هفته شلوغ کمیته بین المللی المپیک

هفته شلوغ  کمیته بین المللی المپیک
سایت رسمی IOC در گزارشی به مرور فعالیت های هفته گذشته کمیته بین المللی المپیک پرداخت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت رسمی IOC، مهمترین اتفاق هفته  گذشته کمیته بین المللی المپیک دیدار "توماس باخ" با "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل بود. رئیس کمیته بین المللی المپیک در این دیدار از ملاقات اخیر خود با نمایندگان کمیته ملی المپیک سودان و جنبش های ورزشی جنوب سودان خبر داد. طبق توافقات، IOC همکاری های خود برای شناسایی و کمک به ورزشکاران دارای پتانسیل راهیابی به المپیک 2016 ریو در منطقه سودان را آغاز کرده است.
همچنین در این جلسه از احتمال راه اندازی مرکز استعدادیابی در جمهوری آفریقای مرکزی صحبت شد. براساس این پروژه که شروع آن با کمیته ملی المپیک این کشور بوده و کمیته بین المللی المپیک هم به حمایت از برنامه می پردازد، بیش از 1800 ورزشکار و نمایندگان ورزشی برای استفاده از ورزش به عنوان ابزاری برای صلح تحت پوشش قرار می گیرند.
یکی دیگر از مباحث جلسه مشترک مسئولان کمیته بین المللی المپیک و سازمان ملل، درخواست IOC برای حمایت از ورزشکارانی بود که در کمپ های پناهندگان و آوارگان سیاسی اسکان دارند. با استفاده از امکانات سازمان ملل امکان شناسایی ورزشکاران در این کمپ ها و کمک به آنها فراهم می شود.
بان کی مون در ادامه جلسه از پیشرفت های حاصل شده در برنامه ریزی المپیک 2020 سوال و ابراز امیدواری کرد که تا جلسات بعد موفقیت های بزرگتری در این زمینه به دست آید.
مرور برنامه های ماه جولای، بازدید از مقر کمیته بین المللی و موزه المپیک، گرفتن عکس با پرچم 100 ساله جنبش المپیک و شام رسمی با اعضای کمیته از دیگر برنامه های دیدار بان کی مون بود.
دیدار با 14 کارگروه
برنامه رئیس کمیته بین المللی المپیک با دیدار 14 کارگروه ویژه المپیک 2020 در هفته گذشته پر شده بود. جلسات کار گروه های مزبور تا امروز نیز در لوزان ادامه داشت.
مسافرت های باخ در این هفته
توماس باخ قبل از دیدار با دبیرکل سازمان ملل، سفری به هلند برای شرکت در فینال مسابقات هاکی بانوان داشت و با "ویلم الکساندر" پادشاه این کشور نیز دیدار کرد.
آتن پایتخت یونان مقصد بعدی رئیس کمیته بین المللی المپیک بود که در این سفر ملاقاتی رسمی با "آنتونیس ساماراس" نخست وزیر این کشور داشت.
برنامه دیدارهای هفته گذشته
باخ در بازگشت به لوزان، جلساتی رسمی با مقامات سازمان های مختلف ورزشی داشت. "فرانسسکو ریچی بیتی" از انجمن فدراسیون های ورزشی المپیک تابستانی، "ماریوس ویزر" از انجمن فدراسیون های ورزشی بین المللی ( SportAccord)، "فیلیپ کراون" از کمیته بین اللی پارالمپیک و "والری روخلدوف" از کمیته بین المللی ورزش های ناشنوایان نفراتی بودند که به نمایندگی از سازمان های مختلف ورزشی بین المللی با باخ دیدار کردند.
وی همچنین جلساتی با "اریک اشمیت" رئیس اجرایی گوگل در مورد احتمال گسترش همکاری های کمیته بین المللی المپیک با گوگل و "سرجی بوکا" رئیس کمیته ملی المپیک اوکراین با موضوع نگرانی در مورد وضعیت فعلی ورزشکاران این کشور برگزار کرد.
"سباستین کو" رئیس انجمن المپیک بریتانیا و "آرتور نوزمان" رئیس کمیته ملی المپیک برزیل و کمیته برگزاری بازی های المپیک ریو 2016 آخرین نفراتی بودند که در هفته شلوغ رئیس کمیته بین المللی المپیک با وی دیدار کردند.
همچنین یک هفته بعد از سفر باخ به ژاپن، قراردادی با کنسرسیوم ژاپنی برای واگذاری حق پخش تلویزیونی رویدادهای المپیکی از سال 2018 تا 2024 منعقد شد.








۴ تیر ۱۳۹۳ ۱۴:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.