صعود پنج پله ای تیم اسلحه سابر در رده بندی جهانی/ دهم در جهان، دوم در آسیا

صعود پنج پله ای تیم اسلحه سابر در رده بندی جهانی/ دهم در جهان، دوم در آسیا
جدیدترین رده بندی فدراسیون بین المللی شمشیربازی در اسلحه سابر با صعود پنج پله ای تیم ایران همراه بود. بر این اساس تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران برای نخستین بار در رده دهم جهان قرار گرفته و در میان تیم هایی آسیایی هم کماکان دوم است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون شمشیربازی، فدراسیون بین المللی شمشیربازی با توجه به اتمام مسابقات قهرمانی جهان (کازان روسیه)، رده بندی جدید خود را در منتشر کرد. در این رده بندی و در بخش تیمی اسلحه سابر، تیم ایران که در مسابقات جهانی روسیه در میان 26 تیم شرکت کننده به عنوان نهم دست یافت، با مجموع 176 امتیاز و برای نخستین بار در طول تاریخ در رده دهم قرار گرفته است.
جایگاه دهمی تیم اسلحه سابر به واسطه صعود پنج پله ای به دست آمده است. این در حالی است که در این رده بندی کشورهایی همچون اوکراین، چین، اسپانیا، کانادا و انگلستان که از قدرت های شمشیربازی به حساب می آیند در رده های پایین تر قرار دارند
دیگر اینکه در رده بندی تیمی اسلحه سابر فدراسیون بین المللی شمشیربازی، ایران دومین کشور برتر آسیایی به حساب می آید. کره جنوبی اولین کشور آسیایی در این رده بندی است. کره ای ها در جایگاه دوم جهان قرار دارند ضمن اینکه روسیه و آلمان نیز به ترتیب در رده های اول و سوم قرار گرفته اند.
همچنین در رده بندی جدید فدراسیون بین المللی شمشیربازی و در بخش انفرادی اسلحه سابر، نمایندگان ایران صاحب جایگاه های خوبی شده اند. بدین ترتیب که مجتبی عابدینی با 67 امتیاز صاحب جایگاه بیست و سوم شده است.
علی پاکدامن و فرزاد باهر ارسباران به ترتیب با 38 و 17 امتیاز در رده های چهل و دوم و هفتاد و هشتم ایستاده اند و محمد رهبری هم با 15 امتیاز رده هشتاد و ششم را به خود اختصاص داده است.

۵ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.