معاون اول رئیس جمهور:قول می دهیم در ورزش هیچ وعده ای بی عمل نماند

معاون اول رئیس جمهور:قول می دهیم در ورزش هیچ وعده ای بی عمل نماند
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهورعملی کردن وعده های دولت را از اولویت های مهم آن دانست و گفت: قول می دهیم که هیچ وعده ای از جمله در ورزش در دولت تدبیر و امید بی عمل نماند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، اسحاق جهانگیری در نشست با روسای فدراسیون های اعزامی به بازی های اینچئون که عصر دیروز در سالن همایش های وزارت ورزش و جوانان برگزار شد اظهار داشت:به دلیل نزدیک شدن به سالروز حماسه افرینی مردم در 24 خرداد سال گذشته و آغاز به کار دولت تدبیر وامید ، فرصت را غنیمت می دانم تا چند نکته را یاداور شوم.
وی ادامه داد: سال گذشته هنگامی که آغاز به کار کردیم با دغدغه های بسیاری نظیر مشکلات عدیده ای که در فضای بین الملل شامل تهدید ها و تحریم ها بود مواجه بودیم. ایران تا قبل از روی کارآمدن دولت یازدهم روزانه بالغ بر دو و نیم میلیون بشکه صادرات نفت داشت که سال قبل این رقم به یک میلیون بشکه کاهش یافت.
جهانگیری تحریم ها و کاهش صادرات نفت را به عنوان یکی از مهم ترین مشکلاتی عنوان کرد که دولت با ان مواجه است چرا که تعاملات بانکی کشور را دچار اخلال و نیازهای مردم نظیر تامین کالاهای اساسی و دارو رابا مشکل رو به رو کرد. وی در این خصوص گفت: در بخش داخلی رکود مسائل اقتصادی نظیر تعطیلی کارخانه ها، از بین رفتن مشاغل و منبع درامد خانواده ها، انتظار جوانان برای اشتغال، تورم بالای 42 درصد شاهد بودیم که منجر به برخی پیامدهای دیگر شد.
وی درباره پیشامدهای بعد از ضعف اقتصادی اظهار داشت: برخی ازمدیران از سر استیصال به برخی کارها تن دادند وبه هرچیزی در شرایط سخت متوسل شدند تا از این شرایط عبور کنندو  آلودگی ها در این شرایط ازجانب سوء استفاده کننده ها از تحریم ها بیشتر شد.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه ملت ایران کار بزرگی را در 24 خرداد 92 به سر انجام رساند افزود : عظمت و قدرت مردم ایران ستودنی است و نباید این روند را متوقف کرد؛ ملت ما ترجیح داد با رای به شخصیت بسیار با تجربه و دانشمند دکتر روحانی که متکی به نظرهای علمی و کارشناسی بود شرایط اسف بار گذشته را تغییر دهد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده و مقتدر،دانشمند وبا ظرفیتی داریم اظهار داشت : واقعیت این است که در فضای بین المللی نمی توان با رویکرد تهید و زور پیش رفت .
جهانگیری افزود : کسی مانند دکتر ظریف که در برابر 6 کشور قدرتمند جهان بنشیند و کم نیاورد تا هم از حق غنی سازی دفاع شود و هم با جوامع بین المللی به تفاهم برسد در حقیقت در حال به سرانجام رساندن کار برزگی است که امیدوارم با فضل الهی و عنایتهای رهبری و با تدبیرت تیم مذاکره کننده به نتایج بسیار خوبی برسیم .
وی در خصوص مقاومت برخی از افراد در برابر تلاش های بین المللی تیم مذاکره کننده اظهار داشت: آن ها کسانی هستند که با سرانجام رسیدن این نشست ها منافع شان به خطر می افتد وی با اشاره به سوء استفاده هایی که صورت گرفته است،گفت: یک مورد از این سوء استفاده ها اقدامات بابک زنجانی است که دو میلیارد و 600 میلیون دلار حدود 9 هزار میلیارد تومان  پول نفت را برد. یک جوان نمی تواند به تنهایی چنین پولی ببرد و حتما اتفاقاتی در مجموعه می افتد که یک چنین کاری انجام می شود.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه ضمن انزجار از اعمال رژیم غاصب صهیونیست گفت: اسرائیل از دیرباز ایران را به عنوان تهدیدی برای جهان محسوب می کرد که در جنگ با غزه بی آبرویی برایش ماند و جامعه جهانی فهمید که چه کسی آدمکش و کودک کش است.
وی در این نشست تاکید کرد: منتقدین دولت بر روی چشم ما جای دارند و انتقاد، از سوی دولت تدبیر و امید پذیرفته شده است اما آن هایی که چوب لای چرخ می گذارند بعید می دانم کارشان به سرانجام برسد .

جهانگیر همچنین ادامه داد : در روزهای سخت شروع دولت یازدهم تصمیم گرفتیم فضای سه نرخی ارز را برهم بزنیم که این موضوع تصمیم بسیار مهمی بود و توانست روند رو به رشد تورم را کاهش دهد و این اقدام قطعا ادامه داد خواهد بود و انشاءالله تا پایان سال تورم را کمتر خواهیم کرد.
وی همچنین با بیان اینکه برای خارج شدن از رکود اقتصادی هم برنامه کاملی داریم اضافه کرد : بی تردید طبق برنامه ریزی ازاین وضعیت خارج خواهیم شد و به سمت رونق گام خواهیم برداشت و امیدواریم امید این مردم را پاس بداریم تاجوانان ما به شغل مدنظرشان برسند و دغدغه خانواده ها کاهش پیدا کند .
معاون رییس جمهوری ادامه داد: حتما اداره کشور در این شرایط دشواری هایی دارد و به خواست خداوند به دنبال گذشتن از این شرایط هستیم.
جهانگیری در ادامه درباره مسائلی که توسط روسای فدراسیون ها در این نشست مطرح شد گفت: قول هایی که از طرف دولت یازدهم داده شده در بدترین شرایط هم نمی گذاریم عملیاتی نشوند و قول های دولت قبلی را هم محترم می شماریم و بدهی خودمان تلقی می کنیم.
وی یکی از مشکلات گذشته را بدقولی دولت به طرف های خودش عنوان کرد و گفت: در بازدیدی که اخیراً از یکی از پروژه ها در استان کرمانشاه داشتم، پیمانکارش می گفت: دولت 120 میلیارد تومان به من بدهکار است و حتی یک بار راضی نشده که این بدهی را به رسمیت بشناسد.
معاون رییس جمهوری افزود: فکر می کنم راجع به مسائل ورزشی کشور صحبت های زیادی شده است و دولت فعلی نمی تواند نسبت به مسائل ورزش بی تفاوت باشد؛ ورزش از هر منظر که نگاه کنیم دارای اهمیت است و جایگاه ویژه ای دارد؛ به نسبتی که کشوری پیشرفته و توسعه یافته ورزش آن کشور نیز پیشرفته و توسعه یافته است.
جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوعی که به غلط در فرهنگ ما جا افتاده این است که در کار فردی موفق و در کار جمعی ناموفق هستیم اما واقعیتی که وجود دارد ما در کارهای گروهی ورزشی نیز نشان داده ایم این نگاه  نادرست است و نمونه بارز آن والیبالیست هایی هستند که نشان دادند ما می توانیم نه تنها در آسیا بلکه در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی ادامه داد: موفقیت در کار گروهی نه تنها برای ورزش که برای کل کشور اهمیت دارد؛ رویدادهای ورزشی در این یک سال خیلی به جو حاکم کمک کرده است و باعث شد تا در زندگی اجتماعی مردم آثارش نمود پیدا کند؛ در این مقطع نیز کشور بشدت به چنین روحیه ای نیاز دارد.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این نکته که باید در بازی های آسیایی با چنین روحیه ای وارد شویم گفت: جوان ایرانی با روحیه جوانمردی خود می تواند با پیروزی به کشور کمک کند. سیاست های دولت به صورت جدی حمایت از ورزش است و در اولین فرصت بخشی از مسائل مالی شما را برطرف می کنیم.
وی در پایان تصریح کرد: هر نتیجه ای که شما به دست آورید ما به آن رضایت می دهیم و علاقه مندی ما در کسب موفقیت های روز افزون ورزشکاران است وامیدوارم توفیقات خوبی در مسابقات پیش رو داشته باشند .
 

۲۲ اَمرداد ۱۳۹۳ ۰۸:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.