تعهد کمیته بین المللی المپیک به اهداف توسعه پایدار در UNEA

تعهد کمیته بین المللی المپیک به اهداف توسعه پایدار در UNEA
شاهزاده "آلبرت دوم" پادشاه موناکو، عضو IOC و رئیس کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته بین المللی المپیک در اولین مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد در نایروبی سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت رسمی IOC، مجمع محیط زیست سازمان ملل با عنوان "اهداف توسعه پایدار و برنامه توسعه بعد از سال 2015" و همچنین با شرکت " تونی استانگوئت" عضو کمیته بین المللی المپیک و قهرمان سه دوره رشته کانو در المپیک، فرصت بسیار خوبی برای IOC بود تا بعد از 20 سال مشارکت نشان دهد که همکاری وفادار برای UNEP است.
در این مجمع که به مدت چهار روز تا جمعه ششم تیر ادامه داشت، بیش از 1000 شرکت کننده و 163 عضو سازمان ملل حضور داشتند.
اهمیت مجمع کمیسیون محیط زیست برای کمیته بین المللی المپیک از این جهات بود که به کارگیری اهداف توسعه در جامعه ورزش طی چند دهه گذشته را برجسته کند، تعهد IOC به برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) را نشان دهد و همچنین نقش بزرگ ورزش در پیشرفت اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDGs) را برجسته کند.
شاهزاده آلبرت در بخشی از سخنرانی خود در مجمع تاکید کرد: "کمیته بین المللی المپیک آماده استفاده از قدرت ورزش برای دستیابی و به حداکثر رساندن موفقیت اهداف توسعه پایدار است. به طور خاص این موضوع به استفاده از ورزش برای ساختن شهرهای فراگیر، امن و پایدار با زمینه تفریحی، ورزشی و مکان های ورزشی مربوط می شود که فعالیت فیزیکی و زندگی سالم برای همه را ارتقاء می دهد و فرصت های یادگیری برابر از طریق بالا بردن کیفیت تربیت بدنی را فراهم می کند."

۸ تیر ۱۳۹۳ ۱۱:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.