بعد از گذشت 4 سال اعلام شد؛سود ونکوور از میزبانی بازیهای المپیک زمستانی 2010

بعد از گذشت 4 سال اعلام شد؛سود ونکوور از میزبانی بازیهای المپیک زمستانی 2010
ستاد برگزاری بازی های المپیک زمستانی 2010 ونکوور آخرین گزارش از سودهای مالی میزبانی کانادا را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت رسمی IOC؛ 11 سال بعد از گرفتن میزبانی بازی های المپیک زمستانی 2010 و چهار سال بعد از اتمام این بازیها آخرین گزارش مالی و عملیاتی مربوط به میزبانی بازی ها از سوی کمیته برگزاری ونکوور 2010 ارائه شد که نشان از سود مالی میزبانی بازی ها و همچنین به جا نماندن بدهی داشت تا پرونده بازی ها برای همیشه بسته شود. ونکوور با این گزارش نشان داد که به اهداف خود برای برگزاری بازی هایی موفق بدون هیچ گونه ضرر و بدهی مالی رسیده است.
البته کمیته بین المللی المپیک هم با اهدای 721 میلیون دلار در رسیدن به اهداف بازی ها نقش پر رنگی داشت. بودجه برگزاری بازی ها در کانادا به طور کامل از بخش خصوصی تامین شده و بودجه همکاری عظیم کمیته بین المللی المپیک هم از محل فروش حق پخش بازی ها تامین شد. ضمن اینکه درآمد کمیته های برگزاری هم به طور اختصاصی از سوی اسپانسرهای ملی، فروش بلیت و صدور مجوز به دست آمد.
مالکیت مشترک واحدهای ساخته شده در دهکده المپیک هم ماه آوریل گذشته به بخش خصوص فروخته شد و به این ترتیب نه تنها بدهی باقی مانده از ساخت دهکده المپیک پرداخت شد بلکه سودی معادل هفتاد میلیون دلار کانادا داشت که برای امکانات رفاهی جامعه و زیرساخت های عمومی سرمایه گذاری شد.
دهکده المپیک ونکوور در سال 2010 میزبان 2500 ورزشکار و مهمان بود. این دهکده در یکی از اسکله های کمتر توسعه یافته شهر ساخته شده بود و به قدری بعد از میزبانی بازی ها توسعه پیدا کرد که به یک مرکز نمونه از نظر پایداری اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی تبدیل شد.



۱۶ تیر ۱۳۹۳ ۰۹:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.