دیدار سفیر ژاپن با رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک؛هاشمی:ایران و ژاپن پتانسیل خوبی برای همکاری ورزشی دارند/شهنازی:در جودو و دیگر رشته ها می توانیم از توانمندی ژاپن استفاده کنیم

دیدار سفیر ژاپن با رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک؛هاشمی:ایران و ژاپن پتانسیل خوبی برای همکاری ورزشی دارند/شهنازی:در جودو و دیگر رشته ها می توانیم از توانمندی ژاپن استفاده کنیم
سفیر کشور ژاپن در ایران بعد از ظهر دیروز در محل کمیته ملی المپیک با رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپک دیدار و گفت و گو کرد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ کوچی هانه دا سفیر کشور ژاپن با حضور در کمیته ملی المپیک با رئیس و دبیر کل کمیته دیدار و گفتگو کرد.درابتدای این دیدار کیومرث هاشمی  ضمن آرزوی موفقیت برای این کشور در میزبانی بازیهای المپیک 2020 ابراز داشت:ژاپن به عنوان یکی از قدرت های اصلی ورزش آسیا پتانسیل های بسیار خوبی برای همکاریهای  بیشتر در زمینه ورزش دارد و ایران و ژاپن می توانند تفاهمنامه ورزشی خوبی با یکدیگر امضا نمایند و در رشد و اعتلای برخی رشتهای ورزشی برای دو کشور نقش داشته باشند.
وی ادامه داد:ما آماده ایم  در قالب تفاهم نامه ای مشترک از ظرفیت ها و توانائیهای طرفین  در زمینه ورزش بهره ببریم . اعزام مربی ، مدرس و برگزاری اردوهای مشترک از جمله مواردی است که می توانیم همکاریهای دوجانبه ای داشته باشیم و به رشد ورزش یکدیگر کمک کنیم .
سپس کوچی هانه دا ، سفیر ژاپن  در ادامه این دیدار اظهار داشت:ما از پیشنهاد همکاریهای بیشتر شما استقبال می کنیم و حتما این موضوع را به توکیو گزارش  و بررسی می کنیم تا طی یک چهار چوب مشخص این تفاهم نامه اجرایی شود ، آنچه برای ما بسیار مهم است ارتباط بیشتر دو کشور از طریق ورزش می باشد که قطعا تفاهم نامه ای که شما از آن یاد کردید در این خصوص بسیار مفید خواهد بود .
سفیر ژاپن با اشاره به  موقعیت خوب تیم ملی تکواندو ایران در سطح جهانی گفت : می دانیم که تکواندو ایران یکی از رشته های قدرتمند جهانی است و امیدورایم بتوانیم در زمینه جودو شاهد رشد این رشته در کشورتان باشیم.
سپس شاهرخ شهنازی اظهار داشت :در تاریخ فعلی نیز ارتباطات اقتصادی ما ، ارتباطات بسیار خوبی است صنایع ما تاثیرات بسیاری از صنایع ژاپن گرفته علاوه بر آن  مردم ایران ذهنیت بسیار مثبتی نسبت به مردم کشور ژاپن دارند و این نقطه قوت بزرگی برای گسترش روابط اقتصادی و ورزشی می باشد .
شهنازی با تاکید بر ریشه ورزش جودو در ایران گفت : جودو به عنوان ورزش اصلی نیروی های نظامی ایران مطرح است و ما انتظار داریم بتوانیم در این رشته و رشته های ورزشی دیگر و به خصوص برای بانوان  همکاریهای متقابل بیشتری داشته باشیم .

۱۸ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.