کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان- دانمارک؛ علی اکبری و اخلاقی دو مدال برنز بدست آوردند/ ایران صدر نشین پیکارها/ نفرات برتر اوزان 60، 84 و 96 کیلوگرم مشخص شدند

کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان- دانمارک؛ علی اکبری و اخلاقی دو مدال برنز بدست آوردند/ ایران صدر نشین پیکارها/ نفرات برتر اوزان 60، 84 و 96 کیلوگرم مشخص شدند
ملی پوشان اوزان 84 و 96 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان شب گذشته توانستند به دو مدال برنز مسابقات جهانی دانمارک دست یابند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در دومین روز از رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در هرنینگ دانمارک حبیب‌اله اخلاقی ملی پوش وزن 84 کیلوگرم کشورمان که دیروز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم الکسی میشین قهرمان نامدار جهان و المپیک از روسیه را شکست داد، در دورهای سوم و چهارم نیز کشتی‌گیران استونی و کرواسی را مغلوب ساخت اما در دیدار نیمه‌نهایی در یک کشتی نزدیک نتیجه را به نومونوی از فرانسه واگذار کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. حبیب‌اله اخلاقی دیشب در دیدار رده‌بندی موفق شد در دو تایم و با نتایج 1- صفر و 2- صفر بدری خاسایا کشتی‌گیر کهنه‌کار و نامدار گرجستانی را با اقتدار شکست دهد و در نخستین تجربه‌ی خود در رقابت‌های جهانی صاحب مدال برنز شود.
اما در وزن 96 کیلوگرم نیز امیر علی‌اکبری روز گذشته پس از استراحت در دور نخست، در دورهای دوم، سوم و چهارم کشتی‌گیران دانمارک، بلغارستان و رمانی را شکست داد و راهی دیدار نیمه‌نهایی شد. امیر علی‌اکبری در دیدار نیمه‌نهایی در یک کشتی نزدیک نتیجه را به حریف مجارستانی خود واگذار کرد و درحالی که استحقاق حضور در دیدار فینال را داشت راهی مسابقه‌ی رده‌بندی شد. علی‌اکبری دیشب برای کسب مدال برنز رودروی سالادزه کشتی‌گیر کهنه‌کار ازبکستانی قرار گرفت و موفق شد در دو تایم و با نتایج 1- صفر و 2- 1 این کشتی‌گیر ازبکستانی را شکست دهد و او نیز همانند اخلاقی در نخستین تجربه‌ی جهانی خود صاحب مدال برنز شد.
در وزن 60 کیلوگرم نیز امید نوروزی پس از پیروزی بر کشتی‌گیران چین و بلغارستان در کشتی سوم خود مقابل حریف گرجستانی شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.
گفتنی است،اسامی نفرات برتر اوزان 60، 84 و 96 کیلوگرم به شرح زیر است:
60 کیلوگرم: 1- اسلام‌بیک آلبیف (روسیه) 2- دلشاد آریپوف (ازبکستان) 3- نوربک چنگیزبایف (قزاقستان) و ویتالی رحیم‌اف (آذربایجان) 5- داور استپانک (صربستان) و سونر سوسکو (ترکیه)
84 کیلوگرم: 1- نظمی آولوجا (ترکیه) 2- ملونین نومونوی (فرانسه) 3- حبیب‌اله اخلاقی (ایران) و پاپلو سوری هرناندز 5- بدری خاسایا (گرجستان) و شالوا گادابادزه (آذربایجان)
96 کیلوگرم: 1- بالازاس کیس (مجارستان) 2- جیمی لیدبرگ (سوئد) 3- امیر علی‌اکبری (ایران) و اصلان‌بک خوشتوف (روسیه) 5- دوید سالادزه (ازبکستان) و سرگئی یروشکین (اوکراین)
در پایان روز دوم رقابت‌ها در رده‌بندی تیمی، تیم ایران با کسب یک مدال طلا توسط حمید سوریان در وزن 55 کیلوگرم، دو مدال برنز توسط حبیب‌اله اخلاقی و امیر علی‌اکبری در اوزان 84 و 96 و یک مقام دهمی توسط امید نوروزی در وزن 60 کیلوگرم و کسب 27 امتیاز پیشتاز است و تیم‌های ترکیه و آذربایجان با کسب 26 و 22 امتیاز دوم و سوم هستند. تیم‌های روسیه و ازبکستان با 18 و 15 امتیاز به ترتیب چهارم و پنجم هستند.
۵ مهر ۱۳۸۸ ۰۷:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.