اطمینان ژاک روگ از موفقیت بازی های نانجینگ

اطمینان ژاک روگ از موفقیت بازی های نانجینگ
رئیس سابق کمیته بین المللی المپیک که به نوعی پایه گذار بازی های المپیک جوانان بود، از موفقیت برگزاری این بازی ها در شهر نانجینگ اطمینان دارد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ "ژاک روگ" در مصاحبه با خبرگزاری "شینهوا" چین از انتظار خود برای موفقیت بازی های نانجینگ 2014 صحبت کرد.

بازی های المپیک جوانان (YOG) در سال 2007 زمانی که ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک را برعهده داشت برای اولین بار طراحی شد. هدف اولیه، طراحی رقابتی سطح بالا برای جوانان در دوره هایی چهار ساله و به دو شکل زمستانی و تابستانی بود.

روگ در آن زمان نیاز به بازی های المپیک جوانان را با توجه به میانگین سنی شرکت کنندگان در المپیک حس می کرد. جوانترین نفراتی که به سطح رقابت در المپیک بزرگسالان می رسیدند معمولا 22 یا 23 سال داشتند و به همین دلیل هم خلائی در سنین پایینتر به خصوص ورزشکاران 15 تا 18 ساله وجود داشت.

از نظر روگ ورزش راهی برای بهبود شرایط جوانان است. وی می گوید: "ورزش سلامتی می آورد، ذهن و بدن را قوی می کند و به جوانان یاد می دهد که چطور بیشتر در قالب تیم باشند. ورزش به آنها یاد می دهد که به داوران و قوانین احترام بگذارند و شخصیت تکامل یافته ای پیدا کنند."

اولین دوره بازی های المپیک جوانان سال 2010 به میزبانی سنگاپور برگزار شد و اولین المپیک زمستانی جوانان نیز در سال 2012 به میزبانی اتریش راه اندازی شد.

نانجینگ هم از 16 آگوست امسال میزبان دومین دوره المپیک تابستانی جوانان است.

روگ با اطمینان از نحوه برگزاری این بازی ها تاکید کرد: "نانجینگ یک موفقیت بزرگ و الگویی برای آینده بازی ها خواهد بود. من امید زیادی به این بازی ها دارم و چیزی شبیه به کیفیت المپیک 2008 پکن مدنظرم است. مطمئنم نانجینگ هم با همین کیفیت بازی ها را برگزار می کند. البته نباید چندان دست به مقایسه زد چون در هر حال بازی های جوانان در مقیاسی کوچک تر از بازی های سنتی المپیک برگزار می شود اما دانش و توانایی دولت و مردم چین در زمینه برگزاری بازی های بزرگ ورزشی هم در بالاترین سطح قرار دارد."

۶ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.