به گزارش خبرنگار اعزامی به دومین دوره بازی های المپیک نوجوانان نانجینگ ۲۰۱۴؛چینی ها دیگر قد کوتاه و شبیه هم نیستند

به گزارش خبرنگار اعزامی به دومین دوره بازی های المپیک نوجوانان نانجینگ ۲۰۱۴؛چینی ها دیگر قد کوتاه و شبیه هم نیستند
اینجا دهکده بازی ها؛ سایه که باشد هوا را می توان فوق العاده توصیف کرد؛ اما وقتی آفتاب می شود، شرجی هوا کمی اذیت می کند، البته در کل شرایط برای برگزاری یک رقابت ایده آل عالی ست.

گزارشی از خبرنگار اعزامی به دومین دوره بازیهای المپیک نوجوانان نانجینگ 2014؛
اینجا بیش از هر چیز تفاوت های فرهنگی که با تفاهم کنار یکدیگر قرار گرفته و صلح و صمیمیت را نشان می دهند -که همواره آدمی در تمام دوران در پی رسیدن به آن بوده- توجهات را به خود جلب می کند و برای همین هم غرفه های فرهنگی ملل مختلف قبل از مراسم افتتاحیه شروع به کار کرده اند و این نشان می دهد، المپیک نوجوانان بیشتر از اینکه محلی برای رقابت باشد؛ جایی برای دوستی است، مکانی که نوجوانان از قاره ها و کشورهای مختلف، با رنگ و مذاهب گوناگون یاد بگیرند که با هم بودن بهتر از   علیه هم بودن است و تمرینی کنند برای شاد بودن و شاد در کنار هم زندگی کردن و البته بیشتر از غرفه های فرهنگی این خود نوجوانان هستند که با شکل و شمایل خود، نوع پوشش و رفتار خود همچون بسته های متحرک فرهنگی هویت سرزمینی را که از آن آمده اند، نشان می دهند.
کاروان ایران ۱۶ ورزشکار در دومین دوره بازی هتی المپیک نوجوانان -که به میزبانی شهر نانجینگ کشور چین برگزار می شود- دارد و امیدوار است با درخشش ورزشکاران خود  افتخاری دیگر برای میهنمان کسب کند.
تا به اینجا؛ سرزمین اژدهای زرد، پرواز طولانی بود؛ بیشتر از هشت ساعت تا "شانگهای" بزرگ ترین شهر و مرکز تجاری "چین". به محض ورود بارانی که کمتر در ایران شاهد آن هستیم به استقبالمان آمد و هوای شرجی خاطرات شمال خودمان را بیادمان آورد. ادامه سفر با ماشین بود؛ از میان تراکم بی حد انبوه درختان در اتوبان تندرو. بعد حدود پنج ساعت به "نانجینگ" رسیدیم؛ محل برگزاری مسابقات،  شهری تمیز با ساختمان های بلند و البته ترافیک و تاریخی طولانی. چارلی که برای استقبال و هدایتمان به فرودگاه آمده بود می گفت: "اینجا هم مثل تهران شما ترافیک دارد؛ اما نه به آن شدت."
در نانجینگ پایتخت سابق چین برخلاف گذشته کمتر حال و هوای کمونیسم به چشم می خورد. اقتصاد چین که به صورت آزاد درآمده شکل شهر را تغییر داده و زیبا کرده که هیچ، بلکه در ظاهر افراد هم تاثیر گذاشته است. چینی ها که از چند سال پیش تغییراتی در عادات غذایی خود داده اند، دیگر مثل قدیم آنقدرها هم قد کوتاه و یک شکل نیستند.
بوی تند غذا و خورک های عجیب غریب هم کمتر شده است و نمایندگی غذا فروشی های معتبر دنیا زنجیرهای خود را به پرجمعیت تر کشور جهان رسانده اند.
نانجینگ مدرن شده که در محاصره آسمان خراش ها و تبلیغات برندهای معتبر دنیاست در سال ۱۹۳۷ کشتار تاریخی را به خود دیده و هنوز بابت این نسل کشی دلش خون است از دست ژاپنی ها. چشم بادامی های سرزمین آفتاب در جریان جنگ بزرگ دوم صدها هزار چینی را در نانجینگ کشته و به خاک و خون کشیدند تا کشتار نانجینگ به عنوان یکی از بزرگ ترین کشتارها تاریخ شناخته شود. بسیاری تعداد کشته شدگان را چهار صد هزار نفر و عده ای هم صد هزار نفر تخمین زده اند؛ اما چیزی که مشخص است اینکه چینی ها به خصوص اهالی نانجینگ هرچقدر هم بابت این موضوع از ژاپنی ها کینه به دل داشته باشند تا حدود زیادی قبول کرده اند که اتفاقات گذشته به تاریخ پیوسته است و امروز باید به فکر آینده بود، برای همین هم با با همتایان ژاپنی خود کنار آمده و تجارت خود را دارند.
مردم نانجینگ روز شنبه ۲۵ مرداد ماه مراسم افتتاحیه بازی های المپیک نوجوانان را از ساعت ۲۰ تا ۲۱ به وقت محلی (۱۶:۳۰ به وقت تهران) برگزار خواهند کرد تا رسما دومین دوره این رقابت ها آغاز شود.

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.