سیزدهمین نشست هیات اجرایی و بررسی وضعیت کاروانهای اعزامی به نانجینگ و پوکت؛شهنازی: خوشبختانه شرایط خوبی بر اردوها حاکم است/ در نانجینگ تمرکزمان بر روی مسایل فرهنگی و آموزش است/ وضعیت کاروان بازیهای ساحلی را شرایط مالی مشخص خواهد کرد

سیزدهمین نشست هیات اجرایی و بررسی وضعیت کاروانهای اعزامی به نانجینگ و پوکت؛شهنازی: خوشبختانه شرایط خوبی بر اردوها حاکم است/ در نانجینگ تمرکزمان بر روی مسایل فرهنگی و آموزش است/ وضعیت کاروان بازیهای سا
سیزدهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به بررسی شرایط اردویی تیم ملی وزنه برداری و همچنین بررسی وضعیت کاروانهای اعزامی به بازیهای المپیک نوجوانان و بازیهای ساحلی پوکت اختصاص داشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک و سخنگوی هیات اجرایی در خصوص این نشست گفت: در پی بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از رکوردگیری و اردوی سطح دریای چابکسر ، امروز حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری به همراه بهمن زارع سرمربی این تیم جهت ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی و مراحل برپایی اردو های آماده سازی در نشست حضور یافته و گزارش کامل و جامعی را ارائه دادند.

وی ادامه داد: رضازاده و زارع در این نشست با ابراز رضایت از روند آماده سازی اردونشینان اعلام کردند که اردوهایشان بصورت پیوسته و منظم از 10 اسفند ماه آغاز شده و امروز مرحله چهارم از اردوی 7 مرحله ای آنها برای حضوری قدرتمند در بازیهای آسیایی اینچئون به اتمام می رسد تا مرحله بعدی اردوی خود را در مجارستان برپا کنند.

شهنازی یاد آور شد: سرمربی تیم ملی وزنه برداری در این نشست به ارزیابی وزن به وزن اردونشینان و همچنین رقبای آسیایی پرداخت که گزارشات فوق نشان دهنده برنامه ریزی خوب این فدراسیون برای آماده سازی اردونشینان  بود. خوشبختانه اعضای هیات اجرایی نیز ضمن مطرح کردن سئوالات و دغدغه های خود در خصوص این تیم، ابراز رضایتشان را از فعالیت های مسئولین این رشته اعلام داشته و عنوان کردند که همانند گذشته از این فدراسیون حمایت خواهند کرد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک موضوع بعدی جلسه هیات اجرایی را بررسی وضعیت کاروان اعزامی ایران به دومین دوره بازیهای المپیک نوجوانان عنوان داشت و گفت: همانگونه که مطلع هستید هدف از برگزاری بازیهای المپیک نوجوانان که دومین دوره آن اواخر مرداد ماه در نانجینگ چین برگزار خواهد شد معرفی منشور و روح المپیک و المپیزم به قشر جوان و نوجوان است تا با اهداف اصلی و شعار المپیک که همان برادری و برابری و رقابت سالم است، آشنا شوند.

سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای المپیک نوجوانان اظهار داشت: در این دوره از بازیها نیز همانند دوره قبل توجه اصلی بر آموزش شرکت کنندگان در تمامی ابعاد ورزش و همچنین مسایل فرهنگی است که ما هم بالطبع برای این موضوع برنامه های متنوعی را در نظر گرفته ایم که شامل آماده سازی بسته های آموزشی با محتوای تاریخ و فرهنگ کشورمان و همچنین ورزش در ایران است. البته از بحث حضور برای رقابت و مدال آوری نیز غافل نخواهیم بود.

سخنگوی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه کاروان اعزامی ایران محدود و کیفی است اظهار داشت: خوشبختانه ترکیب نهایی کاروان هفته گذشته مشخص شد و نهایی شد. 17 ورزشکار ما در این بازیها که از 25 مردادماه تا 6 شهریور برگزار می گردد در تکواندو (دو سهمیه مردان و یک سهمیه بانوان)، کشتی فرنگی (دو سهمیه)، وزنه‌برداری (دو سهمیه)، والیبال ساحلی (دو سهمیه)، شنا (دو سهمیه)، دوومیدانی (سه سهمیه)، جودو (یک سهمیه)، سوارکاری (یک سهمیه) و تیراندازی (یک سهمیه بانوان) است که امیدواریم نتایج قابل قبولی را نیز بدست آورند.

شهنازی در خصوص مراسم حمل مشعل این دوره از بازیها نیز اظهار داشت: قطعا در جریان هستید که مراسم حمل مشعل این بازیها نیز با یک نوآوری و ایده خلاقانه همراه بوده؛ بدین صورت که نوجوانان در ساعت هایی مشخص در هر کشور می بایست پای کامپیوتر های خود می نشستند و با انجام چند بازی اینترنتی در حمل مشعل مجازی حضور می یافتند. خوشبختانه ما با اطلاع رسانی  خوب و مناسبی که داشتیم توانستیم رکورد منطقه را با حضور بیش از 1800 شرکت کننده بزنیم و حضوری ارزشمند در این رویداد فرهنگی داشته باشیم. جا دارد از تمامی رسانه ها، آموزش و پرورش و نوجوانانی که در این امر مشارکت کردند تقدیر و تشکر کنم.

وی بحث بعدی مطرح شده در جلسه را بحث کاروان اعزامی به چهارمین دوره بازیهای ساحلی در پوکت تایلند عنوان داشت و افزود: در ادامه جلسه هیات اجرایی با توجه به حضورم در نشست سرپرستان کاروانهای شرکت کننده در این دوره از بازیها، گزارشی کامل را از روند آماده سازی شهر میزبان برای برپایی این دوره از بازیها ارائه دادم تا اعضای هیات اجرایی در جریان روند این دوره از بازیها قرار گیرند. در ادامه نشست نیز اصغر رحیمی گزارشی فنی در خصوص رشته های کاندید اعزام و همچنین افزایش تعداد رشته ها در این دوره از بازیها ارائه داد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک با تاکید بر این موضوع که تعداد رشته ها و نفرات اعزامی به بازیهای آسیایی را وضعیت و شرایط مالی و بودجه کمیته ملی المپیک تعیین خواهد کرد یادآور شد: آن چیزی که مشخص است در بازیهای آسیایی ساحلی پیش رو تعداد رشته ها افزایش یافته و اتفاقا رشته هایی اضافه گردیده که ما در آن شانس کسب مدال هم داریم. اما با توجه به زمان مناسبی که در اختیار داریم، مقرر شد با بررسی دقیق تر بخصوص در بحث مالی و بودجه تکلیف کاروان اعزامی و رشته ها و نفرات را مشخص کنیم.

وی در پایان گفت: بازدید از اردوی آماده سازی تمام رشته های اعزامی، نشست رو در رو با مسولین و کادر فنی تک تک فدراسیونها، تزریق منابع مالی، بررسی دغدغه ها و مشکلات ملی پوشان، نشست با اصحاب رسانه و .... در دستور کارمان قرار گرفته تا انشاله بتوانیم حضوری ارزشمند در بازیهای پیش رو داشته باشیم.







۱۴ تیر ۱۳۹۳ ۱۲:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.