سه شمشیرباز ایران به جدول 64 نفره مسابقات جهانی صعود کردند

سه شمشیرباز ایران به جدول 64 نفره مسابقات جهانی صعود کردند
علی پاکدامن، فرزاد باهرارسباران و مجتبی عابدینی با غلبه بر حریفان خود به جدول 64 نفره دیدارهای انفرادی اسلحه سابر مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان صعود کردند. این برای نخستین بار است که سه نماینده ایران موفق به راهیابی به این مرحله از مسابقات جهانی می شوند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، در آغاز مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در کازان روسیه، روز گذشته دیدارهای انفرادی اسلحه سابر با حضور 130 شمشیرباز جهان برگزار شد. در این روز از رقابت ها و در مرحله مقدماتی مجتبی عابدینی مقابل حریفانی از چین، مکزیک، انگلستان ونیجریه به برتری دست یافت و مقابل نماینده آرژانتین شکست خورد. این بازیکن با این عملکرد به جدول 96 نفره صعود کرد. عابدینی در این مرحله مقابل نماینده تونس صاحب برتری شد و به جدول 64 نفره صعود کرد.
 علی پاکدامن هم در مرحله مقدماتی مقابل نماینده آلمان باخت اما در مصاف با نمایندگان کشورهای ونزوئلا، دومینیکن، مصر، عراق و بلاروس به برتری دست یافت. این بازیکن در جدول 128 نفره استراحت داشت اما در جدول 96 نفره حریف چینی خود را 15 بر 6 شکست داد و راهی جدول 64 نفره شد.
 فرزاد باهر ارسباران نیز مرحله مقدماتی مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در بخش انفرادی اسلحه سابر را با پیروزی برابر ورزشکاران هنگ کنگ، نپال، کانادا، تایلند و استرالیا وشکست مقابل نماینده بلاروس به پایان رساند. باهرارسباران با این عملکرد به طور مستقیم راهی جدول 64 نفره شد.
 دیدارهای جدول 64 نفره مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در بخش انفرادی اسلحه سابر روز جمعه برگزار می شود و طی آن مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و فرزاد باهرارسباران به مصاف حریفان خود می روند. این برای نخستین بار است که سه نماینده ایران موفق به حضور در این مرحله از مسابقات می شوند.
محمد رهبری دیگر نماینده ایران در تیم اسلحه سابر اعزامی به محل برگزاری مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان بود که نتوانست از مرحله مقدماتی صعود کند. (رهبری در مرحله مقدماتی به دلیل همگروهی با نماینده اسرائیل از انجام دیدارهای خود امتناع کرد)

۲۵ تیر ۱۳۹۳ ۱۰:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.