مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال؛ایران چشم در چشم قهرمان المپیک و لیگ جهانی

مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال؛ایران چشم در چشم قهرمان المپیک و لیگ جهانی
مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال در حالی امشب در سالن نلسون ماندلای شهر فلورانس ایتالیا آغاز می شود که ملی پوشان ایران در دیدار افتتاحیه این پیکارها از ساعت 20 به وقت تهران به مصاف روسیه؛ قهرمان المپیک و مدافع عنوان قهرمانی لیگ جهانی خواهند رفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، روسیه که با کسب 48 مدال (19 طلا، 14 نقره، 15 برنز) از رقابت های جهانی و المپیک، پرافتخارترین تیم تاریخ والیبال است و از 22 دوره حضور در لیگ جهانی 15 مدال (3 طلا، 5 نقره، 7 برنز) بر گردن آویخته، اکنون با 342 امتیاز در رده دوم رنکینگ جهانی والیبال ایستاده است. در حالی که ایرانِ تازه به جمعِ بزرگان پا گذاشته، بدون مدال جهانی و المپیک با 68 امتیاز دوازدهمین تیم رده بندی جهانی والیبال نام گرفته است.
روسیه 20 سال در مرحله نهایی لیگ جهانی به میدان رفته ولی این اولین سال حضور ایران در این مرحله است.
روسیه با میانگین 28.9 سال - 200 سانتی متر قد – 344 سانتی متر ارتفاع اسپک – 330 سانتی متر ارتفاع پرش درجا برای دفاع با دو دست و 65 بازی ملی در میدان حاضر می شود. در حالی که ایران با میانگین 26.3 سال  - 194 سانتی متر قد – 336 ارتفاع اسپک – 316 ارتفاع پرش درجا برای دفاع با دو دست و 45 بازی ملی پا به میدان می گذارد.
دو تیم در لیگ جهانی سال گذشته دو بار در کالینینگراد روسیه رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که نتیجه هر دو بازی نیز به سود روس ها رقم خورد.
روس ها همیشه مقابل ایران پیروز بوده اند. در واقع، روسیه تنها تیمی از جمع بزرگان و مدعیان والیبال دنیاست که ایران هنوز نتوانسته مقابلش به پیروزی دست یابد. و البته همین می تواند انگیزه ای باشد برای ملی پوشان کشورمان تا در عین نمایش خیره کننده و افتخاراتی که آفریده اند، یک رکورد دیگر نیز از خود به جا گذاشته و اولین شکست را به حریف قدرقدرت خود تحمیل کنند. اتفاقی که شاید روی کاغذ بعید باشد ولی وقتی بازیکنان ایران چشم در چشم قهرمان المپیک و جهان در میدان حاضر شوند، دیگر امکان وقوع آن هم به چگونگی بهره گیری از فرصت ها، اجرای تاکتیک ها، تمرکز روی جزئیات بازی و به طور کلی؛ حرفه ای گری بازیکنان و مربیان دارد. چراکه مرحله نهایی لیگ جهانی و کلا؛ بازی بزرگان، صحنه نمایش حرفه ای هاست و هر تیمی که حرفه ای تر عمل کند، برنده از زمین مسابقه خارج خواهد شد.

۲۵ تیر ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.