برای نخستین بار در تاریخ / تیم کشتی فرنگی ایران بر سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد

برای نخستین بار در تاریخ / تیم کشتی فرنگی ایران بر سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد
تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای نخستین در تاریخ در پنجاه‌ و دومین دوره‌ی رقابت‌های جهانی با کسب یک مدال طلا و سه برنز و کسب 39 امتیاز و بیشترین تعداد مدال در بین تیم‌های شرکت کننده نایب قهرمان جهان شد و برای اولین بار بر سکوی جهانی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در پایان پنجاه و دومین دوره‌ی رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی که در شهر هرنینگ دانمارک برگزار شد، دلاورمردان تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب یک مدال طلا توسط حمید سوریان در وزن 55 کیلوگرم و سه مدال برنز توسط فرشاد علیزاده در وزن 74 کیلوگرم، حبیب‌اله اخلاقی در وزن 84 کیلوگرم و امیر علی‌اکبری در وزن 96 کیلوگرم با کسب 39 امتیاز و با فاصله‌ی کم نسبت به تیم ترکیه نایب قهرمان جهان شد.

تیم ترکیه با 2 مدال طلا و یک برنز و کسب 44 امتیاز قهرمان شد و تیم آذربایجان و با یک مدال و 2 برنز و کسب 38 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

از نکات جالب توجه این رقابت‌ها می‌توان به سقوط 15 پله‌ای تیم آمریکا قهرمان دوره‌‌ی گذشته این رقابت‌ها اشاره کرد که با کسب 11 امتیاز درجایگاه پانزدهم قرار گرفت ضمن اینکه تیم روسیه قهرمان رقابت‌های المپیک نیز با کسب 31 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

 

۶ مهر ۱۳۸۸ ۰۷:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.