توقف تیم ملی نیجریه برابر شاگردان کی روش

توقف تیم ملی نیجریه برابر شاگردان کی روش
اولین دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر نیجریه در حالی برگزار شد که این بازی بانتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک  و به نقل از سایت  فدراسیون فوتبال ، نیمه نخست دیدار دو تیم ملی فوتبال ایران و نیجریه از سری رقابتهای مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل با تساوی بدون گل به پایان رسید و شاگردان کی روش پس از استراحتی کوتاه نیمه دوم را در حالی آغاز کردند که از لاک دفاعی خود خارج شده و در دقیقه 50 این رضا قوچان نژاد بود که شانس گلزنی در این دیدار را داشت. شوت این بازیکن از پشت محوطه جریمه نیجریه با اختلافی اندک از کنار دروازه این تیم گذشت.
در دقیقه 54 این دیدار جای خالی پولادی فرصت مناسبی را برای بازیکنان نیجریه به وجود آورد اما سید جلال حسینی با دخالتی به موقع مانع از ایجاد یک فرصت بسیار مناسب برای تیم ملی نیجریه شد.
طبق آمار به دست آمده تا دقیقه 55 ایران 189 پاس داده که 59 درصد آن سالم بوده است. نیجریه هم 362 پاس داده که 76 درصد آن‌ها درست بوده است.

لازم به ذکر است، تا دقیقه 60 این دیدار همچنان بدون گل ادامه دارد.
همچنین در دقیقه 63 این دیدار رضا قوچان نژاد در حالی که با حرکتی عرضی می‌توانست دژاگه را صاحب توپ کند، امابا اختلاف ضربه وی به بیرون رفت.در دقیقه 65 تیم ملی ایران در یک ضد حمله صاحب موقعیتی مناسب شد. پژمان منتظری با حمل توپ از دفاع به حمله توپ را به خسرو حیدری داد اما ارسال حیدری توسط مدافع نیجریه راهی کرنر شد.
ضمن اینکه تنها دو دقیقه بعد از این فرصت بود که ارسال احسان حاج صفی از جناح چپ در حالی پیش روی قوچان نژاد قرار گرفت که این بازیکن با کمی دقت می‌توانست تیم ملی ایران را به نخستین گلش برساند اما ضربه او دقت لازم را نداشت و راهی به دروازه پیدا نکرد.
در دقیقه 71 این دیدار نیجریه یکی از بهترین فرصت‌هایش را از دست داد. ارسال خوب بازیکنان نیجریه روی دروازه تیم ملی با ضربه سر خوب آمه اوبی همراه  بود اما این توپ با فاصله کمی از کنار دروازه تیم ملی راهی اوت شد .
دوار این دیدار در دقیقه 75  به آندرانیک تیموریان نخستین کارت زرد را نشان داد.
همچنین در دقیقه 76 اونازی مهاجم نیجریه پشت محوطه جریمه تیم ملی ایران صاحب توپ شد و توانست با یک حرکت زیرکانه تیموریان را از پیش رو بردارد. او با یک ضربه سعی کرد تیمش را پیش اندازد اما ضربه او قدرت لازم را نداشت و علیرضا حقیقی به راحتی توپ را گرفت.
با تصمیم کارلوس کی روش  اشکان دژاگه در دقیقه 77ز میدان خارج شد و علیرضا جهانبخش برای ایران به میدان آمد.
در دقیقه 81 این دیدار حرکت عرضی احسان حاج صفی پاس بسیار خوبی را به آندرانیک تیموریان داد و این بازیکن را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد. تیموریان با یک شوت تلاش کرد دروازه نیجریه را باز کند اما توپ روی پای این بازیکن جفت و جور نشد تا ضربه نه چندان خوب او راهی اوت شود.
مسعود شجاعی در دقیقه 88 به جای خسرو حیدری وارد زمین شد.
نیمه دوم این دیدار نیز دو دقیقه وقت تلف شده داشت.
گفتنی است، دومین دیدار ایران روز سی و یکم خرداد ماه برابر آرژانتین خواهد بود.
در این بازی که با قضاوت "کارلوس ورا" از اکوادور برگزار شد، تیم ایران با ترکیب علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، احسان حاج‌صفی، مهرداد پولادی، خسرو حیدری (88- مسعود شجاعی)، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه (77- علیرضا جهانبخش) برابر نیجریه قرار گرفت.
جان اوبی میکل به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد.او در حالی به این عنوان دست یافت که در 90 دقیقه 93 پاس و یک شوت به سمت دروازه انجام زده بود.

۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ۰۸:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.