رقابتهای جودو جایزه بزرگ مغولستان؛قاسمی نژاد به نشان برنز دست یافت

رقابتهای جودو جایزه بزرگ مغولستان؛قاسمی نژاد به نشان برنز دست یافت
روز دوم از رقابتهای جایزه بزرگ مغولستان با کسب یک مدال برنز در وزن 81 کیلوگرم برای تیم ملی کشورمان همراه بود.

به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون جودو و کوراش ، امیر قاسمی نژاد جودوکار وزن 81- کیلوگرم کشورمان که به دیدار رده بندی راه پیدا کرده بود در این مرحله مقابل "ویرسرزاک" از آلمان به میدان رفت و در پایان 5 دقیقه مبارزه با امتیاز صاحب پیروزی شدو به مدال برنز دست پیدا کرد.
 
قاسمی نژاد دور نخست استراحت داشت ، سپس "رانگ ونتائو" از چین را با ضربه فنی شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل "وانگ کی چون" از کره جنوبی رفت با یک امتیاز "یوکو" نتیجه را واگذار کرد و به گروه بازنده ها رفت. "وانگ" کره ای دو طلای جهان، نقره المپیک، نقره بازیهای آسیایی و دو طلا و یک برنز آسیا را در کارنامه خود دارد. وی در گروه بازنده ها  "سوبیروف" از ازبکستان را با ضربه فنی شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت.
 
امروز در  وزن 73- کیلوگرم سعید ملایی دور نخست "بابیوف" از ازبکستان را در فاصله دو دقیقه و 10 ثانیه ضربه فنی کرد و راهی دور دوم شد. وی در این مرحله به مصاف"هاش باتار" جودوکار سرشناس مغولستان رفت و 4 ثانیه مانده به پایان وقت قانونی ضربه فنی شد و از دور مسابقات کنار رفت. این مغولی نفر 10 رنکینگ جهانی است که برنز المپیک ، طلا و برنز جهان ، دو طلا، سه نقره و یک برنز آسیا و طلای بازیهای آسیایی را در کارنامه دارد.
 
فردا یکشنبه در آخرین روز این مسابقات تیم ملی کشورمان چهار نماینده دارد. در وزن 90- کیلوگرم که 22 جودوکار ثبت نام کرده اند قاسم احدی در گروه A "یی یانگ" از سنگاپور را پیش رو دارد و سپس با "شیماواد" از ژاپن با رنکنیگ 38 جهان مبارزه می کند. همچنین سعید مرادی دیگر جودکار کشورمان در این وزن در گروه Cدور نخست باید با "خوتاگ تسوگوتگورال" از کشور میزبان پیکار کند. وی در صورت پیروزی در مبارزه نخست ، دور دوم به دیدار "مارک اودن تال" نفر دهم رنکنیگ جهانی از کشورمان آلمان خواهد رفت.
 
جواد محجوب نماینده کشورمان در وزن 100- کیلوگرم در گروه D دور نخست استراحت دارد و سپس "چو گوهام" از کره جنوبی را پیش رو دارد. در این وزن 18 جودوکار حضور دارند. وی در صورت برتری باید با یکی از جودوکاران مغولستان ، کانادا یا چین برای رسیدن به نیمه نهایی پیکار کند.
 
در وزن 100+ کیلوگرم نیز 20 جودوکار حضور دارند که جعفر پلهوانی در گروه B  "هوهان بون" از سنگاپور را پیش رو دارد و سپس با "لوانی ماتیاشویلی" از گرجستان مبارزه می کند. این گرجستانی نفر 14 رنکنیگ جهانی است.
 
این دوره از رقابتها با حضور 282 جودوکار از 27 کشور در مغولستان جریان دارد و تا فردا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

۱۴ تیر ۱۳۹۳ ۱۵:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.