در ادامه دومین دور نشست تخصصی فدراسیونهای اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون؛هاشمی و مشحون بر حضور مقتدرانه تیم های ملی با ترکیب اصلی در بازیهای آسیایی تاکید کردند

در ادامه دومین دور نشست تخصصی فدراسیونهای اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون؛هاشمی و مشحون بر حضور مقتدرانه تیم های ملی با ترکیب اصلی در بازیهای آسیایی تاکید کردند
مسئولین کمیته ملی المپیک با حضور در فدراسیون بسکتبال با رئیس و کادر فنی بسکتبال کشورمان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ادامه دور دوم نشستهای تخصصی فدراسیون های اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون، کیومرث هاشمی رئیس،شاهرخ شهنازی دبیر کل، اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی و عاطفه اسلامیان مدیر واحد بین الملل کمیته ملی المپیک ضمن حضور در فدراسیون بسکتبال با محمود مشحون رئیس، رضا مشحون مدیر تیمهای ملی، بسیرویچ سرمربی، شاهین طبع مربی و حسن زاده بدنساز تیم ملی بسکتبال کشورمان دیدار و گفت و گو کردند.
در ابتدای این نشست کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن بیان اینکه فدراسیون بسکتبال جزو فدراسیونهای منظم و موفق کشورمان است گفت: مسئولین این فدراسیون جزو مدیران با سابقه  و خوشنام هستند که اشراف کامل به حوزه کاری خود دارند که همین امر باعث موفقیت این فدراسیون شده است.
وی ادامه داد: توقعات از کاروان ورزش کشور بخصوص بسکتبال بالاست گرچه ما نمی خواهیم این توقعات بار روانی و فشار روی ورزشکاران را  زیاد کند اما بررسی شرایط تیم بسکتبال نشان می دهد این تیم توان کسب مدال طلا در این دوره از بازیها را دارد و کمیته ملی المپیک از این تیم حمایت میکند.
در ادامه اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده و نشست های مشترک با کادر فنی بسکتبال اعلام کرد: برنامه های باقیمانده  در راه آماده سازی تیمهای اعزامی به بازیهای آسیایی بدون کم و کاست انجام می شود و مرکز نظارت تمام تلاش خود را می کند تا مسئولین و کادر فنی کمبودی در  مسیر آماده سازی نداشته باشند.
سپس محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال ضمن ارائه گزارشی کامل از روند آماده سازی تیم ملی بسکتبال به تشریح برنامه های پیش روی این فدراسیون در راه آماده سازی این تیم پرداخت.
وی گفت: امسال سال پرترافیکی برای بسکتبال کشورمان است. مسابقات کاپ آسیا را با قهرمانی پشت سر گذاشتیم و در حال آماده سازی برای حضور در مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی هستیم.
مشحون یاد آور شد اولویت اصلی ما حضور موفق در بازیهای آسیایی اینچئون است و تلاش داریم با کمک بسیرویچ سرمربی تیم ملی و کادر فنی در کنار ورزشکاران شاخص تعدادی ورزشکار جوان نیز شناسایی و به تیم ملی تزریق کنیم تا بتوانیم با ترکیبی جوان و با تجربه در بازیهای آسیایی اینچئون موفق شویم.
در ادامه: بسیرویچ سرمربی تیم ملی ارزیابی فرد به فردی از تیم ملی بسکتبال گفت: هم اکنون 15 تا 20 ورزشکار در اردوی تیم ملی حضور دارند که ارزیابی کاملی روی آنها صورت گرفته و ترکیب تیم برای من و فدراسیون مشخص است اما می خواهیم از زمان نهایت استفاده را ببریم و ترکیب نهایی را در آخرین فرصت ممکن اعلام کنیم تا ورزشکاران بتوانند توانایی های خود را نشان دهند. هدف ما قهرمانی در بازیهای آسیایی اینچئون است و بسیار امیدوار به کسب عنوان ارزشمندی در این رقابتها هستیم.
در پایان این نشست شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن تقدیر از مسئولین فدراسیون بسکتبال به جمع بندی این نشست و ابراز رضایت از روند آن پرداخت. وی قهرمانی تیم ملی بسکتبال در مسابقات کاپ آسیا را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد جوانان بتوانند جانشینان ارزشمندی برای بزرگان تیم بسکتبال تا نسل بعد ورزشکاران نیز موفق باشند.
شهنازی یادآور شد کمیته ملی المپیک تمام تلاش خود را تا روز اعزام انجام میدهد تا ارتباطی تنگاتنگ با فدراسیون داشته باشد تا مشکلات احتمالی منتقل و حل شود.
در خاتمه این نشست کیومرث هاشمی در پاسخ به سئوال گزارشگر تلویزیون مبنی بر اینکه تیم ملی بسکتبال همزمان با بازیهای آسیایی، رقابتهای جهانی را نیز پیش رو دارد ولی اولویت با چه رقابتهایی است ابراز داشت:بدون تردید برای هر کشور آسیایی در چنین مواقعی الویت در حضور قدرتمندانه در بازیهای آسیایی است و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در ابتدای برنامه ریزی و جلسات با مسئولان فدراسیون های اعزامی صراحتا بر این موضوع تاکید کرده و اعلام داشت الویت با حضور قدرتمندانه در بازیهای آسیایی است بطوریکه در رشته کاراته هم این همزمانی بازیهای آسیایی و جهانی وجود دارد ولی مسئولان این فدراسیون اعلام داشتند اولویت آنها در اعزام تیم نخست خود به بازیهای آسیایی است.
وی ادامه داد: در واقع موفقیت در بازیهای آسیایی و کسب مدال طلا در آن باعث می گردد تا رنکینگ کل کاوران اعزامی کشورمان ارتقا یابد لذا به مسئولان دیگر فدراسیون نیز اعلام داشتیم اولیتشان در حضور قدرتمندانه در بازیهای آسیایی بگذارند.
هاشمی در پاسخ به این سئوال که در رشته کشتی نیز این امر وجود دارد گفت:بدون تردید رشته کشتی در بازیهای آسیایی اینچئون مهمترین رشته ما برای کسب مدال طلاست و لذا خیلی بیشتر از دیگر رشته ها برحضور مقتدرانه این رشته در بازیهای آسیایی آنهم با نفرات اصلی تاکیدی داریم و بدون تردید ملی پوشان کشتی آزاد و فرنگی کشورمان با بهترینها راهی اینچئن خواهند شد.
در ادامه محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال ضمن تایید صحبتهای هاشمی خاطر نشان کرد:بسکتبال سال پر ترافیکی را پشت سر گذاشته و موفق شدیم با تلفیقی از نفرات جوان و با تجربه کاپ قهرمانی آسیا را بدست آوریم و همین امر انگیزه بچه های ما را برای موفقیت و کسب مدال طلا در اینچئون دو چندان می کند.
وی ادامه داد: ما قبل از بازیهای آسیایی اینچئون رقابتهای جهانی را در پیش داریم ولی همانطور که آقای هاشمی اشاره فرمودند تیم ملی بسکتبال الویتش حضور قدرتمندانه در بازیهای آسیایی و اعزام تیم اصلی خود به این رقابتها است تا با کسب مدال طلای این بازیها باعث ارتقا رنکینگ کاروان ورزشی کشورمان در بازیهای آسیایی گردد.
 







۱۱ اَمرداد ۱۳۹۳ ۰۷:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.