نگاهی به برگزاری نحوه مسابقات دوچرخه سواری در نانجینگ

نگاهی به برگزاری نحوه مسابقات دوچرخه سواری در نانجینگ
مسابقات دوچرخه سواری دومین دوره بازی های المپیک جوانان با تغییراتی نسبت به مسابقات دیگر برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ مسابقات دوچرخه سواری نانجینگ با ترکیبی از رقابت های نمایشی( BMX)، دوچرخه کوهستان و جاده در 3 بخش دختران، پسران و میکس برگزار می شود.
تفاوت مسابقات دوچرخه سواری نانجینگ در این است که رقابت در هیچ بخشی به شکل انفرادی برگزار نمی شود و تنها 3 مدال طلای تیمی در این رشته توزیع می شود.
32 نفر در قالب تیم های دو نفره در هر بخش، مسابقات را آغاز می کنند و در نهایت امتیازات آنها به این شکل محسوب می شود که 100 امتیاز به تیم اول تعلق گرفته و تا تیم شانزدهم امتیازات کاهش پیدا می کند. تیم آخر نیز تنها یک امتیاز دریافت می کند.
امتیازات بخش نمایشی به صورت 2 برابر حساب می شود و به این ترتیب تیم اول بخش نمایشی 200 امتیاز به دست می آورد. تیمی که در نهایت امتیازات بیشتری کسب کند، قهرمان مسابقات محسوب می شود.
مسابقات دوچرخه سواری در 6 روز اول بازی ها ادامه  پیدا می کند. شرکت کنندگان در روز هفتم استراحت دارند و از 24 آگوست رقابت های میکس با 32 تیم چهار نفره (2 دختر و 2 پسر) پی گیری می شود. در این بخش امکان ادغام تیم های 2 کشور نیز وجود دارد.
مسابقات میکس تنها در دو ماده کوهستان و جاده برگزار می شود که هر یک از چهار ورزشکار تیم در یک بخش وارد بازی شده و مسابقه نیز بدون وقفه ادامه پیدا می کند. هر ورزشکاری که مسافت بخش مربوط به خود را تمام کرد باید در منطقه ای مخصوص، جای خود را با هم تیمی بخش دیگر عوض کند. در نهایت هر تیمی که آخرین ورزشکار آن زودتر از همه به خط پایان رسید، مدال طلای بازی را به دست می آورد.

۱۱ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.