پیشنهاد کیومرث هاشمی به معاون اول رییس جمهوری:بودجه ورزش تا المپیک ریو را 3 برابر کنید

پیشنهاد کیومرث هاشمی به معاون اول رییس جمهوری:بودجه ورزش تا المپیک ریو را 3 برابر کنید
رییس کمیته ملی المپیک در یکی از پیشنهاد های خود به معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: برای نتیجه گیری مطلوب در المپیک 2016 و مسابقات بین المللی پیش رو، پیشنهاد می کنم بودجه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان حداقل 3 برابر شود.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان ، کیومرث هاشمی ضمن قدردانی از معاون اول رییس جمهور، اسحاق جهانگیری  در جمع روسای فدراسیونهای اعزامی به مسابقات آسیایی 2014 اظهار داشت : در این مدت کوتاهی که از عمر دولت می گذرد این دومین حضور شما دراین ساختمان و در جمع ورزشی ها است.

وی ادامه داد : جمع حاضر بیش از هزار سال تجربه مدیریتی را به همراه دارد و این خود می تواند به عنوان پشتوانه ای قوی، کاروان  ورزشی ایران را در این دوره همراهمی کند .

رییس کمیته ملی المپیک با بیان این که این دوره از بازی های آسیایی با حضور 45 کشور  در 36 رشته ورزشی برگزار می شود،  افزود :  28 رشته حاضر در این دوره المپیکی است و کاروان ورزشی ایران با  22 رشته  در این پیکارها حضور خواهد یافت ضمن اینکه احتمال کسب مدال در 18 رشته ورزشی وجود دارد .

رییس کمیته ملی المپیک  درادامه به تعامل مطلوب وزارت ورزش وجوانان با این کمیته برای انتخاب نفرات و رشته های اعزامی به این دوره از المپیک اسیایی اشاره کرد و گفت :این انتخاب ها بدون هیچ اختلافی و در نهایت همکاری و کار کارشناسی انجام شد .

کیومرث هاشمی در خصوص نحوه انتخاب رشته های اعزامی به کره جنوبی گفت :این انتخاب ها از 3 مسیر  کارشناسان و مسئولان وزارت ورزش و جوانان، مجموعه کمیته ملی المپیک و مباحث کارشناسی و شوراهای فنی خود فدراسیون ها عبور کرده است .

رییس کمیته ملی المپیک در ادامه به روند انتخابات کمیته المپیک اشاره کرد و گفت : انتخابات این کمیته به عنوان متولی اعزام های برون مرزی ، 15 ماه با تاخیر انجام شد و پس از برگزاری انتخابات ما حداکثر 6 ماه  برای ساماندهی کاروان فرصت در اختیار داشتیم و در همین مدت کوتاه سعی کردیم از زمان، حداکثر استفاده را بکنیم.

وی افزود : با این مطالب نمی خواهم ذهن شما را نگران کنم تهدیدهای و نقاظ ضعفی در برخی از بخشها داریم که یک بخش آن فنی است و به داخل فدراسیونها برمی گردد و برخی نظیرسه برابر شدن نرخ  دلار و مشکلات اقتصادی به خارج از مجموعه وزارت و کمیته ملی المپیک بر می گردد.

کیومرث هاشمی  پرداخت پادش قهرمانان را اساسی ترین و مهمترین نکته ای خواند که باید با کمک دولت به آن رسیدگی شود .

وی تمایل نداشتن حامیان مالی برای مشارکت  در امر ورزش را تهدیدی جدی دانست و گفت : باید تمام تلاش خود را بکنیم تا بخش خصوصی را برای سرمایه در حوزه ورزش قهرمانی ترغیب کنیم .

رییس کمیته ملی المپیک از میزبانی کره جنوبی به عنوان کشوری که بسیاری از مدالها از آن خود خواهد کرد را تهدیدی دیگرمعرفی کرد و افزود : در تمامی رشته هایی که ما مدعی گرفتن مدال هستیم کره  با توجه به سهیمه میزبانی خود برنامه ریزی زیادی انجام داده است و کار را برای ما سخت کرده است .

وی همچنین در این نشست 6 پیشنهاد مطرح کرد که  می توان به پرداخت پاداش معوقه ی قهرمانان قبل از بازی های آسیایی با حضور رییس جمهور، پیش بینی بودجه سال آینده ورزش از امروز با توجه به در پیش بودن المپیک 2016 و برنامه ریزی در این زمینه، 3 برابر شدن بودجه کمیته و وزارتخانه، تعیین و اعلام پاداش های مدال آوران بازی های آسیایی اینچئون به منظورایجاد انگیزه در ورزشکاران برای کسب مدال های بیشتر و بدرقه  کاروان ورزشی ایران توسط دکتر روحانی  و معاون اول رییس جمهوری در روز اعزام به بازی ها مورخ 12 شهریور ماه نام برد.


۲۲ اَمرداد ۱۳۹۳ ۰۸:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.