رقابتهای نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال آسیا؛کاراته ایران با اقتدار کامل بر جام قهرمانی بوسه زد

رقابتهای نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال آسیا؛کاراته ایران با اقتدار کامل بر جام قهرمانی بوسه زد
در پایان مسابقات کاراته قهرمانی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال آسیا که در کوالالامپور مالزی برگزار شد، تیم ایران با کسب 13 مدال طلا، 5 نقره و 6 برنز، بالاتر از ژاپن مدعی بر سکوی نخست قهرمانی ایستاد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته در سومین و آخرین روز این مسابقات، در گروه سنی زیر 21 سال و در بخش پسران، علی گلشنی در وزن به اضافه 78 کیلوگرم با پیروزی بر تمامی حریفان به نشان طلا دست یافت.
در همین رده سنی و در بخش دختران هر سه نماینده ایران با درخشش راهی دیدار فینال شدند؛ در وزن منهای 53 کیلوگرم زهره برزگر با نمایشی چشمگیر و برتری بر کلیه حریفان موفق به تصاحب نشان طلا شد. در به اضافه 60 کیلوگرم بهنوش نجفی با غلبه بر همه رقبا یک نشان طلای دیگر برای کشورمان به ارمغان آورد و در وزن منهای 60 کیلو نیز مهتاب اسماعیلی به نشان نقره دست یافت.

امروز همچنین در رقابتهای کاتای زیر 21 سال ابوالفضل شهرجردی به راحتی راهی دیدار پایانی شد و در این مسابقه با غلبه بر حریف ژاپنی نشان طلا را بر گردن آویخت. در بخش دختران هم زکیه رحمانی مدال نقره را بخود اختصاص داد.

ضمن اینکه در کاتای تیمی گروه سنی نوجوانان و جوانان تیم کشورمان در بخش دختران به نشان طلا دست یافت و در بخش پسران برنز گرفت.

به این ترتیب در پایان این مسابقات تیم کاراته جمهوری اسلامی ایران با 13 مدال طلا، 5 نقره و 6 برنز بر سکوی نخست قهرمانی آسیا ایستاد. پس از ایران، ژاپن با 9 طلا، 9 نقره و 5 برنز نایب قهرمان شد و قزاقستان با 2 طلا، 3 نقره و 9 برنز در جایگاه سوم قرار گرفت.

همچنین مالزی میزبان با 2 طلا، 3 نقره و 8 برنز عنوان چهارم را کسب کرد و اردن با 2 طلا، یک نقره و یک برنز در رده پنجم جای گرفت.

گفتنی است دیروز ( شنبه) در دومین روز این پیکارها در بخش جوانان،در وزن منهای 48 کیلوگرم دختران فائزه چیذری و در اوزان منهای 55، منهای 76 و به اضافه 76 کیلوی پسران، بترتیب امیر رضا میرزایی، علی بهبودو صالح اباذری طلا گرفتند. در وزن منهای 59 کیلوگرم دختران آویشن باقری به نشان نقره رسید و ملیکا احدی در به اضافه 59 برنز گرفت. ضمن اینکه میلاد افشانی و مهدی قراری زاده نیز به ترتیب در اوزان منهای 61 کیلو منهای 68 کیلوگرم پسران موفق به کسب نشان برنز شدند.

روز جمعه، در نخستین روز این مسابقات نیز در گروه سنی نوجوانان، سارا بهمنیار و شقایق واحدی به ترتیب در وزنهای منهای 47 و منهای 54 کیلوی دختران به نشان طلا دست یافتند و امین ساکت و حمیدرضا نجاتی نیز به ترتیب در اوزان منهای 70 و مثبت 70 کیلوگرم موفق به کسب 2 مدال طلا دیگر شدند. میثم جمالی پور در وزن منهای 75 کیلوگرم پسران نشان نقره را بر گردن آویخت و مینا یوسفی صاحب گردن آویز برنز وزن به اضافه 54 کیلو دختران شد. همچنین در کاتای انفرادی دختران جوان آرزو نعمتی پور نقره گرفت و در گروه نوجوانان فاطمه صادقی بر سکوی سوم ایستاد.

۱۹ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۶:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.