلسکوپ که چین دیروز، امروز و فردا را رصد می کرد. ابتدا بینندگان را به معبد شاولین و اجرای هنرهای رزمی با موسیقی کم نظیر بردند و در ادامه به جاده ابریشم و تجارت پرداختند. جنگ ها و درگیری ها را نمایش دادند و سفرهای دریایی را با کشتی های کوچک و بزرگ نشان دادند. به چین صنعتی و مدرن رسیدند که با سرعت نور به جلو حرکت می کند و حالا به زمین قانع نیست و به فتح دیگر سیارات چشم دارد. پا به دیگر کرات می گذارد و...
افتتاحیه بازی های نانجینگ را باید افتتاحیه ای برای تمام دوران چین دانست؛ کشوری که هر روز بیشتر از دیروز پیشرفت می کند و این را با برگزاری یکی از بهترین افتتاحیه های تاریخ به خوبی نشان داد. تنها می توان گفت فوق العاده بود فوق العاده.

۲۶ اَمرداد ۱۳۹۳ ۰۸:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.