شهنازی:از فدراسیون ها حمایت می کنیم تا بدون پول نمانند

شهنازی:از فدراسیون ها حمایت می کنیم تا بدون پول نمانند
رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک که برای دیدار با توماس باخ به سوئیس سفر کرده بودند طی نشست کوتاه خبری به بیان مطالبی درمورد دستاوردهای این سفر و دیگر موضوعات مربوط به بازیهای المپیک نوجوانان و آسیایی اینچئون پرداختند.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ در ادامه این نشست خبری ، شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به  دیدارش با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: چیزی که مورد توجه مسئولان IOC  بود انتخابات مستقل کمیته ملی المپیک در ایران بود که  آنها فکر می‌کردند ما حمایت دولت را نداریم اما وقتی گفته شد برای بازی‌های آسیایی و المپیک دولت از ما حمایت کرده برای مسئولان بین‌المللی جذاب بود و آنها آن را یک نکته مثبت ارزیابی کردند چون همیشه تأکید می‌کردند تلاش کنید و حمایت دولت را داشته باشید و ما هم اشاره کردیم که دولت و مجلس حمایت همه جانبه ای از ورزش در ایران دارند.
وی درباره تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون اظهار داشت: حضور دقیق و کارشناسی با جلسات متعددی که با فدراسیون‌ها برگزار کردیم  سرانجام مؤثر واقع شد. ورزشکاران گلایه‌هایی داشتند که ما گاهی نمی‌توانیم همه خواسته‌های آنها را برآورده کنیم اما  تمام تلاش خود را برای رضایت ورزشکاران و مسئولان فدراسیون ها بکار خواهیم بست و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد. دور اول جلسات ما به پایان رسیده و بررسی‌های خوب و کارشناسی نیز با کادرهای تیم‌های اعزامی در برخی رشته‌ها وزن به وزن و در برخی دیگر ماده به ماده مورد بررسی قرار گرفت. این ارزیابی‌ها در وزارت ورزش هم انجام شده است.شهنازی در ادامه این نشست به تفکیک رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی که تا کنون قطعی شده‌اند پرداخت و از حمایتهای دولت از ورزش قدردانی کرد
دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به گروه سومی که قرار است به بازی‌های آسیایی اعزام شوند، گفت: ما از بودجه متفرقه کمیته ملی المپیک با حمایت دولت تا امروز 95درصد گرفته‌ایم  در حالی که در خصوص بودجه اصلی هنوز به طور کامل دریافت نکرده ایم  .

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت ورزش امضاء کرده‌ایم که همه اعداد و ارقام بودجه در آن ذکر شده و به نوعی فدراسیون‌‌ها را حمایت می‌کنیم که بدون پول نمانند. ما از رؤسای فدراسیون‌ها خواهش کردیم بودجه‌های واریزی به ورزشکاران اختصاص داده شود و آن را صرف بدهی سنواتی که دارند نکنند.
وی افزود: البته برخی رشته هامدال‌آور نیستند، بنابراین اگر بودجه بگیریم این اعزام‌ها را پوشش می‌دهیم. بحث کارشناسی درباره حضور این رشته‌ها در بازی‌های آسیایی انجام شده کارهای ویزا و اعزام صورت گرفته، مشکلی نداریم اما اینکه کدام یک به بازی‌ها اعزام شوند بستگی به بودجه دارد.
شهنازی در خاتمه ابرازدا داشت:هدف کمیته ملی المپیک حضور قدرتمندانه در بازیهای پیش روست و تمام تلاش خود را برای برآورده کردن نیازهای فدراسیونها بکار خواهد بست تا ورزشکاران ما با خیالی راحت به مصاف رقبای خود بروند.

 

 

۳۱ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.