شهرهای اسلو، آلماتی و پکن نامزدهای نهایی برای میزبانی المپیک زمستانی 2022

شهرهای اسلو، آلماتی و پکن نامزدهای نهایی برای میزبانی المپیک زمستانی 2022
3 شهر به عنوان نامزدهای نهایی المپیک زمستانی 2022 معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت رسمی IOC؛ شهرهای اسلو، آلماتی و پکن به طور رسمی نامزد میزبانی بازی های المپیک زمستانی سال 2022 شدند. هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک امروز در حالی که اولین روز از جلسات 3 روزه خود را در لوزان سوئیس سپری می کرد بدون رأی مخالف شهرهای اسلو در نروژ، آلماتی در قزاقستان و پکن در چین را به عنوان نامزد نهایی میزبانی المپیک 2022 تایید کرد.

تصمیم هیئت اجرایی براساس آنالیز فنی درخواست های ارائه شده در ابتدای سال گرفته شد. ارزیایی تکنیکی براساس استانداردهای ضروری شامل ورزشگاه های محل برگزاری، سیستم حمل و نقل، اقامت و امنیت صورت گرفت.

از هر شهر خواسته شد تا درخواست میزبانی را منطبق با شرایط استثنایی خود ارائه کنند و این درخواست با برنامه هایی که به بهترین شکل تاثیرات برگزاری بازی ها در شهر محل برگزاری را نمایان می کند و اثراتی پایدار و ماندگار برای مردم منطقه دارد، همراه باشد.

هر سه شهر این کار را به شکل زیر انجام دادند:
-شهر اسلو درخواست خود را بر پایه جوانان و بازسازی آثار به جا مانده از میزبانی لیلهامر در سال 1994 متمرکز کرد. اسلو امیدوار است که میزبانی بازی های 2022 روی مردم برای داشتن سبک زندگی سالمتر و با تحرک بیشتر تاثیر بگذارد.

-آلماآتی برنامه میزبانی خود را براساس تبدیل شهر به مرکز توریستی، ورزشی و تفریحی آسیا به هیئت اجرایی ارائه کرد.

-پکن نیز درخواست خود را روی استفاده دوباره از ورزشگاه های ساخته شده برای المپیک 2008 در این شهر متمرکز کرد. ضمن اینکه مسئولان پکن به دنبال ایجاد مرکز ورزش های زمستانی برای کشور چین و استفاده از این میزبانی برای تحول و توسعه در صنعت توریسم و ورزش های زمستانی هستند.

نامزدهای میزبانی 2022 تا ماه ژانویه سال 2015 برای ارائه فایل نقشه کامل پروژه های المپیک فرصت دارند. پس از آن رئیس کمیته بین المللی المپیک تعدادی از اعضاء را مأمور بازدید از شهرهای مزبور می کند. گزارش این بازدیدها در جلسات بررسی 2 روزه ای به اعضاء کمیته ارائه می شود و فرصت پرسش و پاسخ مستقیم از شهرهای نامزد میزبانی در مورد برنامه های آنها نیز در این جلسات وجود دارد.

IOC برای نشان دادن شفافیت اطلاعات، تمام اسناد مربوط به پروسه انتخاب شهرها را روی سایت رسمی در معرض بازدید عموم قرار می دهد.

کمیته بین المللی با توجه به وسعت پروژه میزبانی المپیک به شهر برگزیده نهایی کمک های مختلفی از جهت مالی و همچنین انتقال دانش برگزاری بازی ها ارائه می کند، به خصوص از جهت مالی، بودجه عظیمی از سوی IOC و کمیته های آن به شهر میزبان اختصاص پیدا می کند. برای مثال مبلغ 590 میلیون دلار از سوی کمیته بین المللی به شهر سوچی میزبان بازی های زمستانی 2018 اختصاص پیدا کرده است. این مبلغ به اضافه 150 میلیون دلار از حق پخش بازی ها، کمک های کمیته بین المللی را به حدود 750 میلیون دلار تا سال 2018 می رساند.

جلسه نهایی برای انتخاب میزبان بازی های 2022 در  روز 31 جولای 2015 به میزبانی شهر کوالالامپور برگزار می شود.

۱۷ تیر ۱۳۹۳ ۰۹:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.