گزارش روز دوم جلسات هیئت اجرایی IOC

گزارش روز دوم جلسات هیئت اجرایی IOC
روز دوم جلسات هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک به بحث استقلال و خودمختاری در اداره ورزش اختصاص داشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت رسمی IOC؛ هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک از روز 16 تیر سلسله جلساتی 3 روزه را در لوزان سوئیس مقر اصلی کمیته آغاز کرد. روز اول این جلسات به بررسی نامزدهای نهایی میزبانی بازی های المپیک زمستانی 2022 اختصاص داشت که در نهایت شهرهای اسلو، پکن و آلماتی به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب شدند.
روز دوم جلسات هم به مرور برخی مسائل نگران کننده در مورد استقلال و اداره مناسب نهادهای ورزشی اختصاص داشت.
هیئت اجرایی IOC در مورد پرونده پاکستان هم رضایت خود را از پیشرفت های مثبت صورت گرفته از سوی انجمن المپیک این کشور اعلام کرد و تلاش های دولت پاکستان را برای حل مشکلات موجود، مورد قدردانی قرار داد.
مسئولان دولت و انجمن ملی المپیک پاکستان در 19 ژوئن هم جلسه ای به همین منظور با مسئولان مربوطه در کمیته بین المللی داشتند. دولت پاکستان در این جلسه از جدیت و تعهد کامل به قوانین کمیته بین المللی و خودمختاری جنبش المپیک در این کشور اطمینان حاصل و با مهلت نهایی تعیین شده از سوی IOC برای حل مشکلات موافقت کرد.
نتیجه تمام این اقدامات جلوگیری از تعلیق انجمن المپیک پاکستان بود. هر چند IOC همچنان اوضاع پاکستان را به دقت زیر نظر دارد تا از بازگشت انجمن به وضعیت عادی اطمینان حاصل کند.
هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در جلسات امروز اخبار مثبتی هم از وضعیت کمیته ملی المپیک گامبیا شنید که قرار است ساختمان مقر این کمیته به زودی با توجه به تعهد دولت گامبیا بازگردانده شود.
ساختمان کمیته ملی المپیک گامبیا به دستور دولت این کشور در ماه آوریل توسط پلیس ضبط شده بود. کمیته بین المللی المپیک هم به شدت از این موضوع ابراز نارضایتی کرده و در نهایت فشارهای وارده به دولت گامبیا باعث شد تا برنامه برگزاری جلسه ای میان نمایندگان دولت این کشور و کمیته بین المللی المپیک در لوزان سوئیس برگزار شود تا در آینده روابط دو جانبه بهتری میان طرفین برقرار شود. کمیته بین المللی شرایط گامبیا را هم مانند پاکستان از این تاریخ به دقت زیر نظر می گیرد.

۱۸ تیر ۱۳۹۳ ۱۲:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.