حضور توماس باخ در جشن های روز المپیک

حضور توماس باخ در جشن های روز المپیک
"توماس" باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک در روز المپیک برای بیش از هزار دونده شرکت کننده در دوی 5.2 کلیومتری سخنرانی کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت رسمی IOC، باخ در سخنرانی روز المپیک خطاب به مردم دنیا، همه را به شرکت در فعالیت های بدنی و لذت بردن از فواید سبک زندگی سالم دعوت کرد.
المپین های سابق و شاگردان آکادمی بین المللی علم و تکنولوژی ورزش نیز به باخ در این مراسم ملحق شدند. "آتنا و فیووس" عروسک های نماد المپیک 2004 آتن و "ونلاک" نماد المپیک 2012 لندن نیز برای انتشار ارزش های المپیک یعنی فضیلت، دوستی و احترام در مراسم به نمایش گذاشته شدند.
کمیته های ملی المپیک کشورهای مختلف جهان نیز با برگزاری مراسم مختلف و مسابقات دو، روز المپیک را جشن گرفتند. همچنین IOC از شبکه های اجتماعی برای تشویق مردم به فعالیت بدنی بیشتر کمک گرفت. هزاران نفر از مردم به این برنامه پاسخ داده و عکس هایی از خود را در حال انجام فعالیت های ورزشی ارسال کردند.
بعد از مسابقه دو در لوزان، رئیس کمیته بین المللی المپیک رسما جشن های سنتی روز المپیک را در مقر این کمیته آغاز کرد. "لوری پادلاچیخوف" یکی از قهرمانان المپیک 2014 سوچی به همراه باخ، مجسمه جدید "پیر د کوبرتین" بنیانگذار المپیک نوین را رونمایی کردند. این مجسمه که توسط یک هنرمند چینی ساخته شده است به عنوان هدیه ای از کمیته ملی المپیک چین به موزه المپیک اهدا شد.
روز المپیک برای اولین بار در سال 1948 به مناسبت سالگرد اولین دوره بازی های المپیک مدرن معرفی شد. این بازی ها برای اولین بار در روز 23 ژوئن 1894 به میزبانی پاریس برگزار شده بود.
طی 20 سال گذشته، روز المپیک با برنامه های ویژه دو و میدانی مخصوص این روز در سراسر دنیا پیوند خورده است. کمیته های ملی شرکت کننده در این مراسم از 45 کشور در سال 1987 به 150 کشور رسیده اند.
کمپین روز المپیک سال قبل روی 400 میلیون نفر در سراسر دنیا به شیوه های مختلف تاثیر گذاشت. کمیته بین المللی المپیک امسال با مشارکت قهرمانانی مثل "مایکل فلپس" دارنده 18 مدال طلای المپیک، "یوسن بولت" قهرمان دو و میدانی و "کوجی موروفوشی" قهرمان پرتاب چکش امیدوار به عبور از این عدد و تشویق بیشتر مردم به فعالیت و امتحان ورزش های جدید است.



۳ تیر ۱۳۹۳ ۱۴:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.