نایب قهرمانی مسابقات کاراته دانشجویان جهان به ایران رسید

نایب قهرمانی مسابقات کاراته دانشجویان جهان به ایران رسید
تیم ملی کاراته ایران برای نخستین بار عنوان نایب قهرمانی در مسابقات دانشجویان جهان را کسب کرد.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، پرونده نهمین دوره رقابت‌های قهرمانی کاراته دانشجویان جهان با نایب قهرمانی تیم اعزامی ایران در مونته‌نگرو بسته شد.

این دوره از مسابقات با حضور 319 کاراته‌کا از 47 کشور جهان از روز پنجشنبه هفته گذشته به میزبانی مونته نگرو آغاز شد که در نهایت تیم ملی ژاپن عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و تیم ملی ایران هم برای نخستین بار روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

در آخرین روز این رقابت‌ها، تیم ملی ایران در کومیته تیمی عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد. همچنین ملی‌پوشان کشورمان در دیدار پایانی با پیروزی مقابل مقدونیه به این مهم دست یافت تا در مجموع با 3 طلا کومیته تیمی مردان، امیر مهدی‌زاده و سحر کرجی، یک نقره رزیتا علیپور و 4 برنز کومیته تیمی زنان، حمیده عباسعلی، ذبیح‌الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده نایب قهرمان این پیکارها شد.

تیم دانشجویان ایران با ترکیب سجاد گنج‌زاده، علی فداکار، امیر مهدی‌زاده، سعید احمدی، ابراهیم حسن بیگی و ذبیح‌الله پورشیب، در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر 2 از سد تیم مقدونیه گذشت و به نشان طلا دست یافت.

کاراته کاهای ایران پیش از فینال، در دورهای اول و دوم با نتایج مشابه 3 بر صفر به ترتیب مقابل تیم‌های چین تایپه و برزیل به برتری رسیده و در نیمه نهایی نیز 3 بر یک جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشته بودند. در این بخش تیم‌های ترکیه و برزیل مشترکا سوم شدند.

در پایان این دوره از مسابقات، ژاپن با کسب 5 طلا، یک نقره و 2 برنز در صدر جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت و پس از ایران، تیم مصر با 2 طلا، 3 نقره و یک برنز سوم شد. همچنین اسلواکی با یک طلا، 3 نقره و یک برنز عنوان چهارم را کسب کرد. مقدونیه با یک طلا، 2 نقره و یک برنز پنجم شد. فرانسه با یک طلا، یک نقره و 3 برنز در جای ششم ایستاد. بلاروس و مجارستان با یک طلا و یک برنز هفتم شدند و برزیل و اتریش هم با یک نقره و 2 برنز مکان نهم را به خود اختصاص دادند.

۲ تیر ۱۳۹۳ ۰۷:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.