تغییرات گسترده در راه برگزاری بازی های المپیک 2020

تغییرات گسترده در راه برگزاری بازی های المپیک 2020
اخبار مربوط به نشست نمایندگان جنبش المپیک در لوزان از احتمال ایجاد تغییرات گسترده در برگزاری بازی های المپیک 2020 حکایت دارد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ اعضاء جنبش المپیک روز گذشته 28 تیر در جلسه ای برای بررسی برنامه ها تا زمان برگزاری بازی های المپیک 2020 گرد هم آمدند. در این جلسه پیشنهادات مربوط به انجام تغییرات در برنامه بازی ها، نقشه استراتژیک مربوط به آینده جنبش المپیک و همچنین برگزاری جلسه اضطراری کمیته بین المللی در ماه دسامبر مورد بررسی قرار گرفت.
یکی از پیشنهادات مطرح شده، انعطاف پذیری بیشتر در انتخاب نامزدهای میزبانی بازی ها برای تاکید بر ماندگاری بازی های المپیک بود. شهرهای کاندیدا باید از زمان ارائه درخواست میزبانی روی میراث های بعد از برگزاری بازی ها برای منطقه و مردم آن تمرکز کنند و همچنین به فکر این باشند که چطور بازی ها را با شرایط اجتماعی، محیطی و همچنین توسعه طولانی مدت در منطقه هماهنگ کنند.
همچنین 16 عضو اصلی جنبش المپیک با ایجاد تغییرات در بازی ها با هدف رویداد محور شدن ساختار المپیک به جای رشته محور بودن در نحوه برگزاری بازی ها موافقت کردند. هرچند بر کم نگه داشتن تعداد ورزشکاران شرکت کننده نیز تاکید شد.
در این جلسه راه اندازی یک کانال تلویزیونی مختص المپیک مورد حمایت اعضا قرار گرفت و همچنین بحث راه اندازی یک پایگاه اطلاعاتی آنلاین برای هماهنگی برنامه رقابت های ورزشی در سطح جهانی مطرح شد.
همچنین اعضاء از تغییرات پیشنهادی "توماس باخ" رئیس کمیته بین المللی المپیک در برنامه بازی های 2020 به طور کامل حمایت کردند هر چند تمام این پروسه ها باید در جریان جلسه اضطراری ماه دسامبر IOC با حضور تمام اعضاء مورد تایید قرار بگیرند.
در جلسه جنبش المپیک، پیشرفت های حاصل در برخی طرح های قبلی نیز به روز رسانی شد. بر این اساسی گزارشی در مورد اختصاص 20 میلیون دلار اضافه بر بودجه قبلی برای حمایت از ورزشکاران پاک و مبارزه با دوپینگ ارائه شد که بخشی از این مبلغ نیز به مبارزه با تبانی در مسابقات و فساد مالی اختصاص پیدا می کند.
گفتنی است در این جلسه "سپ بلاتر"رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به خاطر مسائل شخصی غایب بود.

۲۹ تیر ۱۳۹۳ ۱۲:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.