بنا به دعوت IOC؛بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد در کنگره المپیک 2009 حاضر خواهد شد

بنا به دعوت IOC؛بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد در کنگره المپیک 2009 حاضر خواهد شد
کمیته بین المللی المپیک با کمال خوشحالی خبر حضور آقای "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد را در سیزدهمین کنگره المپیک بر روی خروجی سایت خود قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ کنگره المپیک  سوم اکتبر 2009 در کپنهاگ دانمارک افتتاح خواهد شد تا تکلیف شهر میزبان المپیک 2016 از بین مادرید، ریودو ژانیرو، توکیو و شیکاگو مشخص شود.
بر اساس این گزارش؛ به هنگام مراسم افتتاحیه، "بان کی مون" با بیان یک نطق مهم خانواده المپیک را مخاطب قرار خواهد داد.
حضور "بان کی مون" در کپنهاگ برای ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک موجب تقویت روابط موجود میان دو سازمان خواهد شد. این  سفر خود بیانگر  آنست که ورزش در جای خود  در تحقق اهداف توسعه نهایی بر اساس طرح بین المللی، همچون اهداف هزاره برای توسعه پرداخته است.
در سایت ioc  آمده است در آغاز قرن بیست و یکم، مسئولیت جنبش المپیک برای کل جامعه تا به امروز چشمگیرتر از همیشه است و جنبش ما باید از جایگاه خود در سراسر جهان اطمینان یافته و به همین دلیل شرکت ملل متحد در این کنگره تحت عنوان جنبش المپیک در جامعه غیر قابل ارزیابی است.
کنگره المپیک 2009 در خصوص موقعیت کنونی جنبش المپیک در جامعه مذاکره خواهد کرد و 5 موضوع محور اصلی آن به ترتیب 1-ورزشکاران 2-بازی های المپیک 3-ساختار جنبش المپیک4-المپیک گرایی و نوجوانان 5-انقلاب دیجیتالی خواهد بود.
 

۴ مهر ۱۳۸۸ ۱۰:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.