پایان جلسات هیات اجرایی IOC به روند آماده سازی ریو اختصاص داشت

پایان جلسات هیات اجرایی IOC به روند آماده سازی ریو اختصاص داشت
جلسات هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک با گزارشی از پیشرفت های شهر ریو در آماده سازی شرایط میزبانی بازی های 2016 جمع بندی شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت IOC؛ کمیته برگزاری بازی های المپیک تابستانی ریو 2016 گزارشی کامل از نحوه پیشبرد کارهای میزبانی در این شهر به هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک ارائه کرد.
در این گزارش پیشرفت در ساخت ورزشگاه ها، اتمام کاشت چمن زمین گلف، سرعت در ساخت و ساز دهکده المپیک، شکلگیری المپیک پارک "بارا" و شروع ساخت و ساز در "دئوردورا" به اطلاع هیئت اجرایی رسانده شد. این گزارش پیشرفت قابل ملاحظه ای را از زمان آخرین جلسه هیئت اجرایی در بلک ترکیه نشان می داد.
همچنین پیشرفت در برخی زیر ساخت های مربوط به حمل و نقل در زمان بازی ها نیز گزارش داده شد. در حال حاضر دو خط اتوبوس تندرو (BRT) در ریو شروع به کار کرده است و سومین خط BRT و همچنین خط چهارم مترو ریو نیز در برنامه بهره برداری قرار دارند. این پیشرفت ها علاوه بر بازی ها در زندگی مردم شهر ریو تاثیرگذار بوده و بعد از برگزاری بازی ها نیز پایدار خواهد بود.
برنامه آموزشی ریو 2016 نیز با شروع آموزش کودکان د ر500 مدرسه ریو آغاز شده است.
همچنین کمیته اجرایی از برگزاری بازی های آزمایشی ریو برای اولین بار در ماه آگوست امسال باخبر شد که مردم شهر را نیز با طعم میزبانی المپیک آشنا می کند.
هیئت اجرایی IOC در جریان آخرین اخبار مربوط به پیونگ چانگ 2018 و توکیو 2020 نیز قرار گرفت.
در راستای شفاف سازی مالی IOC، گزارشی از منابع مالی کمیته و همچنین نحوه خرج کردن و توزیع درآمد میان کمیته های ملی کشورها به هیئت اجرایی ارائه شد که خلاصه ای از این گزارش در اختیار عموم هم قرار می گیرد.
در آخرین بخش از جلسات سه نماینده زن به عنوان کاندیدای عضویت در دادگاه داوری ورزش (CAS) به عنوان نماینده کمیته بین امللی المپیک مورد تایید قرار گرفتند. "وون مک گورو" از آفریقای جنوبی، "ویلهلمینا ماریا الیزابت" از هلند و "ژو هانکوین" از چین نامزدهای تایید شده از سوی هیئت اجرایی هستند. عضویت "دیک پاوند" در CAS نیز بار دیگر تمدید شد.


۲۲ تیر ۱۳۹۳ ۰۹:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.