یائو مینگ به عنوان سفیر بازی های نانجینگ 2014 انتخاب شد

یائو مینگ به عنوان سفیر بازی های نانجینگ 2014 انتخاب شد
کمیته بین المللی المپیک (IOC) بازیکن افسانه ای بسکتبال چین را به عنوان سفیر بازی های المپیک جوانان 2014 معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ "یائو مینگ" در جریان بازی های المپیک جوانان به عنوان سفیر المپیک، تجارب خود در رقابت های بین المللی را به ورزشکاران جوان انتقال داده و به آنها مشاوره می دهد. ستاره دهه قبل بسکتبال چین، الهام بخش تمام جوانان دنیا برای انجام فعالیت های بدنی بیشتر و پذیرش ارزش های المپیکی خواهد بود.
یائو بعد از شرکت در 3 دوره المپیک با این بازی ها غریبه نیست. یکی از این دوره ها نیز در سال 2008 به میزبانی پکن بود که مینگ در خاک کشور خود اولین گل مسابقات را ثبت کرد و بعد از بازی ها این لحظه را پر افتخارترین لحظه ی دوران بازیگری خود دانست.
ستاره سابق بسکتبال چین که بیشتر دوران پر افتخار بازیگری خود را در لیگ حرفه ای NBA گذراند، در جریان بازی های نانجینگ به ملاقات ورزشکاران رفته و در چند مسابقه از جمله بسکتبال 3 نفره نیز حضور پیدا می کند.
مسابقات بسکتبال 3 نفره تنها فرمت بسکتبال در بازی های المپیک جوانان است که در اولین دوره بازی ها به میزبانی سنگاپور نیز در لیست رشته های حاضر در بازی ها وجود داشت و استقبال خوبی نیز از این مسابقات شد.
IOC در هر دوره از بازی های المپیک جوانان یک نفر را به عنوان سفیر معرفی می کند تا کلام ورزش را به جوانان برای فعالیت بیشتر و لذت از ورزش انتقال دهند.
"چادله کلوز" و "میشله وای" دو سفیر دیگر بازی های امسال هستند.
28 فدراسیون جهانی حاضر در نانجینگ هم اسوه های ورزشی خود را در جریان بازی ها معرفی می کنند تا به ورزشکاران جوان هر رشته ورزشی روحیه داده و آنها را راهنمایی کنند.
"ایلونا کورستین" و "یورگ گارباخوسا" دو المپین سابق بسکتبال هم به عنوان اسوه های این رشته در بازی های نانجینگ معرفی شدند.

۱۱ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.