رزمی به دنبال تکرار افتخار آفرینی در بازیهای اینچئون (فتح الله فتحی)

رزمی به دنبال تکرار افتخار آفرینی در بازیهای اینچئون     (فتح الله فتحی)

فرصت زیادی تا شروع بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی نمانده است. اهمیت حضور در این بازی‌ها تا آنجاست که هرکدام از کشورها حساب ویژه‌ای روی مدال‌های آن باز کرده‌اند و در این میان سعی دارند تا مطابق با امکاناتی که دراختیار دارند برای این رقابتها آماده شوند .

خوشبختانه در راه آماده‌ سازی تیم‌های ورزشی کشورمان به خصوص رشته‌های رزمی کاراته ، تکواندو، جودو، ووشو و بوکس که در اینچئون مبارزات نفسگیری درانتظار آنهاست تاکنون کمیته ملی المپیک و فدراسیونهای مربوطه اقدامات مناسبی انجام داده اند .

شکی نیست که دربازی‌های آسیایی اینچئون به دلیل میزبانی کره‌ای‌ها که خود جزو مدعیان اصلی رشته‌های رزمی به‌ شمارمی‌روند ، رقابت برسر کسب خوش رنگترین مدال میلی‌متری خواهد بود و از همین رو آزمون اینچئون برای رشته‌های رزمی کشورمان بس سنگین و با اهمیت‌ خواهد بود.

در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون ، هنرهای رزمی  کاراته ، تکواندو ، جودو ، ووشو و بوکس مثل دوره های قبل حضور فعالی خواهند داشت و سعی دارند تا درکنار دیگر رشته های اعزامی مدالهای رنگارنگی صید کنند و رکورد قابل قبولی را درراه کسب مدال برجای بگذارند . البته باید این نکته را به یاد داشته باشیم  که میادین بزرگی همچون بازیهای آسیایی  و هرمیدان معتبر دیگر معمولا عرصه دخالتهای پشت پرده داوری و نظایرآن است و دخالتهای آشکار و داوری مغرضانه حق یک  ورزشکاررا ضایع می کند ، بنابراین کادرفنی تیم های ملی باید ششدانگ حواس خود را جمع کنند و درهدایت و کوچینگ ورزشکاران با چشم  بازعمل کنند و ملی پوشان جوان با روحیه جنگندگی از فرصت های به دست آمده نهایت بهره را ببرند و آنچنان از تکنیک و سرعت عمل بالا بهره بگیرند که کوچکترین شبهه ای برای بروزشک وتردید درقضاوت ها برجای نگذارند.

فراموش نشده است که دردوره قبل این بازیها که درگوانگژوی چین برگزار شد از میان 59 مدال کاروان ورزش ایران ، تیم های رزمی کشورمان ازجمله کاراته ، تکواندو ، جودو ، ووشو و بوکس چه نتایج تحسین برانگیزی کسب کردند . به همین دلیل مسئولان ورزش و کمیته ملی المپیک دراین دوره هم حساب ویژه ای برای کسب مدالهای رنگارنگ ازجمله مدالهای طلا بازکرده اند . البته باید به این نکته توجه خاص داشت که همانقدر که کسب مدال دراینچئون برای ورزش ایران مهم بوده و برای آن سرمایه گذاری شده است به همان میزان و شاید هم بیشتر دیگر کشورهای آسیایی امکانات مضاعفی را برای کسب مدال و پیروزی بسیج کرده اند . با وجود کشورهای صاحب نام درهنرهای رزمی که غالبا درقاره آسیا متمرکزهستند قطعا کسب مدال همانقدر که دور از دسترس نیست ، مشکل هم خواهد بود. کشورهایی مانند ژاپن ، کره ، چین و... که صاحبان اصلی رشته های رزمی به شمار می روند به راحتی اجازه نخواهند داد که دیگر کشورها منجمله ایران به آسانی مدالهای خوش رنگ طلا را تصاحب کنند .

به همین خاطرمتولیان فدراسیونهای مربوطه و کادرفنی تیم های ملی باید درمدت زمان کوتاه باقی مانده تا آغاز بازیهای آسیایی آخرین تلاش های خود را به کار گیرند تا بهترین ها را دربهترین شرایط روحی وروانی انتخاب و راهی اینچئون کنند تا آنچه خواست ورزش ومردم کشورمان است بدست آورند. کاروان رزمی‌کاران دربازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو با مدال‌های رنگارنگی که به‌ دست ‌آوردند رتبه ششمی بازی‌های آسیایی دوحه را به مقام درخور تحسین چهارمی درگوانگ ‌ژو ترقی دادند و حالا باید دید که نمایندگان رزمی‌ کار ایران دراینچئون چه نتایجی را به ثبت می‌رسانند.

۱ تیر ۱۳۹۳ ۱۴:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.