تاثیرات میزبانی بازی های سوچی 2014 در جامعه روسیه

تاثیرات میزبانی بازی های سوچی 2014 در جامعه روسیه
میزبانی بازی های المپیک زمستانی 2014 در روسیه، نه تنها از جهت توسعه زیر ساختی در منطقه تاثیرات پایداری داشت بلکه تغییرات مثبت اجتماعی نیز در جامعه روسیه به جا گذاشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت رسمی IOC، بررسی نحوه میزبانی بازی های المپیک زمستانی 2014 در سوچی طی هفته گذشته از جهات مختلف انجام شد. علاوه بر بحث های فنی و تکنولوژیکی که در سمینار 3 روزه ای به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت، گزارشاتی از تغییرات اجتماعی در جامعه روسیه نیز به کمیته بین المللی المپیک ارائه شد.
روسیه با میزبانی بازی های المپیک زمستانی تلاش هایی نیز در ارتقاء آموزش، فعالیت های بدنی و سلامت عمومی داشت و یکی از مهمترین تاثیرات به جا مانده از بازی ها در روسیه،  توسعه جنبش داوطلبی برای اولین بار در این کشور بود.
"دمیتری چرنیشنکو" رئیس کمیته برگزاری سوچی 2014 توضیح می دهد:" زمانی که در سال 2005 برای اولین بار درخواست میزبانی بازی ها را ارائه کردیم، مفهوم فعالیت های داوطلبانه به سادگی در روسیه وجود نداشت. در حالی که امروز جنبش داوطلبی با موفقیت فعالیت می کند."
در مجموع بیش از 25 هزار داوطلب از مناطق مختلف روسیه و 66 کشور دنیا با ورزشکاران، تماشاگران و دیگر شرکت کنندگان در جریان بازی ها تعامل داشتند. بعد از این جریان، نزدیک به 2800 پروژه داوطلبانه نیز در روسیه شروع به کار کردند.
همچنین بازی های سوچی میزان آگاهی مردم به نیاز های افراد معلول را در روسیه بالا برد. بعد از دریافت میزبانی بازی ها در سال 2007، سرمایه قابل توجهی در این کشور برای برداشتن موانع و ایجاد زیر ساخت ها برای راحتی افراد معلول اختصاص داده شد و در سال 2011 نیز برنامه ای با عنوان برنامه آگاهی پارالمپیک توسط کمیته برگزاری بازی ها اجرا شد.
این برنامه برای اصلاح دیدگاه مردم روسیه مقابل بیش از 13 میلیون از شهروندان این کشور اجرا شد که به نوعی با معلولیت یا ناتوانی روبرو هستند.
همچنین سیستم آموزش المپیکی در روسیه به راه افتاد که درس های مربوط به ارزش های المپیک و بازی های سوچی را به بیش از 5 میلیون کودک روسی آموزش دادند.
در بحث سلامت عمومی نیز جامعه جوانان روسیه به شرکت در فعالیت های ورزشی تشویق شدند که با این برنامه بیش از 16 هزار جوان روسی در 26 مدرسه مخصوص ورزش ثبت نام کردند و بیش از 50 هزار نفر در مسابقات ورزشی سالیانه مخصوص محصلان شرکت کردند.
ضمن اینکه شرکت در فعالیت های ورزشی از سوی مردم عادی نیز بعد از اجرای برنامه های تبلیغاتی سوچی در سال 2012 حدود 10 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشت.


۱۱ تیر ۱۳۹۳ ۰۹:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.