درجمع روسای فدراسیونها برای ارائه برنامه بازیهای گوانگجوعنوان شد؛افشارزاده:باید از بازیهای گوانگجو یک سکوی پرش برای المپیک لندن بسازیم

درجمع روسای فدراسیونها برای ارائه برنامه بازیهای گوانگجوعنوان شد؛افشارزاده:باید از بازیهای گوانگجو یک سکوی پرش برای المپیک لندن بسازیم
تعداد دیگری از روسای فدراسیونها با حضور در کمیته ملی المپیک برنامه آماده سازی تیمهای خود را برای حضور در بازیهای آسیایی گوانگجو ارائه داند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک،دراین نشست که با حضور بهرام افشار زاده دبیر کل و اعضای کمیته علمی کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیونها برگزار شد ابتدا افشارزاده تصریح کرد:تمام تلاش کمیته در برگزاری چنین جلساتی اینست که برای هر کاری باید برنامه داشت و با توجه به اینکه قبل از بازیهای المپیک 2016 لندن بازهای گوانگجو بزرگترین میدان برای شناسایی توانایی ماست به همین دلیل باید برای شرکت در این رقابتها برنامه داشته تا بتوان آنرا به المپیک لندن متصل کرد و شاید یکی از دلایل نتایج ضعیف بازیهای گذشته این باشد که تیمهای تمرین می کردند اما برای این تمرینات برنامه نداشتند.
وی ادامه داد:ارائه برنامه از سوی کادر فنی و فدراسیونها نشان می دهد یک تیم یا فدراسیون کجای کار است چه دارد و چه می خواهد وکمیته ملی المپیک هم در سالجاری رشد مطلوبی در افزایش بودجه فدراسیونهای برنامه محور و مدال آور خواهد داشت به همین دلیل حتی نوع نظارت کمیته را تغییر داده و 6 کمیته مختلف بر فدراسیونها در جنبه های مختلف نظارت می کنند.
دبیر کل ادامه داد:در حال حاضر هدف ما بازیهای گوانگجو است ولی پیک کاری ما از فروردین ماه آینده شروع خواهد شد و کمیته ملی المپیک با تاکید سازمان بر روی رشته های مدال آوری همچون قایقرانی، شمشیر بازی ،تیروکمان و تیراندازی توجه ویژه ای دارد و برروی مدال بانوان هم حساب باز می کنیم و به همین دلیل حمایتهای لازم را از فدراسیونهاخواهیم داشت.
افشارزاده در ادامه تاکید کرد:در حال حاضر مجموعه ورزش کشور با حضور آقای سعید لو ومعاونان جدیدش برای اجرای طرحهای مورد نظر خود نیاز به آرامش و حمایت دارند به همین دلیل برماست تا با تدوین برنامه های منظم به عنوان بازوان اجرایی ورزش هر آنچه که در توان داریم با همدلی و همکاری های برای اعتلای ورزش و موفقیت سازمان انجام دهیم.
سپس مهران سررشته عضو کمیته علمی در خصوص برنامه های فدراسیونها گفت: اگر عزیزان در پیاده کردن برنامه های علمی مشکلی دارند اعضای کمیته این آمادگی را دارند در خدمت شما باشند تا پس از تنظیم برنامه، تایید و برای اجرا به کار گرفته شود چرا که ما در نظر داریم برنامه های ارائه شده فدراسیونها رابرای آماده سازی تیمها بصورت کتابچه در آوریم.
در ادامه دکتر دهخدا تصریح کرد: خواهش من اینست که عزیزان پس از برنامه نویسی برای آن هدف گذاری هم بکنند برنامه بدون هدف معنا ندارد باید ببینیم در پایان برنامه به کجا باید برسیم و حال کجا هستیم به همین دلیل خواهش من اینست در انتخاب کادرفنی خود حساسیت به خرج داده تا آنها از برنامه نویسی لازم در تمریناتشان بهره ببرند.
همچنین از سوی دکتر سلامی و برجسته خواسته شده بود تا  آمادگی جسمانی ملی پوشان دائم در حال بررسی بوده و از امکانات کمیته در این زمینه استفاده شود  چرا که بررسی مداوم نتایج این تستها بسیاری از حقایق را برای کادر فنی نشان خواهد داد تا آنها برنامه ریزی بهتری برای آمادگی بازیکنانشان داشته باشند همچنین از فدراسیونها خواسته شده نه فقط برای تیم بلکه در صورت امکان برای بازیکنان هم برنامه مستقل داشته باشند.
در ادامه جلسه مسئولین فدراسیونها در کمیته ،کریم صفایی رئیس فدراسیون تیرو کمان تصریح کرد: ما برنامه تمرینی تیم ملی تیروکمان را تا سال 2012 تنظیم کرده و اردوهایمان را تا زمان آسیایی گوانگجو ادامه می دهیم و خیلی امیدوراریم که در بازیهای المپیک موفق ظاهر شویم فقط مشکل ما کمبود بودجه برای اجرای برنامه مان است.
عیسی اسحاقی رئیس فدراسیون گلف نیز ضمن بیان این که در ابتدای شروع به کار در فدراسیون تنها 6 هیات فعال در گلف بوده ولی الان 19 هیات فعالیت می کنند گفت :ما در ابتدای شروع کار به بعد همگانی این رشته ورزشی پرداخیتم ولی پس از موفقیت در این مرحله حال در ابعاد قهرمانی فعالیت کردیم بطوریکه 14 حال  تیم در لیگ داریم.
محمد علی صبورئیس فدراسیون ورزش های سه گانه نیز  ضمن تشکر از کمیته ملی المپیک که خواهان برنامه است گفت:جای امیدواری است که کمیته ملی المپیک از فدراسیون برنامه می خواهد این امر باعث می شود تا کادر فنی و فدراسیونها بدانند بر کارشان نظارت می شود.
وی ادامه داد:ورزش های سه گانه از پتانسیل خوبی در کشور برخوردار بوده و علاقه مندان بسیاری هم دارد ولی برای رشد و توسعه آن در عرصه برون مرزی نیاز به مربی باتجربه خارجی داریم .
مقصود لو رئیس فدراسیون کبدی هم ضمن ارائه گزارشی مبنی بر فعالیت این رشته  جهت حضور در بازیهای داخل سالن ویتنام و گوانگجو مهمترین کمبود فعلی این رشته ورزشی را نداشتن سالن لختصاصی ذکر کرد وی حتی با اعلام این موضوع که کبدی بانوان در بازیهای گوانگجو حضور خواهد داشت شانس مدل آوری در این رقابتها را بالا دانست.
ابراهیم مداحی رئیس فدراسیون شطرنج نیزتصریح کرد:در گذشته نیز حضور شطرنج بازان ما در بازیهای داخل سالن بیشتر جنبه تجربه اندوزی داشته ولی اینبار در بازیهای داخل سالن و گوانگجو بعنوان یک مدعی راهی این رقابتها خواهیم شد از طرفی  با جذب دو مربی طراز اول از خارج تا حد زیادی کمبود مربیان رابرطرف کردیم.
وی ادامه داد:در حال حاضر اردوی آماده سازی تیم ملی برقرار بوده و فقط مشکل نداشتن خوابگاه داریم که البته در پایان صحبتهای رئیس فدرسیون شطرنج آقای افشار زاده تاکید کردند اگر برنامه تمرینات خود را به کمیته  ارائه دهید شاید بتوان از طریق خوابگاه آکادمی یا هتل نصرت یا آزادی این مشکل را حل کرد.
 همچنین محمد نوحی رئیس فدراسیون رزمی نیز گزارشی از روند آماده سازی تیمهای اعزامی به بازیهای داخل سالن ویتنام داده و اعلام داشت فدراسیون رزمی همچون دوره های گذشته حضور مقتدرانه ای در بازیهای گوانگجو خواهد داشت و ما برای شرکت در این رقابتها برنامه منظمی داشته ولی با توجه به کثرت حضور تیمهای رزمی در مسابقات برون مرزی نیاز به بودجه و حمایت بیشتری داریم.
در این نشست فدراسیونهای سه گانه،رزمی،هاکی،گلف،تنیس،تیروکمان،شطرنج، کبدی به ارائه برنامه های خود پرداختند.

۵ مهر ۱۳۸۸ ۱۳:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.