رییس فدراسیون انجمن های ورزشی:در سه ماهه نخست 26 مدال کسب کرده ایم

رییس فدراسیون انجمن های ورزشی:در سه ماهه نخست 26 مدال کسب کرده ایم
رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی با تاکید بر تلاش بی وقفه مسوولان انجمن های تحت پوشش وهیات های انجمن های ورزشی استانها گفت : درسه ماهه نخست سال جاری موفق به کسب 26 مدال در مسابقات مهم آسیایی وجهانی شده ایم که در این میان ورزشکاران دلاور ما توانسته اند چهار طلا ، شش نقره و شانزده برنز کسب کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون انجمن های ورزشی  ؛محمد علیپور رئیس فدراسیون  اضافه کرد : تلاش فدراسیون بر این مهم استوار است که در سایه همگرایی با تیم های اعزامی به مسابقات معتبر برون مرزی ، آنها حضوری مثمر ثمر داشته باشند ، ضمن اینکه عنایت به کسب کرسی های مهم بین المللی ، جوانگرایی و پشتوانه سازی نیز در اولویت برنامه ها قرار دارد و مقوله آموزش نیز از جمله اهداف حیاتی این فدراسیون به شمار می رود. وی افزود: اعزام تیم ملی موی تای به مسابقات جهانی 2014 مالزی ، شر کت در کنگره جهانی بیس بال و سافت بال در تونس ، اعزام تیم راگبی 15 نفره کشورمان به مسابقات سید دو آسیا به قطر ، میزبانی پنجمین دوره مسابقات کشتی آلیش قهرمانی مردان و زنان آسیا در گنبد و اجلاس و انتخابات کنفدراسیون آلیش آسیا در این شهرستان از جمله برنامه های مهم این فدراسیون در سه ماهه نخست در بعد بین المللی بود.

علیپور حضور مربیان ممتاز جهانی در تیم های مختلف تحت پوشش را بمنظور ارتقای سطح دانش مربیان و ورزشکاران کشورمان را مورد تاکید قرار دا د و گفت : برای حضور خوب تیم ملی سپک تاکرا در مسابقات جهانی تایلند ، یک مربی کارآمد تایلندی به نام " سومکیت سانگ ساتینون " جذب شده و قرار است تیم های ملی مر دان وبانوان کشورمان بزودی به این کشور اعزام شوند . همچنین تیم های ملی کریکت نیز با هدایت " محمود رشیددار"مدرس نام آشنای پاکستانی در راه آماده سازی گام بر می دارند و ایشان با تلاش ستودنی انجمن کریکت ، در حال شناسایی استعدادها در نقاط مختلف کشورمان بوده و قرار است تیم ملی نوجوانان را مهرماه امسال در مسابقات آسیایی قطر هدایت کند .

وی در ادامه گفت : حضور دو تیم دراگون بوت کشورمان در مسابقات باشگاه های جهان در شهریور ماه امسال در ایتالیا نیز در دستور کار قرار دارد . ضمن اینکه در صورت موافقت شورای برون مرزی ، چند تیم دیگر در رقابت های مهم قاره ای و جهانی حضور خواهند یافت که متعاقبا آن را اعلام خواهیم کرد . رییس فدراسیون انجمن های ورزشی برگزاری مسابقات لیگ در رشته های تحت پوشش را از دیگر برنامه های مهم برشمرد و گفت : رقابت های لیگ دارت در دسته های مختلف و در هر دو بخش آقایان و بانوان پس از ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت ، ضمن اینکه رقابت های لیگ کریکت ، بیس بال ، سافت بال ، سپ تاکرا ، راگبی نیز تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد و مسابقات قهرمانی کشور در رشته های آلیش ، فلوربال ، جت اسکی، موی تای ، فوتوالی ، فوتبال رومیز، طناب کشی ، ورزش های هوایی نیز در دستور کار قراردارد و از ماه آینده این رقابت ها به مرور و طبق برنامه در شهرهای مختلف کشور و با همت مسوولان انجمن ها کلیدخواهد خورد.

وی همچنین با اشاره به اینکه این فدراسیون با یک زیر مجموعه بزرگ و پرجمعیت به جای یک فدراسیون بازوی پرتوان و نقطه قابل اتکای ورزش ایران است، اظهار داشت : فدراسیون انجمن های ورزشی با 16 انجمن و بیش از 36 رشته فعالیت می کند که طی مدت 4 سال تمامی رشته های تحت پوشش نه تنها پسرفت نداشته اند بلکه در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته اند. وی ضمن قدردانی از زحمات انکارناپذیر روسای انجمنها و هیات های انجمن های ورزشی استانها اظهار داشت:طی این مدت انجمنها به استقلال و خودکفایی رسیده اند و همانند یک فدراسیون در زمینه های داخلی و بین المللی فعالیت بهینه دارند و همگی دارای هیات رییسه و چارت مشخص هستند که فدراسیون تنها نقش حمایتی و نظارتی از آنها دارد و در امورات داخلی و فنی آنها ورود نمی کند.

وی در خصوص برگزاری دوره پیشرفته دراگون بوت در تهران گفت : دوره پیشرفته مربیگری و داوری دراگون بوت با حضور "جان هسلام "رییس فدراسیون جهانی اردیبشهت ماه امسال در تهران برگزار شد که این یک حرکت مثبت بود. همچنین فدراسیون انجمن های ورزشی به قشر بانوان اهمیت فراوانی می دهد که در این راستا خوشبختانه نتایج ایده آلی در بعد بین المللی بدست آمده که قهرمانی تیم کشتی آلیش بانوان کشورمان در پنجمین دوره قهرمانی آسیا و کسب مقام ششم توسط تیم ملی کریکت بانوان در این قاره از آن جمله است . ضمن اینکه تیم ملی بانوان سپک تاکرا نیز طی دو سال اخیر حرکت رو به جلو داشته است .

علیپور در خصوص گستره فعالیت فدراسیون انجمنهای ورزشی تصریح کرد: ما 1498 کمیته ،انجمن و هیات را در سراسر کشور به عنوان زیر مجموعه داریم که سال گذشته 279 برنامه ورزشی اعم از مسابقات قهرمانی کشور، لیگ های سراسری ، رقابتهای انتخابی تیم های ملی، اردوهای ملی، برنامه های آموزشی و اعزامهای بین المللی را طبق برنامه به پیش بردیم. علیپور تاکید کرد: 7 انجمن تحت پوشش فدراسیون مثل راگبی، سپک تاکرا، موی تای ، کریکت ، دراگون بوت، بیس بال و سافت بال در المپیک و بازیهای آسیایی حضور دارند و این اهمیت رشته های مخلتلف فدراسیون در آوردگاههای مهم بین المللی را نشان می دهد از طرفی برخی دیگر از رشته ها مثل ورزشهای هوایی جزو "اسپورت اکورد" هستند و دارای سازمان جهانی و قاره ای و زیر مجموعه کمیته بین المللی المپیک به شمار می آیند .

 

۳۱ تیر ۱۳۹۳ ۱۰:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.